Jag är 21år gammal men ska såklart ha den på fassan.
...
Registrera den som strypt och sedan köra ostrypt är tanken.
Fattar inte varför dem håller på och ändrar reglerna hela jävla tiden
Satt och läste lite som vanligt i väntan på mer värme så hojarna kan få sträcka ut på nya vägavsnitt inför en kommande säsong och kommer i diskussion med flickvännen här hemma om ämnet i tråden.När jag tog mc kort så var det 18 år som gällde för tung mc, något årtionde senare var det 21 år som gällde, nu något årtionde ännu senare så är det hela 24 år som gäller.16 års gränsen för lätt mc har däremot inte förändrats det minsta under denna tid.
Vad är det som händer egentligen.Blir folk bara dummare och dummare eftersom åldersgränserna ständigt plussas på allt eftersom åren går.Borde inte detta välbeprövade mc folk ha någon form av organisation som kunde föra deras talan och sätta stop när nya dumheter uppenbart staplas på hög nuförtiden när nuvarande organisationer för mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...
Anledningen till denna undran hemma vid köksbordet just nu bakom kaffekoppen som ryker när snön samtidigt singlar ner denna första December är att när man själv var 16-18 år så samlades de lokala mc förmågorna i någons garage där det hemmatrimmades och byggdes om enligt konstens alla regler och så tog man en provrunda för att testa att allt höll ihop inför en kommande säsong.
Det var inte fler som förolyckades då än idag trots att man försöker putsa på siffrorna i trafiksammanhang för att få dessa siffror mer rumsvänliga och vi hade inte heller datorer som vi kunde hämta kunskap från via andra likasinnade vid t ex trafiksammanhang.Bara en vältummad mc tillbehörskatalog som saknade en del sidor som lästs mer flitigt än andra.Så i dessa upplysningstider med än den ena informationen mer viktig än den andra (enligt utnämnda experter på området) så blir ju frågan i samband med dessa åldershöjningar ... VARFÖR.
Vad ska du med körkort till om du ändå tänkte köra olovligt och pyssla med försäkringsbedrägeri? Köra ostrypt är samma som att inte ha nåt körkort.
Borde inte detta välbeprövade mc folk ha någon form av organisation som kunde föra deras talan och sätta stop när nya dumheter uppenbart staplas på hög nuförtiden när nuvarande organisationer för mc folk liksom andra politiska partier enbart pratar och lovar, pratar och lovar, pratar och lovar osv ...
Håller helt klart med dig! Lika bra att skita i allt och bara köra och ha kul!
Ts varför skaffa körkort eller försäkra hoj när du lika gärna kan köra utan båda? Absolut det billigaste alternativet! Istället för att skaffa en tjejmoppe så köp dig en riktigt hoj! Tex en r1 98-01, finns inte en hoj som hänger på dem rakt fram. Väghållningen är helt suverän och en jämn och fin effektkurva som gör dem extremt lättkörda. Bara att slå till
0-100 på 4 sec och en topphastighet på 280, skulle inte tro det va? Sen att den inte har en chans mot en riktig mc det är jag medveten om
Istället för att skaffa en tjejmoppe så köp dig en riktigt hoj! Tex en r1 98-01, finns inte en hoj som hänger på dem rakt fram. Väghållningen är helt suverän och en jämn och fin effektkurva som gör dem extremt lättkörda. Bara att slå till
Detta är ju förfan sjukt! Vadfan ska man då köpa, har alltid varit ute efter en sporthoj, jävla skit alltså.. Fattar inte varför dem håller på och ändrar reglerna hela jävla tiden. Detta förstörde min dag
0-100 på 4 sec och en topphastighet på 280, skulle inte tro det va? Sen att den inte har en chans mot en riktig mc det är jag medveten om
orginal gör evo´n resan 0-100 på 6s. Med dina extra 100hk gör den alltså på 4?
Er6 gör 0-100 på 4,6.
Vet du, jag tror du får stryk om er6 föraren är vass på starter. Efter 100 tror jag dock den får svårt.
orginal gör evo´n resan 0-100 på 6s. Med dina extra 100hk gör den alltså på 4?
Er6 gör 0-100 på 4,6.
Vet du, jag tror du får stryk om er6 föraren är vass på starter. Efter 100 tror jag dock den får svårt.
Z800 har 83 kW och 0,36 kW/kg, dvs kan inte köras strypt på A2-kort. Du kommer inte kunna köra strypt sporthoj på A2-kort, dags att inse det?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |