NSR Fel

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Wärniss skrev:
jaha.. nu testade jag att koppla ur rc'n i öppet läge.. emn den gick lika dant :( Fan också! Va fan kan det vara för fel nu då!? Är det någon som har en aning. Det är ingen efekt på höga varv, och den orkar inte varva högre än 10-11000.. då låter den som en jävla motorsåg som maxar :S Vet inet va jag ska ta mig till! Någon som vet något mer man kan kolla?
Mer än 11000 behöver du inte varva. Kolla så att lustburken sitter tätt emot förasaren. Hade själv problem med att den inte ville varva när den fick för mycket luft. Skruva blansskruven så att den är 2- 2.5 varv ut. Annars vet jag faktisk inte vad det kan vara.
 

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda CB750 -82
Nykan skrev:
Mer än 11000 behöver du inte varva. Kolla så att lustburken sitter tätt emot förasaren. Hade själv problem med att den inte ville varva när den fick för mycket luft. Skruva blansskruven så att den är 2- 2.5 varv ut. Annars vet jag faktisk inte vad det kan vara.

Japp okej. ska kolla det. mitt gummi är helt stelt. lita gammalt.. men Jag ska prova sätta på öppna filtret och byta upp i munstycke. Får se om jag hinner kolla det idag. Ha det bra!
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej jag har en nsr 89, den går grymt bra som fan....
rap som ett svin med mera. men den hakar vid ca 5-6 tusen. jag har provat med 150 munstykning men den bara 4-taktar då på högre varv. och nu har jag 140. den går väl så där den hakar melan 5-6 och den varvar bara 10 tusen.
den som har svaret eller en hypotes kan maila mig på klot_johan@yahoo.com eller skriva i min gästbok
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
driverinblack skrev:
hej jag har en nsr 89, den går grymt bra som fan....
rap som ett svin med mera. men den hakar vid ca 5-6 tusen. jag har provat med 150 munstykning men den bara 4-taktar då på högre varv. och nu har jag 140. den går väl så där den hakar melan 5-6 och den varvar bara 10 tusen.
den som har svaret eller en hypotes kan maila mig på klot_johan@yahoo.com eller skriva i min gästbok


Eller skriva här?

Hur beter den sig på senkvällen, när det blivit lite kallare ute?
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
driverinblack skrev:
hej jag har en nsr 89, den går grymt bra som fan....
rap som ett svin med mera. men den hakar vid ca 5-6 tusen. jag har provat med 150 munstykning men den bara 4-taktar då på högre varv. och nu har jag 140. den går väl så där den hakar melan 5-6 och den varvar bara 10 tusen.
den som har svaret eller en hypotes kan maila mig på klot_johan@yahoo.com eller skriva i min gästbok

Testa att rengöra luftfiltret och ev. också skruva ut luftskruven lite.
Det låter inte som den går "grymt bra som fan" :7peta
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
driverinblack skrev:
hej jag har en nsr 89, den går grymt bra som fan....
rap som ett svin med mera. men den hakar vid ca 5-6 tusen. jag har provat med 150 munstykning men den bara 4-taktar då på högre varv. och nu har jag 140. den går väl så där den hakar melan 5-6 och den varvar bara 10 tusen.
den som har svaret eller en hypotes kan maila mig på klot_johan@yahoo.com eller skriva i min gästbok

NSR är fett bestyckade ända från fabrik, Dom flesta Tyskar kör med samma munstycke med trimsystem som original (11kw). Nya NSR dock.

I min hoj har jag nu ett något uppfilat 135, Har väl kört en 300 mil så.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top