Nu behöver ja hjälp.. hojen "skar"

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Inte säker på vad folk ovan menat m vev o vevlager o vevsläng; ledsen om jag upprepar nåt.

1) se till att du får cyllen uppmätt innan honingen. Den kan vara/bli så stor att du behöver borra den. (ingen fjäderbelastad honing m borrmaskin; man vet aldrig vad det blir av den.)
2) kolla vevstakslagret i storänden noga. låt en verkstad kolla att vevaxeln inte är sned på nåt sätt. isf måste den riktas.
3) byt gärna ramlagerna när motorn ändå är isär
/u

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
ulf_lundin skrev:
Inte säker på vad folk ovan menat m vev o vevlager o vevsläng; ledsen om jag upprepar nåt.

1) se till att du får cyllen uppmätt innan honingen. Den kan vara/bli så stor att du behöver borra den. (ingen fjäderbelastad honing m borrmaskin; man vet aldrig vad det blir av den.)
2) kolla vevstakslagret i storänden noga. låt en verkstad kolla att vevaxeln inte är sned på nåt sätt. isf måste den riktas.
3) byt gärna ramlagerna när motorn ändå är isär
/u

1) uppmätt?? vad ska man hona med annars?? kan man sätta den i en pelar borr för att inte vingla??
2) om jag ska byta lagret i nerändan på vevstaken kan jag göra det själv eller måste en verkstad göra det?
3) om ramlagren är dom som sitter vid vevaxeln så har ja tänkt å byta dom.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...