Nu behöver ja hjälp.. hojen "skar"

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Inte säker på vad folk ovan menat m vev o vevlager o vevsläng; ledsen om jag upprepar nåt.

1) se till att du får cyllen uppmätt innan honingen. Den kan vara/bli så stor att du behöver borra den. (ingen fjäderbelastad honing m borrmaskin; man vet aldrig vad det blir av den.)
2) kolla vevstakslagret i storänden noga. låt en verkstad kolla att vevaxeln inte är sned på nåt sätt. isf måste den riktas.
3) byt gärna ramlagerna när motorn ändå är isär
/u

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
ulf_lundin skrev:
Inte säker på vad folk ovan menat m vev o vevlager o vevsläng; ledsen om jag upprepar nåt.

1) se till att du får cyllen uppmätt innan honingen. Den kan vara/bli så stor att du behöver borra den. (ingen fjäderbelastad honing m borrmaskin; man vet aldrig vad det blir av den.)
2) kolla vevstakslagret i storänden noga. låt en verkstad kolla att vevaxeln inte är sned på nåt sätt. isf måste den riktas.
3) byt gärna ramlagerna när motorn ändå är isär
/u

1) uppmätt?? vad ska man hona med annars?? kan man sätta den i en pelar borr för att inte vingla??
2) om jag ska byta lagret i nerändan på vevstaken kan jag göra det själv eller måste en verkstad göra det?
3) om ramlagren är dom som sitter vid vevaxeln så har ja tänkt å byta dom.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...