Nostalgi: Gamla barnprogram!

Är det nån som kommer ihåg en tecknad serie som hette "Det var en gång"?? Den var tokbra på den tiden iaf (70-80talet). Samt Professor Drövel, vilken höjdare!!! :D

Sune & Bert
Villervalle i Söderhavet
Joel (han som är/var mongolid, alla har väl hört Joelbitar?)

Kommer inte ihåg vad serien hette, men den gick på SKYchannel och det var robotar som tagit över världen (om jag kommer ihåg rätt) och människor som motståndsrörelse!
Har för mig att det var en hel del flygande robotar, eller om det bara var robotarnas ledare som kunde det!?

Viper var en bra serie också.
Och trolltyg i tomteskogen, speciellt scenerne med Fjant, när trollmor ska göra sig snygg framför spegeln och givetvis när troller mosar "en hel tomtearme". :hihi

Alf! Riktigt bra, någon mer än jag som tyckte storasystern i familjen var jättesnygg?

Ika i Rutan! Fy fan för pantomimteater...

Den lille vampyren. 18:45 för de lite äldre efter traditionella barnprogram innan Björnes tid.

Ebba & Didrik. Didriks pappa hade en fin modellbåt som ingen fick röra.
Den hette Gefanina. Ge fan i "na".
Det fattade jag inte då. Tufft att smyga in lite svordomar i barnprogram...

Sen har jag en svag bild framför mig av någon "pojkflicka" som sa sig heta Simon men egentligen hette Simone. Tror serien hette något med stenar.
"Den vita stenen" kanske!?

Annars var mina favoriter "Fragglarna", "Mupparna" och "Dr. Snuggles".
"Titta han flyger" var bra och "V" om man orkade hålla sig vaken så länge...

Edit: "Åshöjdens BK" som någon nämnde var ju riktigt bra även om jag aldrig varit fotbollsintresserad. Linus På Linjen var störtskön och Trazan & Banarne på sommarlovsmorgon är oöverträffat!

/ Johan

Last edited:
måste hålla med om att Alf var mycket bra.. hehe

Och ika i rutan , skulle ha ett nackskott helvete vikket sket..... och skelettet
åke tror jag det hette... åhh va dåligt..
känner igen det där med den lilla vampyren men kommer inte ihåg så mycket mer.... kul det här med barnprogram.... Starzinger regerar ändå...
:tungan

*Björnes Magasin var mitt no.1 barnprogram.

(fast Björnes Magasin som går på p3 dagligen vid 17.45, i programmet De Luxe, e myyycke roligare :hihi )

*Ebba&Didrik
*Smurfarna
*Fraggelberget älskade jag åxå

*Och My little ponys åxå då.... :brinnerup

Last edited:
Den engelska serien med en konstig kille som satt i en glaspyramid,ngn som kommer ihåg vad den hette? :va
+
En till engelsk serie om en man med en lång mångfärgad halsduk som gjorde tidsresor.
+
Transformers (robots in the sky)

Bröderna Dahl... :yoparty
Jalle, Julius och ....vad-han-nu-hette
Fragglarna. Bästa avsnitten är när dom inte får äta upp byggarnas konstruktioner längre eftersom det är elakt, och det blir slut på byggplats och alla byggare lider och måste börja flytta därifrån :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick