Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Goodstuff skrev:
När man tar körkort så får man lära sig betydelsen av en stor röd triangel som sitter bakpå alla fordon som inte får framföras med högre hastighet än 30km/h. Traktorer och släp efter traktorer har LGF skylt. Kan man inte skilja på ett traktorsläp och en lastbil ska man inte köra över 200 km/h på en smal landsväg.

Det är tur att du kan reglerna :lol

Fordon som har en LGF skylt får inte färdas snabbare än 45km/h

:banana

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Goodstuff skrev:
OK. My bad. Poängen med en LGF skylt gick i varje fall fram - hoppas jag.

Sant sant, men jag tolkade ditt inlägg som att du ville slå han på fingrarna så jag svarade bara.

Mvh // Tommy

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Xyron skrev:
Sant sant, men jag tolkade ditt inlägg som att du ville slå han på fingrarna så jag svarade bara.

Mvh // Tommy
Lite ville jag ju det men jag fick ju smaka samma medicin, men lärde mig något nytt så det var ju bra.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Långa farbron skrev:
Farten dödar,du hade tur.
Nej nej nej...där har du fel..

Det är inte farten som dödar, det är smällen...eller som dom säger i England.
It´s not the fart that kills you, it´s the smell
:fakta :hihi

Till trådstart´n, tur att du klarade dig med blotta förskräckelsen!

//TS

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
När man tar körkort så får man lära sig betydelsen av en stor röd triangel som sitter bakpå alla fordon som inte får framföras med högre hastighet än 30km/h. Traktorer och släp efter traktorer har LGF skylt. Kan man inte skilja på ett traktorsläp och en lastbil ska man inte köra över 200 km/h på en smal landsväg.
Den lektionen verkar vara struken på körskolorna i vissa städer.

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
för fort..

Hoj!

Tänkte bara avslöja en hemlighet, jag kör för fort varje dag som jag sitter på hojen (nästen ensam om det här värkar det som).

Får jag vara med ändå???

Eller är det här ett ställe för fisåkarna?? i så fall vill jag nog inte vara med i vilket fall..¨

NI LJUGER SOM FAN NÄR NI PÅSTÅR ATT NI INTE KÖR FÖR FORT!!!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
RSV_Ante skrev:
Hoj!

Tänkte bara avslöja en hemlighet, jag kör för fort varje dag som jag sitter på hojen (nästen ensam om det här värkar det som).

Får jag vara med ändå???

Eller är det här ett ställe för fisåkarna?? i så fall vill jag nog inte vara med i vilket fall..¨

NI LJUGER SOM FAN NÄR NI PÅSTÅR ATT NI INTE KÖR FÖR FORT!!!!
Om du läser inläggen, istället för att titta på dem, kommer du att märka att det är ytterst få som säger att de aldrig kör för fort.
Däremot tycker jag och många med mig att man kan åka fort på "rätt" ställen. Dessutom kan man aldrig skylla på någon annan än sig själv om man kraschar i för hög hastighet. Trådskaparen skyllde på en traktor, vilket många tycker är fullständigt åt helvete.

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
smakar det så kostar det

skönt att det gick bra och att du inte fick några flera skador... dock tror jag savningsnerven fick lite trauma efter det inträffade :)

men ligger man i 200+ bör man ju hålla lite koll ibland...

du har ju hela vintern på dig att fixa med hojen iallafall :)

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
valmers skrev:
Om du läser inläggen, istället för att titta på dem, kommer du att märka att det är ytterst få som säger att de aldrig kör för fort.
Däremot tycker jag och många med mig att man kan åka fort på "rätt" ställen. Dessutom kan man aldrig skylla på någon annan än sig själv om man kraschar i för hög hastighet. Trådskaparen skyllde på en traktor, vilket många tycker är fullständigt åt helvete.

Jag har lästa å begrundat. Min slutsats är at det finns väldigt många här som moraliserar.. men kan de leva upp till det? tror inte det. Blev själv förstummad av första inlägget, tänkte svarat på det men insåg att det inte var någon idé då några sagt vad jag tänkte.. så kom dett upp i mit huvud i stället.

Själv kör jag fort, men gnäller inte på någon om jag blir tvungen att panik/idiot-bromsa, frö att någon stackare som kör lagligt kommer i min väg, vare sej i möte eller korsningar. Visst att jag blir förbannad ibland men då får man ransaka sej.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
valmers skrev:
Däremot tycker jag och många med mig att man kan åka fort på "rätt" ställen.

En fråga bara vart finns dessa "rätta" ställen att gasa på?? Mig veterligen finns det inga rätta och idiot säkra sträckor på allmän väg? Tycker det är en riktig lögn som de flesta moraltanter slänger sig med :rolleyes: för att framstå som ansvarstagande duktiga SH:are

Hälsningar från en som aldrig håller hastighetsbegränsningen och försvarar det inte heller med att jag bara gör det på de " rätta ställena" :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Anderzzon skrev:
En fråga bara vart finns dessa "rätta" ställen att gasa på?? Mig veterligen finns det inga rätta och idiot säkra sträckor på allmän väg? Tycker det är en riktig lögn som de flesta moraltanter slänger sig med :rolleyes: för att framstå som ansvarstagande duktiga SH:are

Hälsningar från en som aldrig håller hastighetsbegränsningen och försvarar det inte heller med att jag bara gör det på de " rätta ställena" :tummenupp
Helt riktigt. Rätt ställe är givetvis en RR-bana, om man ska hårddra resonemanget. Vad gäller landsvägsåkning tycker jag man kan undvika att köra järnet i tättbebyggt område, men det är ju givetvis precis lika olagligt att köra för fort på en ödsligt belägen landsväg.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
$noop skrev:
eller så kan man ju tolka det rätt...men det är ju tur att iallafall du kan bedömma andra fordons
hastigheter ett par hundra meter bakifrån,

Tur är oftast inget man har eller får utan något man skapar sig.

Jag upplever inte att det är något problem att bedöma framförvarande fordons hastighet. Är det svårt att bedöma så... ja, vad man gör då borde vara självklart så jag skall inte tråka ut dig genom att säga det för sjuhundraförtionde gången.

$snoop skrev:
jävla nöt :kocko

Det glädjer mig att du är så trygg i dig själv och i din övertygelse om att du har rätt att du inte känner ett behov av att ta till invektiv. :tummenupp Osäkra människor är inte bra att ha på vägarna, de försöker ofta kompensera genom att köra över sin förmåga.

:tomten

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
valmers skrev:
Den lektionen verkar vara struken på körskolorna i vissa städer.

Som kan vara Göteborg, men som också kan vara någon helt annan stad. :mattias

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
ft skrev:
Jag upplever inte att det är något problem att bedöma framförvarande fordons hastighet.

Nä, det är väl lite svårt att bli fartblind när man kör moppe...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha