Alla tävlingar behöver inte ske på helger, utan det kan ske under loppet av en eftermiddag! Det är det som skulle vara så fantastiskt med det här. Det är skalan över minimoto. För min del är minimoto oerhört jobbigt att köra och jag ser större möjligheter med dessa mitteemellanhojar.WilleZL skrev:2426504Verkar kul och lättillgängligt! Frågan är om det blir så lätt att boka go-kartbanorna? Är inte de ganska fullbokade redan?
Har funderat lite, lite på en TZ 250. En sådan skulle man kunna hitta för ungefär de pengarna. Men som sagt, det är inte lika lättillgängligt.
En liten fråga: Bygger även Yamaha sådana där minimaskiner?
Yamaha har en gammal YSF-80 hoj. Vet inte om de kan tillåtas i samma cup. Vore kanske lite av en Honda-cup, men varför inte.
Farstamannen skrev:2426521Vill inte vara negativ, ser bara inte vad fördelarna som motsvarar den fyrdubbla pengen i inköp. Borde dessutom vara lättare att få med sig många dom det är billigare. The more the merrier!
Är det något jag har missat i resonamanget så säg till.
Är skitsugen! Tycker bara att det är lite för dyrt.
Hur är det f.ö. med reservdelar till dessa? (tillgänglighet, pris)
Mvh en rejs-sugen Nicklas.
jag kämpar med det här.. tro mig. Honda borde kunna se fördelarna i att få ut MER hojar, än att säljare färra med större vinst. Får man ut 30 hojar för 20.000 kr så är det lika bra för honda som att sälja 5 st för 40.000kr. Ja nästan iaf. Grejen blir ju då den att honda istället får än större möjligheter på förtjänster via reservdelsköpen. För det lär det ju kunna bli lite av.
Precis som för att köpa hojen, så köper man det genom sin lokala MC-handlare (som troligen i detta skede inte kommer veta vad du pratar om).
Last edited: