Nu anar jag varför mitt nick inte är ändrat

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Det var ett par månader sedan jag skrev i tråden för de som vill ändra sitt nick.
Idag ser jag en gul banner högst upp på sidan, och en tanke föds.
Kan det vara så att jag lågprioriteras och anses vara en andraklassens sporthoj.com medlem eftersom mitt nick ännu inte är ändrat? Jo, jag använder adblock.

EDIT:
EHHH... VÄNTA NU!!! MITT NICK ÄR JU ÄNDRAT!!! Ber om ursäkt.
DENNA TRÅDEN BÖR RADERAS ...... hehe, eller stå kvar så att jag får skämmas.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Äh, vad är det här för konspirationsteorier? Alla använder ju det.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Brukar väl vara ett halvårs väntetid på namnbyte

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ansvariga på sidan borde tänkt på risken att folk installerade adblock när de satte reklam mellan inläggen. Det var droppen för mig och många andra. Jag struntar högaktningsfullt i det som står överst på sidan och det tror jag många andra också gör. Det är vi användare som är huvudskälet till att det här forumet finns och lockar annonsörer. Då bör man inte reta upp dem på det sättet som man gjorde. Tycker gott någon ansvarig kan krypa till korset och tala om hur man vill ha det. Att bara säga att reklam krävs mellan inläggen eller irriterande pop- up dyker upp i tid och otid för att annonsörerna vill det räcker inte. Det finns inte ett enda forum som jag använt mig av som har satt in lika irriterande reklam som man gjorde på SH för en tid sedan.

Nog om det. Jag tror inte att det var skälet till varför ditt nick inte blev ändrat.

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Känns som om jag är den ende med VIP-funktioner på sidan, jag använder inte adblock.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
En tråkig men kanske naturlig uppgång och fall för sporthoj.

Swedie startar
Några muppar dyker upp
Mupparna och Swedie är glada (med lite reklam).
Swedie får det berömda 3 miljonersbudet.
Swedie köper Q7 eller R8:a eller vad det var.
Norrbaggarna ska ha igen sina 3 millar plus en jävla massa mer.
CP mycket reklam som verkligen är irriterade.
Alla muppar installerar Adblock.
Egmont kan inte längre köra LM002 som tjänstebil
Lägger ner sidan för att hämnas på mupparna.
Mupparna sprids för vinden.
Vissa våldtäktsduschar länge och blir aldrig forummupp igen.

Upp som en sol, ner som ett skruvstäd.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ansvariga på sidan borde tänkt på risken att folk installerade adblock när de satte reklam mellan inläggen. Det var droppen för mig och många andra. Jag struntar högaktningsfullt i det som står överst på sidan och det tror jag många andra också gör. Det är vi användare som är huvudskälet till att det här forumet finns och lockar annonsörer. Då bör man inte reta upp dem på det sättet som man gjorde. Tycker gott någon ansvarig kan krypa till korset och tala om hur man vill ha det. Att bara säga att reklam krävs mellan inläggen eller irriterande pop- up dyker upp i tid och otid för att annonsörerna vill det räcker inte. Det finns inte ett enda forum som jag använt mig av som har satt in lika irriterande reklam som man gjorde på SH för en tid sedan.

Nog om det. Jag tror inte att det var skälet till varför ditt nick inte blev ändrat.

Reklam mellan inläggen????

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Med tanke på all reklam denna sidan innehar måste den vara en av dom dyraste som finns att driva.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vad mig beträffar var reaktionen som följde fullt naturlig och då är det svårt att vrida tillbaka klockan. Någon på Egmont verkar ha saknat logiskt tänkande. Det vi ser vi nu är ett resultat av att man blev för girig på medlemmarnas bekostnad. Nu märks det på intäktssidan antagligen. Plötsligt vänder man kappan efter vinden och inleder en pudel med "kära besökare....". Om de verkligen var intresserade varför medlemmarna installerat Adblock borde de följt diskussionerna som följde när de trädde över gränsen. Om man vore anständig hade man hört sig för vad medlemmarna tyckte och backat redan då. Mest troligt hade undertecknad aldrig hade installerat Adblock i första taget tillsammans med många andra.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Så är det. Jag bemödade mig till och med att skriva ett mail till Egmont ang. anledningen till att jag använder adblock, har dock ej fått något svar.

Varför inte bara ta betalt av medlemmarna? Visst tappar man säkert en del användare, men de som finner sidan intressant och givande har nog inget som helst problem att betala en hundring eller två per år.

/J

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Egmont samlar in åsikterna som kommit in och kommer gå igenom det och fundera på nödvändiga åtgärder.

Det tittas på att låta medlemmar istället betala för att få ett helt annonsfritt SH.

Hoppas ni som aktiverat adblock kan prova att inaktivera över ett tag framöver. Annonser mellan inlägg finns t.ex inte kvar, och mest ärligt av er vore att ta bort adblock om annonser mellan inlägg var orsaken.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Egmont samlar in åsikterna som kommit in och kommer gå igenom det och fundera på nödvändiga åtgärder.

Det tittas på att låta medlemmar istället betala för att få ett helt annonsfritt SH.

Hoppas ni som aktiverat adblock kan prova att inaktivera över ett tag framöver. Annonser mellan inlägg finns t.ex inte kvar, och mest ärligt av er vore att ta bort adblock om annonser mellan inlägg var orsaken.

Ärliga? Vad har det med ärlighet att göra, snarare så att när det väl har kommit dit blir man bortskämd.

Sitter vid ett stort antal olika datorer och surfplattor/mobil under dagen och det suger getdrule att köra utan filtrering.

Har endast en dator med adblock av fem stationer hemma för övrigt, så jag ser skillnaden och den är påtaglig.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping