floodi
Sporthojsnörd
riktigt sugen , bara hoppas på att det är några härifrån där man bor som köper nån med , annars är det ju surt om man inte kan dra o jaga varandra lite på nån bana.
Jag skulle inte rekommendera att köra en TZ250 eller 350 på en gokartbana. Är de före 1980 så går de inte under 8500 rpm och storknar vid 11800 rpm. De behöver mer space för att komma till sin rätt.WilleZL skrev:2426504Verkar kul och lättillgängligt! Frågan är om det blir så lätt att boka go-kartbanorna? Är inte de ganska fullbokade redan?
Har funderat lite, lite på en TZ 250. En sådan skulle man kunna hitta för ungefär de pengarna. Men som sagt, det är inte lika lättillgängligt.
En liten fråga: Bygger även Yamaha sådana där minimaskiner?
ja är det illa nog, så vem vet... gruppköp från Japan kanske är att föredra... får kolla upp det.Hansens Motor skrev:2427112Priset är svindyrt,i japan kostar dom bara en bråk del,men det är väl som honda 125 racer,honda sverige vill ha 140000,- men i japan kostar dom
63000,-.
Blankt nej.bad santa skrev:2427401swedie som jag tex som kör en ducce style 100cc 4takt pocket bike skulle man inte kunna få köra med den den ligger ju på samma specs som hondans plus den är aningen billigare :/
Som sagt, det här handlar inte om gatmc, eller roadracing mc...Chronic skrev:2427472Jättecoolt men för få som har råd/ vill lägga samma pengar som en race 600 hyfsat ny.
Starta ett gruppköp på keffa minikina racers så kommer det med flera som vill köra och lägga ner tid. Kan vara kul det också för en bråkdel av 40"
Swedie skrev:2427951så, vi har många här som alltså om de hade pengarna skulle köpa direkt. Så produkten är det inget fel på, inte heller intresset att tävla...
pengarna .. men vad kan man göra för lösning där? om det nu alltså inte går att sänka priset något mer?
Det fanns tyvärr ingen testmaskin just nu, ska se vad jag kan få fram.vågen skrev:2427985Vi fixar SH-Gruppsvartkneg
En tanke, vad finns det för däck till dom t.ex? Går det att få tag på hyffsade eller t.om. slicks?
Hur är kvalitén på bromsar osv. o i övrigt på hela hojen? Får man känsla av en racemaskin eller leksak?
håkan skrev:2426385
Det här är "riktiga" racehojar, det kan bli riktigt skoj!
Som sagt skrev:Fast jag menar, som flera andra, 100cc fyrtaktkina, inte pocketbike. Du skulle lätt kunna skapa en enhetscup med 1 st kinaracer, en extra motor, däcksvärmare och depåstöd. För max 8.000,- PER KIT! Hur många tror du inte du får med dig då?
Finns många här med bra importkontakter, inkl mig själv.
Chronic skrev:2428038Fast jag menar, som flera andra, 100cc fyrtaktkina, inte pocketbike. Du skulle lätt kunna skapa en enhetscup med 1 st kinaracer, en extra motor, däcksvärmare och depåstöd. För max 8.000,- PER KIT! Hur många tror du inte du får med dig då?
Finns många här med bra importkontakter, inkl mig själv.
Swedie skrev:2426523Precis som för att köpa hojen, så köper man det genom sin lokala MC-handlare (som troligen i detta skede inte kommer veta vad du pratar om).
där är ju rätt tydligt att det är ett steg från minimoto upp till något lite större för 10-16 åringar... även äldre som inte är så långa eller som väger mycket. Ser förbannat roligt ut. hmmBearing skrev:2428558Vad roligt! Jag skulle vilja vara med och köra om det inte blir för högt pris på maskinerna.
Hittade en artikel:
http://www.minigpx.com/news/article/?article=24762
Film:
http://www.honda.co.jp/HRC/products/nsf100/swf/nsf100_pro.swf
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |