Nu anar jag varför mitt nick inte är ändrat

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Sitter på jobbet nu utan adblock, räknas det?
Blir dock mycket störd av reklam som blinkar eller rör sig.
Hemma på tröglaptoppen blir det adblock.

Skulle vara intressant att få ta del av årsredovisningen för sporthoj.com.

Lägg gärna upp en länk någonstans eller fröklara varför det inte går att få ta del av den annars.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det var just detta de menade med jordens undergång 2012-12-XX, att SH.com läggs ner. Hur fan kunde majindianerna veta detta?

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Det är väl inget fel på reklamen? Som Swedie säger så finns ju inte reklamen mellan inläggen kvar. Det andra stör mig inte ett dugg. Klart Swedie/Egmond ska kunna tjäna pengar på en site som många av oss för glädje från, helt gratis.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mitt största problem var när det kom ej forumsrelaterad reklam med hudkrämer och skjorterbjudanden och när alla banners i stället för att på ett effektivt sätt leverera info om var som fanns i stället blinkade hejdlöst för att slåss om uppmärksamheten. Både jag och min taskiga uppkoppling brakade ganska snart ihop. :epilepsi

Jag vill dra mig till minnes den tiden då reklamen tvärtom tillförde något till sidan. Det var bara en massa lättåtkomliga länkar till div tillbehörssidor för hojrelaterade produkter, mm och jag köpte flera gånger saker via dom.

En sådan här sida torde vara en gyldne plats för riktad reklam då alla vinner på det och ingen blir irriterad.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mitt största problem var när det kom ej forumsrelaterad reklam med hudkrämer och skjorterbjudanden och när alla banners i stället för att på ett effektivt sätt leverera info om var som fanns i stället blinkade hejdlöst för att slåss om uppmärksamheten. Både jag och min taskiga uppkoppling brakade ganska snart ihop. :epilepsi

Jag vill dra mig till minnes den tiden då reklamen tvärtom tillförde något till sidan. Det var bara en massa lättåtkomliga länkar till div tillbehörssidor för hojrelaterade produkter, mm och jag köpte flera gånger saker via dom.

En sådan här sida torde vara en gyldne plats för riktad reklam då alla vinner på det och ingen blir irriterad.

SH har utgifter som måste betalas.I början när jag drev den utan annonser, eller bara ett par få, fick jag lov att hora runt för att få gratis serverdrift. Den tiden är långt över! Alla vll ha betalt nu! Det kostar en hel del att drifta SH och med den trafik den genererar. Men självklart är det inga gigantiska utgifter, men det sitter även sen en person som ansvarar för annonserna som betalar för driften. Det kostar pengar att driva in pengar för att hålla SH online!

Men när du pratar om att det var relevanta annonser. Det var i huvudsak sista åren av mitt ägande. Jag var benhård, inga animeringar osv. Det höll men blev till slut svårare och svårare att hålla sig vid.

Att enbart låna MC-firmor annonser betyder för lite pengar, krasst sett. SH skulle inte gå runt. Därför behövs även "smarta" annonser som levererar innehåll baserat på besökarens trend. Det är typ standard nu för tiden. Något alla sysslar med. Har du t.ex varit på Prisjakt, och sökt på mobiler, så ser du mobiler i annonserna på andra sajter du besöker. Så fungerar annonsvärlden.

Till slut blir relevansen bättre och bättre och hudkrämer osv försvinner. Men det tar ett tag att tweaka in. Egmonts annonsteam jobbar såklart aktivt med det, därför att ingen tjänar på dåliga annonser. Annonsörerna vill inte göra reklam till dig om hudkräm, för du köper det ändå inte. Snarare en annons om lite diesel och svartrök på burk?

Ju bättre ekonomi SH har, ju enklare kan man då stänga av de här "breda" annonserna som ska täcka en större bredd av intressen. Men idag, är det tyvärr tvärtom för att täcka upp förlusten av adblock.

Som det sagts, adblock blir man fort bortskämd med och man "glömmer" stänga av. Fler måste påminna sig att stänga av då och då och bidra till sajtens överlevnad genom att visa annonser.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Problemet för mig är när reklamer gör att jag inte kan gå in på sidan varpå jag inte ser någon reklam i alla fall :moment22

Sitter just nu och försöker blocka bort allt SH-relaterat från adblock men det var lättare att blocka än att frigöra reklamen...:huvet

Någon som har tips på hur man gör?

Känns fel att sitta och gnälla på reklamen utan att ens veta om rådande reklamsituation...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Säg att 45.000 (ett visst bortfall får man nog räkna med vid införande av avgifter) användare var tvungna att betala en årsavgift istället för reklamen, vad är det för pengar man pratar om?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Säg att 45.000 (ett visst bortfall får man nog räkna med vid införande av avgifter) användare var tvungna att betala en årsavgift istället för reklamen, vad är det för pengar man pratar om?

Det är så pass orealistiskt att det inte är nån mening att diskutera det.

För grunden i många trådar och diskussioner på SH är att få uppmärksamhet. Därmed, skriver folk mindre trådar och forumet kommer bli mindre instressant över säg en 1-2 årsperiod och därefter självdö, för att ingen tycker forumet är roligt längre.

Och i med att man tar betalt för medlemskapet, så krävs helt annan administrationhantering, samt även "lagar" och regler. T.ex om en som betalar kan bli bannad? Betala sig ur banning? osv.

Hela upplägget är rätt svårt att faktiskt upprätthålla. Det lär inte ske.

Men alternativet att betala för att slippa annonser, samt få lite extrafunktioner, det vore ett bättre upplägg.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Därför behövs även "smarta" annonser som levererar innehåll baserat på besökarens trend. Det är typ standard nu för tiden. Något alla sysslar med. Har du t.ex varit på Prisjakt, och sökt på mobiler, så ser du mobiler i annonserna på andra sajter du besöker. Så fungerar annonsvärlden. .

OT
Det är inte smarta annonser.

Köpte mobil förra månaden och eftersom jag kollade noga innan, så blir jag nu spammad av mobilannonser även fast jag inte kommer byta på 2 år igen :gnissla

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
OT
Det är inte smarta annonser.

Köpte mobil förra månaden och eftersom jag kollade noga innan, så blir jag nu spammad av mobilannonser även fast jag inte kommer byta på 2 år igen :gnissla

Cookies bundna med personnummer och ditt betalkort så man ser vad du köpt, det hade varit något ;)

Men vet vad du pratar om. Köpte oxå ny mobil för ett tag sedan och blev efteråt dränkt med reklam oxå om att köpa mobil, precis den jag redan köpt... Dock verkar det försvunnit nu, så de anser väl att efter 30 dagar av "in your face", så har du antingen köpt eller är inte intresserad. Typisk säljare som man ser på köpcentrum alltså :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, annonserna kommer inte bli bättre. Och får SH verkligen inkomst för visningar? Isf får jag bara gratulera till en stendum annonsörsfirma. Clickthroughs är det som gäller vad jag vet. Men om det hjälper kan jag alltid byta till en adblocker som laddar ner reklamen men inte renderar den, så får ni ändå det att se ut som om jag faktiskt ser reklamen och får reklampengarna...

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Nu är jag inte den typen som gnäller av mig. Har läst här dagligen i 10 år och aldrig haft något större problem med sidan. Reklamen är lite störig men det är ett i-landsproblem.

Problemet just nu är att min datorjävel går upp i falsett varje gång på grund av reklamen. Det är med andra ord snart tekniskt omöjligt att gå in här eftersom att min nya imac skickar fram den spinnande regnbågen. Regnbågen spinner så snabbt färgerna inverteras och fläktjväveln pumpar så hårt att man tror att datorn ska lyfta. Snart dags att koppla datorn innan man ska besöka SH. Tål att tänkas på.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Nu har jag med skrivit mina åsikter angående adblock i det där formuläret. Jag klickar aldrig på nån annons, så varför ska jag störas av dom? Därför använder jag adblock. Ta betalt för sh istället, och att man i gengäld slipper ALL reklam!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Av rent principskäl så köper jag ALDRIG något från uppsökande annonsering, sen att man omedvetet styrs in på det är oundvikligt men jag handlar så sällan nya saker och jag kan endast komma på ett tillfälle då jag köpte en pryl efter att ha fått ett erbjudande via mailen.
Varje gång det ringer en säljare till mig, vilket blir ganska ofta tydligen när man har företag, så förklarar jag att jag letar upp varorna jag vill köpa och uppsökande försäljning är inte min grej.
Jag är dessutom en notorisk zappare framför tv'n, alltför att undvika reklamen. Dessvärre så kör de större kanalerna reklam samtidigt men då får man zappa till SVT för en kort stund. Jag har sett "Fråga doktorn" alldeles för många korta stunder på grund av det.

Om Egmont kan redovisa sina kostnader, inkomster, vinster etc så kanske jag kan överväga att stänga av Adblock från och till om det ger pengar, vilket jag tvivlar på. Men jag tänker inte sitta här som ett fån och störas av reklam bara för att ett stort företag ska tjäna pengar på det. Nej, det är inte fult att tjäna pengar men det är fult att tjäna pengar på MIG.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping