Nu åker vi till lag VM

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
När jag skulle boka igår så gick priset upp med en 500-ing precis just då jag satt och bokade, medan jag satt och fyllde i alla uppgifter alltså. Tryckte Go! på slutet och fick reda på att det blivit nåt fel och att det vara bara att börja om och då.......

Tarvar nu alltså lite matte för att göra det smartaste valet vad gäller stanna en dag extra eller inte (kostar ju extra hotellnatt, bil, mat etc så...). Så, hur har alla bokat flyg nu då ? Kan ni inte ha vänligheten att göra en liten lista.

.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Muppo; Måndag är väl flyget fortfrande lite halvdyrt?
Ska inte ni bara kela o dricka rödtjut? Jag kanske vill ligg-ragga o dricka grappa?
Hur nära Milano är vi egentligen? Vad finns där, hur stort osv? Jag kan villigt erkänna att jag har noll koll.

Fredik, du verkar ju ha stenkoll på boendet nu så jag lämnar det gärna åt dig att välja ut ngt som duger åt oss.

Åsa ska vara i Köpenhamn på tisdag morron så vi har tyvärr inget val :huvet

Milano - Bergamo: 55km
Milano - Brescia: 105km
Bergamo - Brescia: 57km.
De ligger liksom i en väldigt platt triangel med Bergamo i toppen.

Milano är stort men varken Bergamo (120.000 invånare, länk ) eller Brescia ( 190.000 invånare, länk ) är särskilt små heller.

Tarvar nu alltså lite matte för att göra det smartaste valet vad gäller stanna en dag extra eller inte (kostar ju extra hotellnatt, bil, mat etc så...). Så, hur har alla bokat flyg nu då ? Kan ni inte ha vänligheten att göra en liten lista.

.
Stefan å Ola åker fredag till söndag har de ju sagt ?! Jag å Åsa åker onsdag till måndag.

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
När jag skulle boka igår så gick priset upp med en 500-ing precis just då jag satt och bokade, medan jag satt och fyllde i alla uppgifter alltså. Tryckte Go! på slutet och fick reda på att det blivit nåt fel och att det vara bara att börja om och då.......

.

JAg kan sponsra dig med en hundring då du har varit duktig att leta hotell år oss. Bokar du med eller. Jag kan sova med Ola han sover ungefär lika lite som mig det blir bra :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
JAg kan sponsra dig med en hundring då du har varit duktig att leta hotell år oss. Bokar du med eller. Jag kan sova med Ola han sover ungefär lika lite som mig det blir bra :)

Klart han bokar :tummenupp
Jag tar två platser från onsdag och fem nätter framåt i så billiga rum som möjligt :)

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
JAg kan sponsra dig med en hundring.....
Gulleplutten då :pannkyss

Ska vi göra så här - jag bokar ett dubbelrum åt Stoffy+Ola och ett trebäddsrum åt Barrett, Lasse och mig själv för två nätter (28-30/9). Sen bokar jag ett dubbelrum till Mr&Mrs Moto 26/9-1/10 ? Stämmer det så långt ?

Det går säkert att pussla med en kombination av två- och fyrbäddsrum för Örebrogänget men det tänker inte jag sitta här och försöka boka via nätet. Ni själva är välkomna att försöka. I annat fall kanske det är något som man kan lösa på plats.

Då återstår bara att lösa transporten där nere. Fixar du Jocke ? Jag menar, ni måste ju ha bil i två dar före och en dag efter oss så då...... Eller ska vi satsa på två små bilar i stället för en lite större. Eller....... :confused:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Gulleplutten då :pannkyss

Ska vi göra så här - jag bokar ett dubbelrum åt Stoffy+Ola och ett trebäddsrum åt Barrett, Lasse och mig själv för två nätter (28-30/9). Sen bokar jag ett dubbelrum till Mr&Mrs Moto 26/9-1/10 ? Stämmer det så långt ?

Det går säkert att pussla med en kombination av två- och fyrbäddsrum för Örebrogänget men det tänker inte jag sitta här och försöka boka via nätet. Ni själva är välkomna att försöka. I annat fall kanske det är något som man kan lösa på plats.

Då återstår bara att lösa transporten där nere. Fixar du Jocke ? Jag menar, ni måste ju ha bil i två dar före och en dag efter oss så då...... Eller ska vi satsa på två små bilar i stället för en lite större. Eller....... :confused:
Ja från min och Olas sida är det kannon så!

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Det var ett dj-la stök att boka hotell. Bokningar studsade och....... I alla fall, nu är det klart och jag vill gärna ha lite kulor (det var betalning i förskott som gällde).

Ni alla har PM.

.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Tjena alla monsterdiggare...nej jag menar alla patrioter som ska ner och heja på Sverige.

Det måste ju synas att vi är svenskar....var på Vingåker Faktory outlet idag och hittade skitsnygga gula Puma-kepsar med blå puma på. Klockrena sverigefärger. Det var halva priset så de kostade bara 99kr.

Köpte 9st kebbor som jag tänkte att vi skulle ha.
Tycker ni att det är en dålig ide så säg gärna till för då kan jag läman tillbaka dom. Har inte riktigt nytta av 9st själv :)

Har bara en dålig blid på modellen men de är riktigt snygga och formligen lyser Sverige. OBS, det är alltså inte samma färg som på bilden.

http://www1.eshop.puma.com/ProductD...h result&from=&cpk=FD7IJnNldOkwSXDTQc7G68-601

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Klockrent Stefan! :tummenupp
Själv tänkte jag inhandla ansiktsfäger, det lär väl räcka till oss alla. Sen får man väl tjacka en flagga oxå.

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Köpte 9st kebbor som jag tänkte att vi skulle ha.
Tycker ni att det är en dålig ide så säg gärna till för då kan jag läman tillbaka dom. Har inte riktigt nytta av 9st själv :)
Blir ju skiiiitbra det här. Du fixar kepsar, Barrett ansiktsfärger, flagga/or löser sig.

MEN, jag tycker vi ger Mr&MrsMoto i uppdrag (eftersom dom kommer två dagar tidigare menar jag) att fixa såna där sjukt långa pinnar/pålar/stavar att fästa flaggorna på - ni vet, såna där man typiskt ser på TV under ett F1/MotoGP-race.

.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Stod i valet och kvalet, ingen kör ju Husqvarna men de gör ju bra motorsågar så det fick bli Husqvarna. Hoppas det är OK!?

Det är väl det Husqvarna gör - motorsågar :va

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Vad flyg kostar har jag koll på men vad hamnar det på för priser på hotell? fre -> mån hade jag tänkt vara där. Går det att boka in en till? Hur löser ni det med bil och sådant?

MVH

Johan

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Vad flyg kostar har jag koll på men vad hamnar det på för priser på hotell? fre -> mån hade jag tänkt vara där. Går det att boka in en till? Hur löser ni det med bil och sådant?

MVH

Johan
Vi har bokat http://www.venere.com/hotel/index.p...=09&sy=2007&ed=30&em=09&ey=2007&pval=6&rval=3 via hotels.com. Priserna per natt ligger på 600-800/natt beroende på rumstorlek.

Boka en till..... vette f-n ärligt talat, hur mycket jag än skulle vilja hjälpa till menar jag. Iom med att allt är förbetalt och jag gissar att man måste avboka (mot avgift) för att sedan boka nytt så...... Slå gärna en signal till hotels.com och hör.

Ytterligare ett trassel är att, om jag nu kan tänka klart, man måste ändra i två bokningar för att få in dig tillsammans med några andra.

Frågan är alltså om det inte är lättare att, om man vågar, chansa och åka ner och uppgradera till större rum på plats och sen bara betala mellanskillnaden.

Vad gäller transport så håller detta förhoppningsvis på att lösa sig as-we-speak.

.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...