ilstallione
Be happy!
Ber om ursäkt om jag lagt tråden fel, är lite osäker på var den hör hemma. Om den ligger fel så får någon vänlig moderator gärna flytta den dit den hör hemma.
1996 köpte jag en ny ZX7R och en GSXR 750, den sistnämnda är den av alla mina hojar jag tyckt bäst om. Efter några år såldes den, intresset avtog helt enkelt.
Jag har under åren sett den någon gång på blocket och tidigare i somras kom den ut igen. Tyvärr befann den sig 110 mil enkel resa från Malmö men skam den som ger sig, köpte den över telefon och nu är den hämtad.
Aldrig krockad eller vurpad men tappad stillastående så allt är original inklusive kåpor. Micron-dämparen, blinkers och lite kolfibertrams satte jag själv dit en gång i tiden och allt detta sitter kvar.
Självklart finns det en del att göra på den, tidens tand har definitivt satt sina spår.
Bilder från annonsen:
Det som är nytt på hojen är tändstift, framdäck, drivpaket och bromsar fram.
Jag har bytt bromsvätska fram och bak, byter motorolja, bränsleslangar, oljefilter och luftfilter imorgon.
Har rivit av kåpor och tank så att jag kan göra en grundlig tvätt, kommer även att riva av förgasarna så att jag kommer åt ordentligt. Är det okej att blaska på med vatten bland tändspolar, cdi-boxar och sånt eller ska jag ta bort det också innan tvätt? Tänkte plugga insugshålen med biltemas tvättpluggar om ingen invänder.
Tyvärr har hojen stått några år så det är rost i tanken, hur gör jag lättast rent?
Ibland bluddrar den vid fullgas, misstänker skit i förgasarna från tanken så går över dom imorgon. De är för övrigt bytta till andra begagnade, fick dock originalbryggan till men förra ägaren fick inte hojen att gå bra med dom. Något jag bör tänka på här?
Hojen har gått strax över 4000 mil på mätaren, har för mig att jag sålde den på 2800 mil. Läge att riva ur motorn och renovera allt eller kanske bara se över toppen? Jag bytte stakarna 96 på garanti, körde inte många mil innan de lämnade in första gången med lagerbank som resultat.
Nu låter den inte så farligt, är nog mest kamkedjan som skramlar men ska trycka dit en manuell sträckare.
Kommer även att behöva lite smådelar, helst ett helt kåpset om någon har i fint skick.
Så, lite input vad jag bör göra tas emot tacksamt, jag planerar att ha hojen i många år och vill inte ta några genvägar när jag gör i ordning den.
1996 köpte jag en ny ZX7R och en GSXR 750, den sistnämnda är den av alla mina hojar jag tyckt bäst om. Efter några år såldes den, intresset avtog helt enkelt.
Jag har under åren sett den någon gång på blocket och tidigare i somras kom den ut igen. Tyvärr befann den sig 110 mil enkel resa från Malmö men skam den som ger sig, köpte den över telefon och nu är den hämtad.
Aldrig krockad eller vurpad men tappad stillastående så allt är original inklusive kåpor. Micron-dämparen, blinkers och lite kolfibertrams satte jag själv dit en gång i tiden och allt detta sitter kvar.
Självklart finns det en del att göra på den, tidens tand har definitivt satt sina spår.
Bilder från annonsen:
Det som är nytt på hojen är tändstift, framdäck, drivpaket och bromsar fram.
Jag har bytt bromsvätska fram och bak, byter motorolja, bränsleslangar, oljefilter och luftfilter imorgon.
Har rivit av kåpor och tank så att jag kan göra en grundlig tvätt, kommer även att riva av förgasarna så att jag kommer åt ordentligt. Är det okej att blaska på med vatten bland tändspolar, cdi-boxar och sånt eller ska jag ta bort det också innan tvätt? Tänkte plugga insugshålen med biltemas tvättpluggar om ingen invänder.
Tyvärr har hojen stått några år så det är rost i tanken, hur gör jag lättast rent?
Ibland bluddrar den vid fullgas, misstänker skit i förgasarna från tanken så går över dom imorgon. De är för övrigt bytta till andra begagnade, fick dock originalbryggan till men förra ägaren fick inte hojen att gå bra med dom. Något jag bör tänka på här?
Hojen har gått strax över 4000 mil på mätaren, har för mig att jag sålde den på 2800 mil. Läge att riva ur motorn och renovera allt eller kanske bara se över toppen? Jag bytte stakarna 96 på garanti, körde inte många mil innan de lämnade in första gången med lagerbank som resultat.
Nu låter den inte så farligt, är nog mest kamkedjan som skramlar men ska trycka dit en manuell sträckare.
Kommer även att behöva lite smådelar, helst ett helt kåpset om någon har i fint skick.
Så, lite input vad jag bör göra tas emot tacksamt, jag planerar att ha hojen i många år och vill inte ta några genvägar när jag gör i ordning den.
Last edited: