Nu är velandet över.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
På söndagsmorgonen revs förra nattens beslut om slingriga alpvägar upp eftersom det fortfarande regnade och barägaren bestämt menade att regnet gjort att vi, om vi fortsatte på de planerade småvägarna, kunde träffas av stenar stora som basketbollar. Regnställ på.
Vi åkte tillbaka till Bolzano och fortsatte vår väg norrut på motorvägen. När vi stannade till efter den sista betalstationen i Italien så förstod vi vad som komma skulle. Framför oss i dalen så var himlen blåsvart och blixtrarna lös upp med jämna mellanrum. Nu skulle det bli blött, riktigt blött. Under hela den fortsatta resan i Italien samt Österrike gick det knappt att se bergen eftersom vi körde inuti regnmolnen. Det gällde att ta sikte på bakljuset på hojen framför och hålla tungan rätt i munnen medan vi kryssade på.
Tanken var att vi skulle hinna ta oss till Nürnberg innan kvällen, men det orkade vi inte efter en hel dags regnande. I Ingolstadt hittade vi däremot ett hotell med bastu. Det tog vi. Efter en öl, bad samt bastu så var det sådär ”osynd” om oss igen. Hela pannrummet var fullt av blöta hojkläder. Jag var den enda som var torr om man inte räknar med blöta handskar. En av killarnas hela packning var sjöblöt – förutom smutstvätten samt badbyxorna. :D

Bifogat

• Ingolstadt.JPG
    Ingolstadt.JPG
    104.4 KB · Visningar: 63

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nästa dag så hade verkligheten kommit ikapp oss. Ronny bara måste vara i Oskarshamn på tisdagsmorgonen så han gav sig av innan frukosten ens hade börjat serveras. Nu var vi bara 5 kvar. Himlen var grå så regnstället packades ner i väskan. Upp med hojarna från garaget och vidare norrut. I Kessel lyckades jag tappa bort alla deltagare efter vi tankat på en bensinstation. Efter en kort rundtur i Kessels centrum köpte jag en tysklandskarta och ringde upp en av deltagarna. De satt och åt på Burger King, ca 100 meter från bensinstationen…
Vi kom överrens att jag skulle köra upp på autobahn igen och stanna till på nästa bensinstation så skulle de komma dit. Efter en stunds väntan så kom de över och vi kunde fortsätta resan tillsammans. Det var riktigt nära att jag fått fortsätta de resterande milen hem ensam. Jag har aldrig tidigare varit i Tyskland, allraminst kört ensam i Tyskland.
Vid Hamburg lämnade Anders och Alexius gruppen för egna aktiviteter medan jag, Robert samt Hasse fortsatte mot Kiel och färjan till Göteborg.

På färjan spände vi fast hojarna och tog oss upp till vår gemensamma hytt. Efter en öl, RedBull-grogg samt dusch så åt vi gott och hade det ganska bra måste jag säga. Det bästa med båtresan var att man kunde slappna av medan man i sakta mak tog sig framåt. Alternativet hade varit att sova över i Tyskland och kört alla mil båten avverkade dagen efter. Nu kom jag fram till Göteborg utvilad. Sweet!

Bifogat

• farja.JPG
    farja.JPG
    103.9 KB · Visningar: 81

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sista dagens etapp var såklart mellan Göteborg och Uppsala. Båten ankom till Göteborg 09.00 och vi rullade av färjan. Efter ett hastigt farväl till Hasse och Robert så begav jag mig mot Jönköping -> E4. Resten av resan är väl inget speciellt att skriva om. Tanka och köra. Tanka och köra. Eftersom jag nu var helt ensam så kunde jag ha mitt eget tempo vilket var befriande. Bara att ändra spårvalet i min egen fil medan jag tar en kurva i hög hastighet var en angenäm upptäckt som de flesta redan är vana med men jag aldrig kunnat göra med min gamla härk. Jag hade redan 200 mil i sadeln när jag lämnade Göteborg, men det var på den sista biten hem som jag riktigt började uppskatta min nya Hondas köregenskaper. Någon gång mitt på eftermiddagen så kom jag äntligen hem. Mätarställningen stannade på 261 mil och det var otroligt skönt att få glida ner i soffan där hemma och bara koppla av resten av dagen. Den här resan glömmer jag aldrig bort. Den var verkligen jättekul!

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Grattis till nya hojen, grymt avundsjuk är jag. Det där var en resa jag själv skulle vilja göra.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Härlig berättelse Jos! :tummenupp Skulle vara kul att ta en hoj semester någon gång. Får se till att köpa en till hoj bara :rolleyes:

BurningDucati

Sometime you win, sometime you looossee
Gick med
14 May 2005
Hoj
Ducati 848 SF
:) Grattis till hojen och det lät som en rolig resa hem! Lite avis men absolut inte missunnsam!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det hände så mycket mer än det jag skrivit ovan. Jag får komplettera allt eftersom om det finns intresse.

Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Det hände så mycket mer än det jag skrivit ovan. Jag får komplettera allt eftersom om det finns intresse.
Det finns absolut intresse, kul att läsa om dina äventyr!
Och så vill vi se en riktig idol-närbild på hojen! :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Framförallt....
när ska vi gå igenom tillbehörskatalogen?:tummenupp
Snart! Jag är framförallt intresserad av kraschpuckar. Mer godsaker skall på, men kraschisarna är prio 1.

Jag var faktiskt förbi det lilla huset på prärien ikväll. Eftersom du för en gångs skull INTE var i garaget så åkte jag igen. Tanken jag hade var att när frugan din väl får dig att stanna innomhus så ville jag inte komma och störa. Jag återkommer.

Det finns absolut intresse, kul att läsa om dina äventyr!
Och så vill vi se en riktig idol-närbild på hojen! :)
Jag har faktiskt ingen bild på mig o hojen. :va Jag får be någon ta en bild på Rörken eller nått.

Last edited:

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Tja..

Rolig läsning och grattis till en underbar hoj!
Kul att du fick hämta den från italien! En ny hoj, och ett oförglömligt äventyr på köpet :tuttar

Mvh
Dio

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Grattis.

Riktigt kul o läsa, definitivt något sådant man skulle vilja uppleva själv.

Skriv gärna lite mer om du vill..:tummenupp

O en riktigt snygg hoj e de också må ja säg...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Snart! Jag är framförallt intresserad av kraschpuckar. Mer godsaker skall på, men kraschisarna är prio 1.

Jag var faktiskt förbi det lilla huset på prärien ikväll. Eftersom du för en gångs skull INTE var i garaget så åkte jag igen. Tanken jag hade var att när frugan din väl får dig att stanna innomhus så ville jag inte komma och störa. Jag återkommer.

Ahaja...

Jag är där idag och i morgon.
Sen är det SEMESTER i Stockholm.
Ska ha födelsedagskalas på Lisa på torget uppe på Östermalmstorg för dom som orkar.
Lunch och hurrarop..

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Kul läsning.
Verkar som en klart omväxlande resa.
Ska bli kul å se den på Rörken.

Varför inte skriva ihop en berättelse med bilder och skicka in till MC-folket?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Varför inte skriva ihop en berättelse med bilder och skicka in till MC-folket?
Öh, nä. Jag avstår.

Om MC-folket skulle intervjua mig så kan jag berätta vad jag upplevt, men jag skriver inte en resekrönika för en tidning själv. Att publicera min resa här på forumet känns som en helt annan sak.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Alltid kul med reseberättelser, det händer liksom alltid något skojj : )

Hojjen din är riktigt snygg. grattis ännu en gång till den! :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...