Nsf 100/nsr Mini -cup 2007

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
swedie som jag tex som kör en ducce style 100cc 4takt pocket bike skulle man inte kunna få köra med den den ligger ju på samma specs som hondans plus den är aningen billigare :/

snedskev

comfortably numb
Gick med
28 Feb 2006
Hoj
crf 250
det verkar ju vara en skit kul grej, framför allt att det är i så enkelt format, både hoj och tävlings arr.
synd att det är så pressat med tid bara.. kan ordna 40k men jag snyter det ju inte ur näven till nästa månad..
pressa honda på lite mer tid om det är möjligt så tror jag absolut att det är fler som hakar på.

1) Swedie - 1 hoj
2) Johan - Intresserad
3)Danijel- 1st om det är NSF100 och max 10000kr som gäller?
4)snedskev-intresserad
5)
6)
7)
8)
9)
10)

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
WilleZL skrev:
2426504 Verkar kul och lättillgängligt! Frågan är om det blir så lätt att boka go-kartbanorna? Är inte de ganska fullbokade redan?

Har funderat lite, lite på en TZ 250. En sådan skulle man kunna hitta för ungefär de pengarna. Men som sagt, det är inte lika lättillgängligt.

En liten fråga: Bygger även Yamaha sådana där minimaskiner? :rolleyes:
Jag skulle inte rekommendera att köra en TZ250 eller 350 på en gokartbana. Är de före 1980 så går de inte under 8500 rpm och storknar vid 11800 rpm. De behöver mer space för att komma till sin rätt.
T o m banor som Hämeenlinna och Dalsland Ring som är/var "riktiga" banor var svåra att köra på för att de var knixiga.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jättecoolt men för få som har råd/ vill lägga samma pengar som en race 600 hyfsat ny.

Starta ett gruppköp på keffa minikina racers så kommer det med flera som vill köra och lägga ner tid. Kan vara kul det också för en bråkdel av 40"

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hansens Motor skrev:
2427112 Priset är svindyrt,i japan kostar dom bara en bråk del,men det är väl som honda 125 racer,honda sverige vill ha 140000,- men i japan kostar dom
63000,-.
ja är det illa nog, så vem vet... gruppköp från Japan kanske är att föredra... får kolla upp det.

bad santa skrev:
2427401 swedie som jag tex som kör en ducce style 100cc 4takt pocket bike skulle man inte kunna få köra med den den ligger ju på samma specs som hondans plus den är aningen billigare :/
Blankt nej.

Chronic skrev:
2427472 Jättecoolt men för få som har råd/ vill lägga samma pengar som en race 600 hyfsat ny.

Starta ett gruppköp på keffa minikina racers så kommer det med flera som vill köra och lägga ner tid. Kan vara kul det också för en bråkdel av 40"
Som sagt, det här handlar inte om gatmc, eller roadracing mc...

100 cc minimc för större gokartbanor.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
så, vi har många här som alltså om de hade pengarna skulle köpa direkt. Så produkten är det inget fel på, inte heller intresset att tävla...

pengarna .. men vad kan man göra för lösning där? om det nu alltså inte går att sänka priset något mer?

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Swedie skrev:
2427951 så, vi har många här som alltså om de hade pengarna skulle köpa direkt. Så produkten är det inget fel på, inte heller intresset att tävla...

pengarna .. men vad kan man göra för lösning där? om det nu alltså inte går att sänka priset något mer?

Vi fixar SH-Gruppsvartkneg :yoparty :va

En tanke, vad finns det för däck till dom t.ex? Går det att få tag på hyffsade eller t.om. slicks?

Hur är kvalitén på bromsar osv. o i övrigt på hela hojen? Får man känsla av en racemaskin eller leksak?

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
sätt upp lappar på ica om barnpassning, gräsklippning, husmålning utföres till humana priser etc. Swedie! som sagt, produkten är skitball men tror att många här skulle ha svårt att bara hosta upp ca. 30- 40K bara sådär, många lägger ju rätt så stora summor på sina ordinarie hojar under en säsong att sen bara lägga upp 30- 40K, tja jag vet inte men jag kan i vart fall inte göra det hur mkt jag än skulle vilja för hojarna ser ju sjukt roliga ut och jag tror att de flesta skulle vilja äga en, men som skrivet tidigare! kolla gruppköp direkt från japan, ka vi få ner priset till hälften genom gruppköp så tror jag att de flesta skulle bli mer intresserade av ett köp. kan ju va värt att kolla upp hur mkt det skulle att kosta via ett sådant köp:tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
vågen skrev:
2427985 Vi fixar SH-Gruppsvartkneg :yoparty :va

En tanke, vad finns det för däck till dom t.ex? Går det att få tag på hyffsade eller t.om. slicks?

Hur är kvalitén på bromsar osv. o i övrigt på hela hojen? Får man känsla av en racemaskin eller leksak?
Det fanns tyvärr ingen testmaskin just nu, ska se vad jag kan få fram.

Det borde gå att köpa mönstrade däck till dom som funkar alldeles utmärkt. Det är inte samma höga fart som rr så det behövs inte direkt någon mega-mega superklistriga däck.

Det är som sagt HRC som byggt hojen, så det är troligen långt från kinahojarnas sunkiga kvalite. Det lär vara nog med stoppkraft från början!

Det är i grund och botten en RACE-maskin...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
håkan skrev:
2426385

Det här är "riktiga" racehojar, det kan bli riktigt skoj!

Ja, alla säger det.
Men jag skulle nog fortfarande åtminstonde se en live innan jag är säker på att det är en racehoj och inte en lekmaskin för kids.
Jag tycker det verkar vara en kul tävlingsform med lätt att hitta träningstider.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Som sagt skrev:
Fast jag menar, som flera andra, 100cc fyrtaktkina, inte pocketbike. Du skulle lätt kunna skapa en enhetscup med 1 st kinaracer, en extra motor, däcksvärmare och depåstöd. För max 8.000,- PER KIT! Hur många tror du inte du får med dig då?

Finns många här med bra importkontakter, inkl mig själv.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Chronic skrev:
2428038 Fast jag menar, som flera andra, 100cc fyrtaktkina, inte pocketbike. Du skulle lätt kunna skapa en enhetscup med 1 st kinaracer, en extra motor, däcksvärmare och depåstöd. För max 8.000,- PER KIT! Hur många tror du inte du får med dig då?

Finns många här med bra importkontakter, inkl mig själv.

Jag siktar på att hojarna ska hålla mer än 1 race.... :lol

Jag personligen litar inte på någon sorts mc tillverkad som en billig kinakopia...

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Swedie skrev:
2426523Precis som för att köpa hojen, så köper man det genom sin lokala MC-handlare (som troligen i detta skede inte kommer veta vad du pratar om).

Inte undra på att det springer iväg då?! :rolleyes:

Detta är knappast en segment som din lokala auktoriserade handlare har kompetens på eller ligger med delar till. Av den anledningen tycker jag du diskuterar med Honda om det går att köpa dessa låtsashojjar till ÅF-pris genom t.ex. en sluten förening eller liknande.

Borde skala av minst en 10-tusing i alla fall.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
hmmm under 10 hk ur 100 cc låter som att de missat en viktig ingrediens i "Riktig Racer"-konceptet.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka