e-Lindén
Fixar och donar
hayabusa turbo med långsving är mc:n för dig
Okej jag antar att du inte är så insatt i bilar så behöver inte gå in i detaljer, kan tillägga att min är en MR FQ-300 modell. Motorcyklar har svårt att hänga med i starten, jag har redan provat.
Jag hade inga problem att hänga av polarens 400hk Evo 8 till 100blås med min XTX, och då är jag KASS på mc starter. Förvisso är min lätt neddrevad, men knappt så det gör någon skillnad. Från 100 uppåt är det en helt annan bollpark dock, men skadu högfartsbomba ifrån Evo 8'or på MC så har då återigen anledningen till varför de ändrar på reglerna...
Lugna dig nu, han har ju en MR FQ-300 modell och vi kan ingenting.
HAHAH KTM125 skaffa inte ens körkort, det är folk som du som höjjer premien. Jag har haft Evo 8, byggt singel supra etc. Ska berätta en sak för dig, en Evo 8 drar inte ett skit. Jo om du kör offroad bilen är rapp till 100km/h pga sin fyrhjulsdrift, toppfarten på en evo är typ 250-260 och glöm 4sec till 100. Så nej den drar inte några riktiga motorcyklar sen att du har En FQ300 betyder inte att den har 400 hk utan 300, om du nu påstår att du har 400 vill jag ha speccen på det och bänkade hästar inget hitte på skit. Sen att evo ligger på 25% drivlineförlust är ingen höjdare heller.
Vad fan ska du med körkort till? Du ska ju ändå köra ostrypt etc? Olovlig körning med eller utan kort.
Men "Rattmuffen", programmet om trafik och miljö, provkörde en Kurosawa Samurai KW11S.T.U.B.491SH och det visade sig att bilen blir inte snabbare pga längre modellbeteckningar...
Och för oss alla som har kört innan och nu tänker ta kortet som då vill ha en mellan sporthoj, den drömmen förstörs när dem håller på så, den chansen fick ni alla andra. Inte nog med det efter 2 år så ska man köra upp igen ifall man vill köra tung.. klart som fan man kör med en "olaglig" hoj nu då, vadfan hade dem förväntat sig.. och snälla när ni svarar så gör inte det på ett sådant sätt där ni kan allt, vet allt och har varit med om allt.
Och för oss alla som har kört innan och nu tänker ta kortet som då vill ha en mellan sporthoj, den drömmen förstörs när dem håller på så, den chansen fick ni alla andra. Inte nog med det efter 2 år så ska man köra upp igen ifall man vill köra tung.. klart som fan man kör med en "olaglig" hoj nu då, vadfan hade dem förväntat sig.. och snälla när ni svarar så gör inte det på ett sådant sätt där ni kan allt, vet allt och har varit med om allt.
Det har aldrig funnits någon "mellan"-sporthoj och kommer förmodligen aldrig att finnas så någon sån "chans" har ingen haft. Det har varit lätt (125cc), mellan (25kW) eller tung (obegränsat) som funnits och inget annat. Nästa år kommer det i princip vara samma sak, bara mer generös effekt på mellanklass samt att åldern för tung höjs till 24.
Sen vet jag inte om din retorik om drömmar och allt det där håller riktigt. Man kan dra det där hur långt som helst gällande andra typer lagändringar och det skulle vara ett lika dåligt exempel som ditt.
Är hojåka så fruktansvärt viktigt för dig som du ger sken av så hoppas jag innerligen att du hittar en bättre lösning än olovlig körning som ett svar på "problemet" med dom nya körkortsbehörigheterna.
Är du medveten om att just detta resonemanget är till stor del bidragande till att de just höjer åldern? Men skaffa en literklubba och kör olagligt du. Lagom tills du fyller 24 så höjs åldern till 28 pga alla som hamnar i kläm och skenförsäkrar...
Förstår att det är jävligt surt och jag hade varit riktigt förbannad om jag varit i din sist. Men det du förespråkar är inte lösningen, utan en del av problemet.
Hoppas att du kommer till insikt och hittar en hoj som du både tycker är rolig, men som du faktiskt kan köra med lagligt. Ett tips, som ett flertal ger dig, är att köpa en motard för gata och sen fläska på med en 1000cc för bana. På så sätt får du det bästa av världar.
Detta funkar ju dock inte om man bara vill vissa upp literklubban vid korvmojen för att impa på cheyerna. Men för att köra och har skoj, duger det utmärkt.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|