MiZou skrev:2240926Nu verkar det som att det är klart att min kraschade hoj som hasade lite på sidan kommer att bli inlöst då det visade sig dyrare att reparera än vad någon trott från början...så som det verkar får jag börja spana efter en ny hoj här efter min semester, frågan är då vad ska jag satsa på då detta är förutsättningarna:
* ungefär runt 60k att spendera
* mänsklig försäkringskostnad
* ska gå att åka längre sträckor på utan att bli helt förstörd i kroppen och tvingas stanna och sträcka på sig var 10:e minut
* ska funka att skjutsa på, då tjejen vägrar skaffa egen hoj men gärna ska med
* mer än 600 kubik vill jag att det ska vara
* helkåpa vill jag att det ska vara
några tips/förslag?
Om du hoppar upp 300 cc tror jag du har din optimala hoj, RF 900! Körde själv en sådan i 1200 mil på 1 år, den tycker jag passar in perfekt på alla ovanstående punkter utom första då den är lite billigare.
DESSUTOM!!! Så är försäkringen skitbillig i vikt effektförhållande och jag ganska övertygad om att den skulle piska upp även en cbr 929 som jag kör nu 0-100 knyck(om vi pratar rf 900 i orginalutförande!) Skitbra motor, exakt växellåda, sporttouring är den perfekt för, tro en gsx-750 totalt bleknar i jämförelse, ligga och marscha i 180 så länge soppan räcker är INGA problem. Min drog inte en droppe olja.
Last edited: