Nsr 04

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Exakt. Tex 5,5hk cylindrarna ger inte ut mer än 3 hk i verkligheten. Visserligen är det kanske räknat på veven på fabriken, och lite överdrivet förstås.

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
CayLe skrev:
Jag har ett moppetest där dom bänkade olika cylindrar, och där så var 16.5mm fuggen bättre än 24mm. 45mm eurokit lämnade 7,5 på bakhjulet i det testet.

Ofan...är imponerad !

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Busgrabb skrev:
Jo det kan du väl få.....24 mm funkar utmärkt till det trimmet, jag tor lätt att man hämtar lite effekt på att montera en 24 mm istället för 16.5
Däremot är jag jävligt skeptisk till dom 7.5 Hkr på bakhjulet med dom nämnda prylarna.

Minns när polaren bänkade sin MT (Som förövrigt alltid går bättre trimmat än DT) i skolan. Han hade fan allt som går att köpa och en mycket välbestyckad motor med ändrad tändning m.m
Cylindern var en Eurocylindo med 45 mm borrning.
Han hade 6.5 Hkr på bakhjulet och då kan jag säga att den MT:n gick fan bra för att vara moppe !
Jag kan hålla med om att dt motorn är skit har själv haft en dt och trimmat mt:n är mycket bättre på långa vägar i det avseendet.Jag har haft eurocilindro,4läppars membran,planat högkomp toppen lite,avgassystem 20mm fögasare som varit bra bestyckad men jafg har aldrigställt om förtändningen på den och den gick jävligt bra då.
Sen så går inte dt:n någe bättre om du slänger på en 24mm förgasare det är rätt så mycket overkill då den inte ens kan förbränna allt med det trimmet jag fick då alltid sot och skit i utblås,kolvtopp och förbränninsrummet på dt.n jag hade och på hondan har jag kört med 3% och ibland 6% då man råkat spilla i lite utan att den sotat!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Busgrabb skrev:
Det tvivlar jag jävligt mycket på....alltså en DT med typ 15-16 Hkr på veven.... om den ska ha 13+ på bakhjulet.....njaaaa

Har fan svårt att tänka mig att ens en mopperacer Dt har så mycket effekt....Yamaha motorn är skit, man plockar inte ut den effekten där !

Du snackar skit :fatta!
Nu handlar det inte om "vanligt" trimm som alla moppepojkar slänger på om de vill köra lite fortare. Detta är en mopperacer som ägs av den skickligaste mekanikern jag någonsin träffat på och jag lovar att han kan sina saker. Jag har själv sett bänkningspapprena (vilket inte du har) så jag tycker inte du ska uttala dig om huruvida jag snackar skit eller inte.

Men lägg ner moppediskussionerna nu, detta är ett forum för lätta motorcyklar. Jag ville bara göra en liknelse för att påvisa att jag anser CBR 125 RR är klen för att vara en 125cc men det budskapet gick tydligen inte fram.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept