Nu är det nya tider...

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Fick samma brev jag med... men du får väl prova att betala in det första inbetalningskortet... hehe
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Var har jag skrivit det? Problemet är att jag inte har råd att ha 2 hojar och ERF-hojen kvalar inte in i reglementet för NSB.

Inget illa menat, men man undrar ju. Svemo och några sorglösa(?) rookiesar anser ju att du är för duktig för att förnedra oss i vår klass.

Ekonomin sätter stopp för alla i denna sport.

Men jag får väl falla in i ledet som beklagar sorgen. Du kan få hyra min hoj om det är något rejs jag inte har råd med.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Aj fan då blir det inga röda superman siffror på hojen i år då :tungan

Vet inte om jag ska gratulera lr vad då får någon annan vinna Erf som enda b-förare och det kommer iaf aldrig bli jag
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Vi får nog starta en poll,
Svemo har ju ej någon koll.
Ropen skalla,
B-licens åt Humlan, det vet ju alla.
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
I alla andra sporter så är det en bedrift och ett stort plus att avancera och komma vidare me så icke här i Rookieträsket?
Varför?
Visst kostnaderna blir ju inte lägre iom att man kör i elitserien det fstår jag men fasen, smakar inte A-licensen gott ändå? Det är ju inte många som kan få den liksom.

Skulle jag nånsin bli uppklassad ( samma dag som månen faller ner) så skulle nog jag känna att jag gjort nåt bra iaf.

Trist att humlan inte "kvalar" in i NSB mm.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
I alla andra sporter så är det en bedrift och ett stort plus att avancera och komma vidare me så icke här i Rookieträsket?
Varför?
Visst kostnaderna blir ju inte lägre iom att man kör i elitserien det fstår jag men fasen, smakar inte A-licensen gott ändå? Det är ju inte många som kan få den liksom.

Skulle jag nånsin bli uppklassad ( samma dag som månen faller ner) så skulle nog jag känna att jag gjort nåt bra iaf.

Trist att humlan inte "kvalar" in i NSB mm.
Problemet är inte bara att det går mycket snabbare i NSB jämfört med R-1000, det kostar ju oxå rätt mycket mer att köra i NSB.

Många stupar på att dom inte får ihop tillräckligt med pengar, bra sponsorer får man när man visat vad man kan, det blir lite moment 22...

Skönt att slippa sådana i-lands problem, jag kommer aldrig att lämna B-träsket.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2712467 Problemet är inte bara att det går mycket snabbare i NSB jämfört med R-1000, det kostar ju oxå rätt mycket mer att köra i NSB.

Många stupar på att dom inte får ihop tillräckligt med pengar, bra sponsorer får man när man visat vad man kan, det blir lite moment 22...

Skönt att slippa sådana i-lands problem, jag kommer aldrig att lämna B-träsket.
Vad är det som är så mycket dyrare i NSB kontra Rookie1000?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2712527 Det krävs en större satsning om man vill köra alla varv, dvs det kostar mer!
De flesta som komemr köra Superbike Challenge har säkert större budget än de som kör Rookie1000 men det är nog inte där skon klämmer i det här fallet.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Problemet är inte bara att det går mycket snabbare i NSB jämfört med R-1000, det kostar ju oxå rätt mycket mer att köra i NSB.

Många stupar på att dom inte får ihop tillräckligt med pengar, bra sponsorer får man när man visat vad man kan, det blir lite moment 22...

Skönt att slippa sådana i-lands problem, jag kommer aldrig att lämna B-träsket.


Hmmm...? Då undrar man ju hur många duktiga förare Svemo "dödat" iom att dom klassat upp dom, men som sen inte har råd att köra mer pga större omkostnader. Borde ju finnas några überförare som fått sin karriär dumpad av Svemo isf. Fast klassas man inte upp till A-förare så harvar man vidare som B-förare vilket på sätt och vis åxå borde "hålla ner" en duktig räser snubbe/brutta eller?

Aja, ett fett grattis till "Humlan" är på sin plats oavsett tycker jag. :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hmmm...? Då undrar man ju hur många duktiga förare Svemo "dödat" iom att dom klassat upp dom, men som sen inte har råd att köra mer pga större omkostnader. Borde ju finnas några überförare som fått sin karriär dumpad av Svemo isf. Fast klassas man inte upp till A-förare så harvar man vidare som B-förare vilket på sätt och vis åxå borde "hålla ner" en duktig räser snubbe/brutta eller?

Aja, ett fett grattis till "Humlan" är på sin plats oavsett tycker jag. :tummenupp
Hur skulle R-1000 serien se ut om ingen klassades upp, det är tufft redan som det är nu att komma in som nybörjare.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
De flesta som komemr köra Superbike Challenge har säkert större budget än de som kör Rookie1000 men det är nog inte där skon klämmer i det här fallet.

Nej, hade jag endast kört sprintrace hade jag haft ungefärsamma förutsättningar som alla andra fattiga a-förare. Mitt enda bekymmer är att sprintracen endast är träning inför de viktiga racen, NEC. Men det kanske löser sej iallafall.....
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Hur skulle R-1000 serien se ut om ingen klassades upp, det är tufft redan som det är nu att komma in som nybörjare.


Som en bålgeting svärm...

Svemo borde ju när dom klassar upp förare "bara sådär" åxå skaffa sig
info om föraren ifråga. Han/hon kanske inte vill klassas upp. Kanske trivs dom där dom är, eller ekonomin klarar inte av en uppklassning just då osv. Men att dom för den delen inte vill sluta rejsa. När tillvägagångs sättet är som det är nu så måste ju duktiga förare med kanske en något ansträngd RR ekonomi falla ur vid en ev. uppklassning.

Har man en förare som är duktig och ska klassas upp så borde ju det finnas hjälp från nån instans vid en ev. uppklassning bara för att verkligen se till att uppklassningen värnar om föraren och kvalitén på den aktuella RR klassen.
Jag menar annars kan det ju bli så att den svenska varianten på Rossi/Hayden/Bayliss etc faller ur pga ekonomiska skäl å det är ju surt som fan.

Ja, jag vet... Man kan ju inte "sponsra" varje förare som klassas upp men ser man att nån förare är riktigt riktigt duktig och borde klassas som A-förare men kanske inte riktigt har ekonomin till det så hade det varit najs med ett system som hjälper till och ser till att föraren inte lägger av pga ekonomin.

Hjälpa ist för att stjälpa liksom...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top