NSR fajter

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Palla skrapa bort... :7peta

Ta lite förtunning(thinner) så smälter frigoliten bort. :tummenupp
 

Rikard af Halms

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki RG 125 -91
Jaha okej nee jag tänkte bara eftersom det ser ut som den är helt sluten, alltså omringad av glasfiber på bilderna. Ska du kapa den på nåt ställe eller?
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
tvålen skrev:
Palla skrapa bort... :7peta

Ta lite förtunning(thinner) så smälter frigoliten bort. :tummenupp
jag vill inte ha bort all frigolit, för jag ha vill ha lite som bärande (ska kunna skutsa på den oxå)

Rikard af Halms skrev:
Jaha okej nee jag tänkte bara eftersom det ser ut som den är helt sluten, alltså omringad av glasfiber på bilderna. Ska du kapa den på nåt ställe eller?
jag ska kapa som du har gjort, du vet under. Fast inte hela vägen upp :) bygger väll ett skyst undertray sen :yoparty me orginal lampan inbyggd :)
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Rikard af Halms skrev:
Ja, jag ska testa att gjuta en ny i form iaf... Blir ju nästan inget slip- och spackeljobb när man gör en form... Men jag tar den som blir bäst i slutändan. :)
asså :) .... de lär ju bli slätt å fint iallafall :yoparty
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Fick hem nya gaffelben idag :yoparty de finns lite repor, men jag ska sipa bort dem å troligtvis lacka om dem :) fick dem för ca 800 spän :tummenupp
 

Bifogat

  • fork12.JPG
    fork12.JPG
    98.9 KB · Visningar: 68
  • fork21.JPG
    fork21.JPG
    101.5 KB · Visningar: 65
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
NSR_MAN skrev:
jag vill inte ha bort all frigolit, för jag ha vill ha lite som bärande (ska kunna skutsa på den oxå)


Frigolit är inte bärande! Om du bara har ett lager glasfiber kan jag lova dig att det är för lite. Om du vill kunna skjutsa, bygg något sorts stöd under kåpan för att vara säker, sedan förstärker du med väldigt mycket glasfiber.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
NSR_MAN skrev:
Fick hem nya gaffelben idag :yoparty de finns lite repor, men jag ska sipa bort dem å troligtvis lacka om dem :) fick dem för ca 800 spän :tummenupp

Cooling :banana :tummenupp
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Uppdate

Var i verkstan och bytte gaffel, sen tästa jag hur bakdelen satt. Just nu funderar jag på hur jag ska få den lite högre bak. Utan att behöva göra allt förstora ingrepp på ramen :)
 

Bifogat

  • b1.JPG
    b1.JPG
    49.4 KB · Visningar: 120
  • b2.JPG
    b2.JPG
    48.6 KB · Visningar: 127
  • b3.JPG
    b3.JPG
    56.1 KB · Visningar: 183

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
NSR_MAN skrev:
Var i verkstan och bytte gaffel, sen tästa jag hur bakdelen satt. Just nu funderar jag på hur jag ska få den lite högre bak. Utan att behöva göra allt förstora ingrepp på ramen :)

Väldigt snyggt med den bakdelen :tummenupp.. En höjning också så kommer den bli snyggare än snyggast.
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
RyXze skrev:
Väldigt snyggt med den bakdelen :tummenupp.. En höjning också så kommer den bli snyggare än snyggast.
har redan höjt den :3freak måste hitta en annan lösning föratt få upp röven, tror jag har en teori som kan funka :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
NSR_MAN skrev:
har redan höjt den :3freak måste hitta en annan lösning föratt få upp röven, tror jag har en teori som kan funka :)

Förfan inte högre!!! ser ju ut som en kåt katt hona då ju! Skit snyggt nu! Kanske skulle vart lite spetsigare men 20000 gånger snyggare än orginal.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
prulle skrev:
Förfan inte högre!!! ser ju ut som en kåt katt hona då ju! Skit snyggt nu! Kanske skulle vart lite spetsigare men 20000 gånger snyggare än orginal.

Som sagt! INTE högre!

Annars ser det kung ut. Lycka till och hoppas att spacklet är din vän ;)
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
prulle skrev:
Förfan inte högre!!! ser ju ut som en kåt katt hona då ju! Skit snyggt nu! Kanske skulle vart lite spetsigare men 20000 gånger snyggare än orginal.
nej jag tänkte på att jag ska stätta nånting under kåpan (där fram sadeln är) så man kommer högre upp, de finns en linje där orginal sadeln har gått. Ska försöka få den dit :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
NSR_MAN skrev:
nej jag tänkte på att jag ska stätta nånting under kåpan (där fram sadeln är) så man kommer högre upp, de finns en linje där orginal sadeln har gått. Ska försöka få den dit :)
Som de flesta andra säger. Absolut inte högre! Sitter skitbra där den sitter, mycket snyggt.
 

Tobin TmRacing

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Hajom
Hoj
Tm 125
Riktigt grymm hoj! Funderar också på att bygga en streetfighter, fast det blir efter sommaren. Satsar nu på att fixa min Tm. Men var köpte du framkåpan/lyktan som du hade på dom första bilderna?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top