Trevligt hojval, alltid varit svag för kawas sporthojar.
Men som det redan har nämnts så får man inte köra den på A2 kort, det går ju självklart att köra den ändå, men ifall du blir stoppad så kan du bara glömma förklaringar i stil med "lugnt, den är strypt!" utan då är du körd.
Ifall hojen står på din farsa (vilket jag utgår ifrån) så kommer säkerligen följdfrågan från FB till honom; hur kommer det sig att någon utan körkort glider runt på din hoj?
Antingen så säger han att du har stulit den från honom eller så kanske han tycker att det är helt okej att köra omkring utan gällande försäkringar.
Bryr mig inte direkt om att folk kör utan körkort, men när följden blir att ingen får ersättning vid en olycka så blir det oerhört tragiskt och jobbigt för alla inblandade, jag tror inte att du vill betala sjukvård för någon ifall du kör på/krockar med dem när du ägnar dig åt olovlig körning.
Ge dig ut på några bandagar när vädret är bättre så ska du nog se att en 600 räcker för att sprutlackera dina kalsonger så det rinner nerför låren på dig, har skrämt skiten ur mig själv några gånger på min tjejhoj men rakt fram är det ju inget roligt.
Sålänge vägen svänger och man gillar att köra på bakhjulet så kommer man långt med en klen hoj, min gamla hundratjyfemma med 30 häst är tveklöst roligaste hojen jag har ägt hittills, fast jag hade säkert haft lika kul på en 636 haha...
Så, gratulerar till hojköpet och för din familjs och alla andras skull så hoppas jag att du tar det försiktigt ifall du ska ge dig ut på vägarna oförsäkrat.
Lycka till!