Nu blev jag "lite arg"

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
haha, inläggen verkar hamna lite huller om buller i trådarna så man får leta vilket som är det senaste

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Idioter som dom ungarna finns tyvärr överallt. Speciellt utanför mitt. En helgnatt var det 2-3 pers på 17-20 år som tiltade en övergångsskylt fram o tillbaka tills dom kunde få den att peka rakt ut över vägen.
En annan helgnatt var det nåt fyllo(såg inte vem) som av nån anledning var tvungen att slänga ut ett stort plaströr mitt över gatan. Ett av några stycken rör som kommunen hade tänkt gräva ner.

/Fanten - ute och gör stan säker.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Dreggel, så du anser inte att det är tillräckligt farligt att köra buss i Stockholmstrafiken utan man får räkna med att det kommer stenar in i bussen genom en öppen taklucka eller att vänster sidoruta far in i bussen med hjälp av ett isstycke :confused: Allt för att göra det mera spännande för "pojkarna".

"bara för att de ska få göra som de vill" :mad:

Nej, hennes inlägg lutade inte alls åt det hållet, hon vill kunna köra sin buss med passagerare utan störande "pojkstreck".

Du hade givetvis haft överseende med "pojkstrecket" om du suttit i den rökfyllda bussen som en 20-åring tuttat på för skojs skull :D

Äsch ni vill ju inte fatta. Det enda jag säger är att pojkstreck är pojkstreck och kommer alltid så vara så länge det finns pojkar.
Att nån tänder på en buss med folk i lär ju knappast klassas som ett pojkstreck och det fattar väl ni oxå.
En 20 åring räknas väl inte direkt som "pöjk" va?

Att ställa ut föremål på vägen mitt i natten ser jag som snäppet värre än att kasta sten (vilket naturligtvis inte heller är bra).

Och du VET att nån ställde dom där? För de kan ju inte ha ramlat av nåns släpkärra utan att personen märkt det? Låter ju faktiskt liiiite troligare...

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Dreggel: Tyvärr blir jag kävligt less på sådana som dig. Din inställning är tydligen att alla skall anpassa till värsta tänkbara situation eftersom vi får ju acceptera alla puckon. Kvinnor bör ha burka och MC bör endast framföras med tak och helt skall en person gå framför med käpp och "secure the perimeters". Skadas/Trakasseras man får man skylla sig själv. Gör mig (och andra) en tjänst och dra till Iran eller Nordkorea, du lär hitta gott om sympatisörer där.

Sänker man sig till dräggens nivå är man knappast bättre själv eller?

Och jag blir jävligt trött på såna som dig som tror att ni äger världen. Jag skrev väl förfan inte att folk ska ha burkas? Jag skriver att folk inte ska gå omkring som jävla dumhuven och tro att allting är helt ofarligt.'

Jag har aldrig påstått att jag tycker att det är RÄTT att kvinnor blir våldtagna i Rinkeby (eller nån annanstans heller) och jag har aldrig påstått att snorungarna gjorde rätt i att kasta sten från bron (jag har redan kommenterat de grabbarna i ett tidigare inlägg). Det jag säger är att om man är så jävla dum så att man går ensam och halvnaken en natt i Rinkeby så kan man ju räkna ut med arslet och en ballografpenna att det kommer bli trubbel.

Jag själv är rakad på skallen, har tatueringar och jag vet att jag lätt skulle kunna tas för ett skinnhuvud. Tror du att jag åker till Rinkeby en mörk kväll och spatserar runt? Nej. Men jag kanske skulle göra det, för sen när jag ligger där på bårhuset så kan jag ju gnälla lite och skylla på politikerna för att de inte kan styra upp segregeringen?

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Visstifan, jag glömde att vi bor i Sverige. Jag sätter inte emot, jag tror du har rätt. Det blir troligen efterräkningar för motorcyklisterna, och pojkarna blir tilldömda skadestånd. Har de tur så får de väl åka till Västindien också.
Eftersom vi bor i Sverige är det fullt tillåtet att kvarhålla (fysiskt om så krävs) någon som begått ett brott där fängelse finns i straffskalan, vilket det definitivt lär göra här. Men det är ju ballt att basha Sverige, det verkar ju sååå världsvant...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Äsch ni vill ju inte fatta. Det enda jag säger är att pojkstreck är pojkstreck och kommer alltid så vara så länge det finns pojkar.
Att nån tänder på en buss med folk i lär ju knappast klassas som ett pojkstreck och det fattar väl ni oxå.

Och du VET att nån ställde dom där? För de kan ju inte ha ramlat av nåns släpkärra utan att personen märkt det? Låter ju faktiskt liiiite troligare...

Dreggel, vem är det som inte vill fatta :confused: Så här svarade du om att tutta på bussen med passagerare i: "Ja om det är en 12 åring som gör det. Jag påstår inte att det är mindre allvarligt än om en 35 åring gör det, men det får inte ditt inlägg att låta gnälligare och pensionärsaktigare för det."
Ett pojkstreck i min bok är en grabb som gör ett "bus" för att han tycker att det e kul eller för att impa på en brud eller en polare, eller för att han bara helt enkelt är en pöjk."

Jag kan hålla med dig om att pojkstreck är pojkstreck, men när de blir farliga för andra är de banne mig inte pojkstreck längre!
Spela hartsfiol eller rycka en tom plånbok ja, men inte att kasta sten från viadukter, lägga sten på tåg- eller spårvagnsräls, flytta på betongsuggor osv, det är sabotage :gnissla

Angående plaststolarna, tror du på riktigt att de skulle stått prydligt sida vid sida på benen om de ramlat av en kärra :va

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nix det vet jag inte. Jag vet faktiskt ingenting om den olyckan och anklagar ingen för något. Jag gjorde bara en jämförelse mellan två saker.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Dreggel, vem är det som inte vill fatta :confused: Så här svarade du om att tutta på bussen med passagerare i: "Ja om det är en 12 åring som gör det. Jag påstår inte att det är mindre allvarligt än om en 35 åring gör det, men det får inte ditt inlägg att låta gnälligare och pensionärsaktigare för det."
Ett pojkstreck i min bok är en grabb som gör ett "bus" för att han tycker att det e kul eller för att impa på en brud eller en polare, eller för att han bara helt enkelt är en pöjk."

Jag kan hålla med dig om att pojkstreck är pojkstreck, men när de blir farliga för andra är de banne mig inte pojkstreck längre!
Spela hartsfiol eller rycka en tom plånbok ja, men inte att kasta sten från viadukter, lägga sten på tåg- eller spårvagnsräls, flytta på betongsuggor osv, det är sabotage :gnissla

Angående plaststolarna, tror du på riktigt att de skulle stått prydligt sida vid sida på benen om de ramlat av en kärra :va

Nej jag hävdar bestämt att det är skillnad på ett pojkstreck och annat. Ett pojkstreck är när utövaren till att börja med klassas som pojk (och då menar jag under 14-15 år annars betecknas dom väl som yngling?) och sen spelar ju utövarens intentioner en jävla roll. Om två 10 åriga grabbar fjuttar eld på en gammal skrotad tunnelbanevagn som står på en nedlagd bangård så är det ett pojkstreck. Om det sen råkar ligga en uteliggare i vagnen som kommer undan med blotta förskräckelsen så är det väl förfan fortfarande ett pojkstreck. Eller blev det mordbrand då? Måhända ett pojkstreck som gick snett men likförbannat ett pojkstreck.

Är det istället en 25åring som fjuttar på vagnen, medveten om att det ligger en uteliggare i, ja då kan vi snacka mordbrand.

läser jag fel eller är de cp idioter som försvarar horungarna som kastade sten

Ja du läste fel.

Jag försvarar inte snorungarna som kastade sten. De visste helt klart vad de höll på med och kan alltså inte klassas som pojkstreck.

Nu lägger jag ner den här diskussionen. PMa mig om ni vill tjafsa.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nej jag hävdar bestämt att det är skillnad på ett pojkstreck och annat. Ett pojkstreck är när utövaren till att börja med klassas som pojk (och då menar jag under 14-15 år annars betecknas dom väl som yngling?) och sen spelar ju utövarens intentioner en jävla roll. Om två 10 åriga grabbar fjuttar eld på en gammal skrotad tunnelbanevagn som står på en nedlagd bangård så är det ett pojkstreck. Om det sen råkar ligga en uteliggare i vagnen som kommer undan med blotta förskräckelsen så är det väl förfan fortfarande ett pojkstreck. Eller blev det mordbrand då? Måhända ett pojkstreck som gick snett men likförbannat ett pojkstreck.

Är det istället en 25åring som fjuttar på vagnen, medveten om att det ligger en uteliggare i, ja då kan vi snacka mordbrand.

Tyvärr! Mordbrand i båda fallen. Det ena uppsåtligt och det andra inte.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Jag förstod dig i ditt första inlägg. Verkar svårt att läsa forumet ibland för vissa
då man läser vad man vill läsa!

Ja, det var precis det Dreggel gjorde när han läste och svarade på ceiclis inlägg, om han ens läste det :mad:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
jag åkte nästan på samma sak igår, ni som kör genom örebro på E20 vet att det finns en cykel/gångbro över motorvägen i höjd med mcd västhaga, jag kom från göteborgshållet, och såg att det stod ett gäng snorhyvlar på bron, man har ju läst mycket skit om folk som kastar skit från broar, så jag växlade ner till 2an och höll mig beredd, när jag har uppskttningsvis 50m kvar så börjar en av killarna springa mot andra sidan av bron, vad jag kan se så låg det inget på vägen då, så jag gav järnet, och jag kan ge mig fan på att nånting slog i backen bakom mig, har små å jävliga spelgar som man knappt ser nåt i (men dom är pheeeta)

svänger av direkt vid den avfarten, vet sen när man gick i lågstadiet att det går en spikrak cykelbana en liten bit därifrån som går ända till den där bron, så... ner över gräsmattan och full :hojraket på cykelbanan, dock lär dom där jävla snorgärsarna hört mig, för när jag kom fram var dom borta.. :mad:

ajdå de var illa, jag skulle fan inte vilja få något i huve när jag kör under den bron.. jävla ungar...:gnissla

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Spela roll om man kallar det pojkstreck eller inte. Ungarna eller de efterblivna ska ha sitt straff :smasha precis som alla andra får. Har dom inte gjort något allvarligt, pekat finger åt bilister, så räcker det kanske med att peka tillbaka. Kastar man sten på motorcyklister, då är det läge att få ett brett svart streck över bröstkorgen :hojbusa .

Smagatusk

Guest
Har varit med om att ungj*lar kastat stenbumlingar genom takluckan på bussen (från gångbro). (Nära att träffa benen på en passagerare)
En kollega blev sjukskriven efter att de splittrat vänster sidoruta med stenhård is...
Där var det stora ungdomsgäng (ca 5-25åringar) och drog runt till midnatt, utan att nån brydde sig...

Jävlas för jävlandets skull helt enkelt.

Den där mc-olyckan (för inte länge sedan) där pappskallar ställt platsstolar mitt i vägen, mitt natten?
Också bara för att "man kan".

Tur att jag är någorlunda sansad, annars hade de blivit mos.... :mad:

Och säger man till så är man otrevlig... :va
Vilka 25-åringar vill hänga med 5-åringar..?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
:confused:
Har varit med om att ungj*lar kastat stenbumlingar genom takluckan på bussen (från gångbro). (Nära att träffa benen på en passagerare)
En kollega blev sjukskriven efter att de splittrat vänster sidoruta med stenhård is...
Där var det stora ungdomsgäng (ca 5-25åringar) och drog runt till midnatt, utan att nån brydde sig...

Jävlas för jävlandets skull helt enkelt.

Den där mc-olyckan (för inte länge sedan) där pappskallar ställt platsstolar mitt i vägen, mitt natten?
Också bara för att "man kan".

Tur att jag är någorlunda sansad, annars hade de blivit mos.... :mad:

Och säger man till så är man otrevlig... :va
Angående den mc-olyckan med plaststolarna, (det var jag), kan jag rapportera vidare hur det har utvecklat sig...

-Ingenting!

Jag skakade ganska snart fram namnen på dom två snorungar i 15-årsåldern som ställde dit stolarna och lämnade vidare uppgifterna till polisen.

Jag fick även tag i en kille som hört dessa två ungar gå omkring och tycka att dom var hur fräna som helst eftersom dom lyckats orsaka en olyck med personskador som följd, och som det dessutom rapporterades om både på tv och i tidningen.

-Denna kille ställde sig dessutom till förfogande som vittne!
En hedersvärd handling i dagens samhälle.

När jag för inte länge sedan ringde polisen och frågade om dom har hört dom två NAMNGIVNA killarna på deras UPPGIVNA adresser, så fick jag svaret att det inte funnits tid utan att det först kunde bli aktuellt till HÖSTEN...

Alltså, vad ska man säga?

Polisen har blivit serverade med två namn, en adress, samt dessutom ett trovärdigt vittne i 30-årsåldern...

Mina kontakter fick på någon vecka fram dom uppgifter som polisen sade sig inte kunna få fram alls utan ville först lägga ner fallet.

När jag sedan serverade dom med dessa uppgifter trodde jag i min enfald i alla fall att ungjävlarna skulle bli förhörda i alla fall!

Men icke...

Vad väntar polisen på? Dom behöver ju inte lägga ner några resurser. Namn adresser och vittne finns ju redan. :huvet

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited

Nej... Men JAG VET att någon ställde dom där. Jag vet även VILKA som ställde dom där.

För övrigt tycker jag att din inställning är väldigt oroväckande. Seriöst.

Är du släkt med Staffan Vesterberg eller någon annan manchester-kille som helst skulle vilja ge sig ut på korståg genom landet och bjuda Jackie Arklöv på saft och hembakta bullar bakade på ekologiskt mjöl och hemkärnat smör?

Jag själv är rakad på skallen, har tatueringar och jag vet att jag lätt skulle kunna tas för ett skinnhuvud. Tror du att jag åker till Rinkeby en mörk kväll och spatserar runt? Nej. Men jag kanske skulle göra det, för sen när jag ligger där på bårhuset så kan jag ju gnälla lite och skylla på politikerna för att de inte kan styra upp segregeringen?

Ja... Snälla. Kan du inte göra det?

För våran skull. :pannkyss

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...