Sålänge det inte är tråkig väg så kan en 300ninja bjuda på motstånd för literklubborna... Visst, den kroknar fortare än vad de gör, men den är inte tråkig bara pga det. Tjusningen med hoj ligger inte i att bomba skitfort rakt fram, det ligger i att ta kurvor. Mest specifikt att ta en serie kurvor och känna att jävlar, där satt den. När körningen bara flyter på. I 300 flyter inte körningen på, det är mest ett sjuhelvetes dån av fartvinden. Det är kul i 10-15 minuter, sen är det mest drygt.
Och det handlar inte så mycket om att stegvis ökning av effekten är något svenskt heller, resten av EU har liknande system med såvitt jag förstått. Vill du köra literklubba på väg, eller sexhundra, by all means, gör det. Men du har inga lagliga alternativ för det, och då kan du lika gärna skita i att köra försäkrat eller med körkort så slipper vi andra i hojkollektivet att få skit för att du kör ihjäl dig själv eller någon annan. Vi får tillräckligt med skit pga idioterkörningar som det är redan.
Och som redan sagts, försäkringen kommer inte vara värd något alls, och ditt hojkort är inte värt något om du kör på en sporthoj även om det är skenförsäkrat, så då kan du lika gärna skita i båda. Köp en så billig sporthoj som möjligt så du kan köpa en annan när du lägger den, för lägga den kommer du definitivt göra. Det är en försvinnande liten del av folket i hojkollektivet som INTE la sin första hoj på ett eller annat sätt.
Det är bara att hoppas att du inte tar livet av dig, eller någon annan, när du planterar hojen, då du inte verkar mottaglig för visare åsikter.
Och tro mig, din rebelliska och adrenalinstinna attityd är inte ett dugg ovanlig häromkring. Inte ens wannabe outlaw tjafset.
Det kommer en drös killar, precis som dig, som säger samma sak, varje år. Några av dem hamnar i minneslunden här på sajten, några blir offentligt propagandamaterial, som en viss herre som planterade en literklubba i en bom i sthlm och tog sig själv av daga häromsistens.
Men som sagt, du har fått de råden du kommer få här. Antingen kör du lagligt, eller så skiter du i det. Medhåll får du nog lite av här däremot, där en inte helt försumbar mängd personer har förlorat en hojbroder i unga år.
Och jag är medveten om att jag ibland verkar upprörd eller arg när jag skriver, men det är jag inte.
Det är ditt val vad du vill göra, och mig gör det inte någon jättestor skillnad, förutom att du gör min älskade hobby lite, lite svårare.