Nu är det officiellt: CBR 1000 RR.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Jalle skrev:
Hey killen, lägg ner för fan.

Nya rettan me 170 på slangen drar du ju upp på 5:an.

Sopiga CBRn får man ju jucka upp på 2:an. :fakta

De vågar ju inte ens skriva ut hk å vikt. Ä de fega eller?

:rock ***RETTA RÅKKAR FETAST*** :rock

Hehehehe :tummenupp

Det är ganska fjöntigt att bråka om viket märke som är bäst. Alla märken idag tillverkar konkurrenskraftiga cyklar. Dock har dom lite olika inriktning o det är upp till var o ens tycke o smak att välja den som passar bäst. En cykel passar sällan alla.
Men kämpa ni på med ert örl...
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Re: Re: Re: Re: Honda roX

Nyteknik skrev:
För mig är det en gåta att Hondas sportmodeller är så populära. De är visserligen tillförlitliga och har hög finish. Men om man värderar sådana egenskaper högst finns det betydligt mer bekväma och billigare alternativ än en sporthoj.

Nej, vem vill ha något som är bra, för att inte säga bäst?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
för att skingra märkesfavoriseringen så kommer här min lista på topp4 år 2003

1. Suzuki 1000
2. Firebläjd
3. R1
4. ZX9

år 2004 kommer att se ut så här

1. R1
2. Kawasaki
3. Suzuki
4. fajjerbläjd

detta baseras på utseende.

Motormässigt så verkar det som det ser ut nu vara R1:an som piskar det mesta :rock

har aldrig valt efter körställning o hur enkel en hoj är att köra då jag anser att dagens hojar alla har såpass bra chassi att det bara är en vanesak att köra dom!!!!!!!!

Om man kollar på R1:an i alla tester sen tidigare så har den alltid fått kraftig kritik för sina bromsar och ofta så har den förlorat 1:a plats pga av så dåliga poäng på sina bromsar. Men om man byter ut bromsarna så har man en hoj som hade tagit 1:a plats även om gixxer 1000 har haft den bättre motorn.

Nya Blajden är ful som stryk!!!!!!
Stor o klumpig fram o liten o smärt bak.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Foggy skrev:
MJOmenvisst! Även om "De fyra stora" säkert kommer sälja mest så är det kul med alternativ, inte minst för oss "twinnofiler" :D

RSV-R__Factory_LHSF_600p.jpg

Finns degen och viljan blir det kanske en sådan... fan, nya motorn verkar ju mumma med... Skall bli kul att höra hur den tar sig fram i test mot de andra. Har alltid gillat Aprilia, tycker faktiskt kvaliteten är riktigt riktigt bra samt att inte varenda en kör runt på en mille,

För rakt fram racing har den dock inte så mycket att säga till om misstänker jag..
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Holger skrev:
Dante är du blind eller efter? bara undrar eftersom du fick det till att jag skrivit att min gammel moppe drar ifrån nya cbr.
jag skrev klart o tydligt att om jag köper en ny båge köper jag ju den som går bäst,anledningen är att jag kör på bana,rakt fram + att jag helst inte vill bli ifrån åkt efter vägen.
Sen ställer jag gärna upp mot en orginal cbr från 95 om du vill.

Jag fattade vad du menade, men många här har så mycket åsikter om cyklar dom bara har sett på bild... Har du själv kört en nyare CBR eller läser du bara i Bike?

Ang. dina åsikter om att inte bli i från åkt på vägen tror du själv att det är så stor skillnad att du inte kan kompensera det genom att vara en bättre förare? Om det skiljer 2Hk på topp i bänken mellan säg ZX10 och GSXR1000 är det allt som behövs för att avgöra ditt köp?
Kanske ett test skulle göra att du ändrade dig, hojen med 2hk mindre kanske gör att det går fortare för just dig. Det finns annat att gå på än HK på ett papper...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ylle skrev:
Ja vilken ska man välja..

När du satt alla fyra bredvid varandra sådär så är det ju otroligt uppenbrat vad fantasilösa de är som designar de här hojarna. Ingen sticker ut utan alla hojar ser ut som klonade kopior av varandra. Tråkigt!
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Är dom någorlunda lika prestanda mässigt köper jag ju på utsende,utsendet spelar alltid stor roll,fireblade 03=snygg 04=fulare r1 04=snyggare än båda.
Gillar 03 blade riktigt mycket även om det tog ett tag innan jag kom överens med lyset på den.
skulle inte heller köpa en retta om den hade 200hk/165kg men såg ut som en bmw.
självklart går man på tester med men knappast bara från 1 tidning,men om 5 olika säger att en hoj är klen tillex så tror jag dom,många av tillex bike´s tester stämmer bra faktiskt.
Är inte märkes bög eller så utan dras till det som lockar mest med effekt o utsende.
Själv ska jag ha en 98 rödvit r:1 nästa år,nyare än så blir det inte men d är stor skillnad med ca35kg mindre än nu och lite mer effekt.
så min veteran är tillsalu!!
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mr. Dante skrev:
Jag fattade vad du menade, men många här har så mycket åsikter om cyklar dom bara har sett på bild... Har du själv kört en nyare CBR eller läser du bara i Bike?

Ang. dina åsikter om att inte bli i från åkt på vägen tror du själv att det är så stor skillnad att du inte kan kompensera det genom att vara en bättre förare? Om det skiljer 2Hk på topp i bänken mellan säg ZX10 och GSXR1000 är det allt som behövs för att avgöra ditt köp?
Kanske ett test skulle göra att du ändrade dig, hojen med 2hk mindre kanske gör att det går fortare för just dig. Det finns annat att gå på än HK på ett papper...
det är vida känt att du e märkesfixerad, du jobbar väl på Ahlqvist va????
jag har kört blade, och tycker inte att den är något bättre än R1 eller gixxer.

men du e en stor reklampelare för honda, hehehehe

och vet du vad, nu e det ju inte så att R1 har 2hk mer på topp, snarare 20-25hk o det e en jävla skillnad :)
 

lordhelmet

Eastriders MC
Gick med
3 May 2003
Ort
Haparanda
Hoj
ingen för tillfället...
?

Tror ni verkligen att R1an kommer att ha 20-25 hk mer än bladen??

Honda har ju som sagt inte gett ut nå siffror ännu.
varför dra dessa slutsatser redan. må bäste hoj vinna säger jag bara, toppefekten är ju inte allt.
 

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
Tror inte det kommer att skilja mycket dessa 4 emellan när det är dax för bänkning. Sen att en vanlig dödlig väljer den med mest hk för att vara snabbast borde inse att det enbart hänger på föraren och inte på materielet när det gäller enlitersfyrorna 2004.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
När du satt alla fyra bredvid varandra sådär så är det ju otroligt uppenbrat vad fantasilösa de är som designar de här hojarna. Ingen sticker ut utan alla hojar ser ut som klonade kopior av varandra. Tråkigt!

Huvudet på spiken! De japanska tillverkarna sneglar så jävla mycket på varandra att de inte kommer på några egna idéer. Skicka era formgivare på kurs till Italien!
 

Bifogat

  • f04.jpg
    f04.jpg
    56.4 KB · Visningar: 187

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det ÄR något speciellt med en litermaskin som varvar till nästan 14 000 varv. Den BÖR ha högre effekt än en som varvar till 11 500. Rettan ÄR snyggast i sällskapet. Skälen att välja en Yamaha är uppenbara. Varför skall jag välja en Honda som jag inte vet något om? Lägre effekt är ett ganska svagt försäljningsargument.

Eftersom vi nu spekulerar innan vi har fått några rådata från Honda, alltså...
 

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
Crescent
Det verkar som hög (högsta ) effekt på papper är ett försäljningsargument som räcker åt många. Räcker egentligen inte minst 150 häst på slangen åt de flesta?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Resonenemanget om "tillräckligt" hög effekt är helt snurrigt! :confused:

Det finns ju ingen hake med hög effekt: moderna chassin gör det inte nödvändigt att välja mellan hög effekt och bra väghållning.

Det finns heller inget motsatsförhållande mellan hög effekt och ett användarvänligt register.

"Tillräckligt" hög effekt är som "tillräckligt" god mat eller "tillräckligt" rolig fest.

Vem vill ha "tillräckligt" kul om man kan ha jättekul?
 

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun.
Hoj
Zx6rr
Goodstuff skrev:
När du satt alla fyra bredvid varandra sådär så är det ju otroligt uppenbrat vad fantasilösa de är som designar de här hojarna. Ingen sticker ut utan alla hojar ser ut som klonade kopior av varandra. Tråkigt!

Det du säger är ju sant, men det är oslagbara hojar och det är så en hoj ska vara byggd. Klonade eller inte det är härliga alla fyra och aprilian. Sen finns ju en drömhoj kvar men den är för dyr.
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Banco skrev:
Tror inte det kommer att skilja mycket dessa 4 emellan när det är dax för bänkning. Sen att en vanlig dödlig väljer den med mest hk för att vara snabbast borde inse att det enbart hänger på föraren och inte på materielet när det gäller enlitersfyrorna 2004.

Ja, men om mina polare som kör lika bra som mig åker på nya R1'an så kommer dom ju gasa ifrån mig styggt om jag åker blejd. Och det vill jag inte!!! Och ska man streetrejsa lite men inte vill trimma så är ju den med mest effekt bäst från början som gäller, eller hur. En liten sänkning så motverkar man ju wheelie-benägenheten en del.
Låt folk handla den maskinen med mest effekt om dom vill! Verkar som det bara är folk med effektsvaga maskiner som propagerar för mindre effekt = lika roligt. Hur vet ni det? Har ni kört GSR1000 -03? Mer hysteriskt roligt kan man nästan inte ha med en standardmaskin.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Banco skrev:
Det verkar som hög (högsta ) effekt på papper är ett försäljningsargument som räcker åt många. Räcker egentligen inte minst 150 häst på slangen åt de flesta?

150 kusar räcker och blir över för de flesta dödliga här inne...

MEN, när nu "mer effekt" finns tillgängligt för ungefär samma penning när man nu ska "investera" allt man sparat så börjar man ju snegla (inte jag då :brynad )...


Still --> it owns <--... :fakta
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ylle skrev:
Det du säger är ju sant, men det är oslagbara hojar och det är så en hoj ska vara byggd. Klonade eller inte det är härliga alla fyra och aprilian. Sen finns ju en drömhoj kvar men den är för dyr.

Visst är de säkert fantastisk fina hojar men måste de se exakt likadana ut för det? Jag tror att det finns mycket att tjäna på att vara lite vågad i designen. Har du fyra så extremt likvärdiga hojar som detta är så kan du vinna stor del av marknaden om du vågar göra en hoj som sticker ut och märks.
Designtrenderna inom motorcykelvärlden och bilvärlden är bedövande tråkiga, generellt sett även om det finns undantag. I princip alla fordon ser mer och mer ut som varandra och det tycker jag är synd!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top