CayLe skrev:Jag har ett moppetest där dom bänkade olika cylindrar, och där så var 16.5mm fuggen bättre än 24mm. 45mm eurokit lämnade 7,5 på bakhjulet i det testet.
Jag kan hålla med om att dt motorn är skit har själv haft en dt och trimmat mt:n är mycket bättre på långa vägar i det avseendet.Jag har haft eurocilindro,4läppars membran,planat högkomp toppen lite,avgassystem 20mm fögasare som varit bra bestyckad men jafg har aldrigställt om förtändningen på den och den gick jävligt bra då.Busgrabb skrev:Jo det kan du väl få.....24 mm funkar utmärkt till det trimmet, jag tor lätt att man hämtar lite effekt på att montera en 24 mm istället för 16.5
Däremot är jag jävligt skeptisk till dom 7.5 Hkr på bakhjulet med dom nämnda prylarna.
Minns när polaren bänkade sin MT (Som förövrigt alltid går bättre trimmat än DT) i skolan. Han hade fan allt som går att köpa och en mycket välbestyckad motor med ändrad tändning m.m
Cylindern var en Eurocylindo med 45 mm borrning.
Han hade 6.5 Hkr på bakhjulet och då kan jag säga att den MT:n gick fan bra för att vara moppe !
Nu handlar det inte om "vanligt" trimm som alla moppepojkar slänger på om de vill köra lite fortare. Detta är en mopperacer som ägs av den skickligaste mekanikern jag någonsin träffat på och jag lovar att han kan sina saker. Jag har själv sett bänkningspapprena (vilket inte du har) så jag tycker inte du ska uttala dig om huruvida jag snackar skit eller inte.Busgrabb skrev:Det tvivlar jag jävligt mycket på....alltså en DT med typ 15-16 Hkr på veven.... om den ska ha 13+ på bakhjulet.....njaaaa
Har fan svårt att tänka mig att ens en mopperacer Dt har så mycket effekt....Yamaha motorn är skit, man plockar inte ut den effekten där !
Du snackar skit
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |