funny
FUNNY
Hur är det? Är det inte snart på tiden att vi dammar av de gamle dragracehojarna? Själv håller jag på att renovera en Funnybike från -82 med en motor baserad på en Kawa 900. Funderar på att bygga en kompressor- eller turbomotor till denna vad det lider men först får jag kanske lära mig hur man kör hoj liggande på magen.
Har i dag 2 st. Dellorto 40er på motorn men har ingen tro på att detta kommer funka. Någon som har har t.ex en uppsättning Mikuni smooth-bore 36or liggande? Inte för att jag vet, men dom som var med på den tiden säger det skulle sitta som handsken.
Gamla turbokit är självklart även det något jag gärna köper.
Andra där ute som renoverar gamla dragracehojar ? Normännen kommer köra en egen serie om 4-5 tävlingar nästa år. Vi borde väl spöa dom (sa han som är gammal normann själv)
Har i dag 2 st. Dellorto 40er på motorn men har ingen tro på att detta kommer funka. Någon som har har t.ex en uppsättning Mikuni smooth-bore 36or liggande? Inte för att jag vet, men dom som var med på den tiden säger det skulle sitta som handsken.
Gamla turbokit är självklart även det något jag gärna köper.
Andra där ute som renoverar gamla dragracehojar ? Normännen kommer köra en egen serie om 4-5 tävlingar nästa år. Vi borde väl spöa dom (sa han som är gammal normann själv)