Nu är det gjort..

Roggocop

Du får vad du ger....
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala/Almunge
Hoj
Suzuki GSXR1000-09, Suzuki GSX1100EF-84, Suzuki GSR750-13
Sporthojen är såld! Tack till försäkringsbolag och snåla kommunala arbetsgivare. Jag pallar inte mer...

1 st Ktm 660 smc-04 med akra titan + lite svart plast beställd.
De flesta säger att det är minst lika roligt att åka motard. I år blir det upp till bevis. Jag ska sladda och åka på ett hjul i taget samt klota en hel del. (antar jag)

Hoppas det går bättre att hantera motard tillsammans med familj och hus.
Jag ska i alla fall försöka..

BANÅKNING ÄR SÅ JÄVLA KUL!!!!!!! :lol
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
BRA val... !!! kul inställning :tummenupp
Roggocop skrev:
Sporthojen är såld! Tack till försäkringsbolag och snåla kommunala arbetsgivare. Jag pallar inte mer...

1 st Ktm 660 smc-04 med akra titan + lite svart plast beställd.
De flesta säger att det är minst lika roligt att åka motard. I år blir det upp till bevis. Jag ska sladda och åka på ett hjul i taget samt klota en hel del. (antar jag)

Hoppas det går bättre att hantera motard tillsammans med familj och hus.
Jag ska i alla fall försöka..

BANÅKNING ÄR SÅ JÄVLA KUL!!!!!!! :lol
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Roggocop skrev:
Sporthojen är såld! Tack till försäkringsbolag och snåla kommunala arbetsgivare. Jag pallar inte mer...

1 st Ktm 660 smc-04 med akra titan + lite svart plast beställd.
De flesta säger att det är minst lika roligt att åka motard. I år blir det upp till bevis. Jag ska sladda och åka på ett hjul i taget samt klota en hel del. (antar jag)

Hoppas det går bättre att hantera motard tillsammans med familj och hus.
Jag ska i alla fall försöka..

BANÅKNING ÄR SÅ JÄVLA KUL!!!!!!! :lol
Grattis....
Själv har jag beställt en Husaberg 650 -04 i veckan :banana
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Grattis du kommer inte ångra dig! :tummenupp
Folk gnäller o gnäller över motard/offroad att de inte kör att köra dem lite längre sträckor. Funkar allt bra till det oxå bara att man inte tänker beta av milen på motorvägen.
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Marals76 skrev:
Grattis du kommer inte ångra dig! :tummenupp
Folk gnäller o gnäller över motard/offroad att de inte kör att köra dem lite längre sträckor. Funkar allt bra till det oxå bara att man inte tänker beta av milen på motorvägen.
Gillar dom inte motorvägs körning?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Såhär upplevde jag det: det är inte förrän du sitter på en hoj som toppar 160 som du inser hur ofta du faktiskt åkte fortare än så med sporthojen. För aggressiv körning på snäva banor/vägar är de skitbra, om du vill stunta är det skitbra. Som bruksfordon äter de avföring.
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Mattias skrev:
Såhär upplevde jag det: det är inte förrän du sitter på en hoj som toppar 160 som du inser hur ofta du faktiskt åkte fortare än så med sporthojen. För aggressiv körning på snäva banor/vägar är de skitbra, om du vill stunta är det skitbra. Som bruksfordon äter de avföring.
Jo,jag har ju en xt600 nu.
Den är väl inte heller så fin på långturer.
Men jag vill ju ha en wheelie-maskin så....
Komfort är överskattat :)
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
wheelielover skrev:
Jo,jag har ju en xt600 nu.
Den är väl inte heller så fin på långturer.
Men jag vill ju ha en wheelie-maskin så....
Komfort är överskattat :)

XT har ju komfort som en mjuk skön tvsoffa :rofl
Förstår som sagt inte varför folk klagar så jäkla mycket på komforten man kör en enstånka på ett helt annat sätta än en sportcykel. Man känner liksom inget behov av att ligga 150+ och nöta mil. Upp till 120 har man inte farligt mycket fartvinde heller som tröttar ut en. Kör man snabbare längre transportsträckor blir det dock lite tjatigt, speciellt om man inte aktiv i sadeln.
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Mattias skrev:
Som bruksfordon äter de avföring.

Om man bara kör statstrafik till och från jobb skulle jag bara haft en motard för gata sitter högt och har koll på några bilar framför.. det suger sporthojen på.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Mattias skrev:
Som bruksfordon äter de avföring.

Fixx skrev:
Om man bara kör statstrafik till och från jobb skulle jag bara haft en motard för gata sitter högt och har koll på några bilar framför.. det suger sporthojen på.

Håller inte alls med Mattias där, snarare precis tvärt om. :7peta Jag gjorde 1100 mil :banana med min Duke 2003 och det gick alldeles utmärkt (inga problem för hojen bara man ger den mycket kärlek). Som alla andra så riktigt påpekat till leda här på forumet så gäller det bara att bestämma sig vad man skall ha hojen till och välja modell därefter.

Precis som Fixx så riktigt påpekar så regerar :yoparty snarare än suger motarden som pendlarhoj i stadstrafik. Man har smidigast tänkbara hoj och full koll på trafiken. Sen sitter man dessutom och småskrattar :lol åt plastraketspiloterna som slår hakan på hjälmen i axeln så fort då dom skall byta fil.

Vill man ta sig någonstans så går det faktiskt åxå, bara man lägger lite möda på planerandet av vägval och undviker motorvägar. Låt turen ta tid, leta upp kurvigast möjliga vägar på kartan och dra. Jag lovar, det blir många mil med ett brett flin gömt inne i hjälmen. :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top