Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
loser skrev:
1000cc hojen är väl lite högre och då får man en bättre överblick i trafiken. Korrekt tänkt av killen! :tummenupp

Varför är ni så dryga mot Tigerman? Tror ni att han lyssnar på det ni säger när ni har en tråkig attityd mot honom? Försök vara lite trevliga för en gångs skull, man kommer bra mycket längre på det!
Mer :krama och mindre :fatta!

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Så här är det väl ändå, att om man kör åt helvete pga. att man har varit ouppmärksam i 200km/h så ska man fanimig inte klaga på traktorn.
var glad att du lever, men håll för fan inte på att skylla din krasch på någon annan än dig själv.
Har även jag haft en sån där näradöden upplevelse.
bilen gick ner i diket i 110kmh i vintras, hade bara en förjävla tur att man klarade sig utan men i den lilla skokartongen.
Tur att du klara dig iaf. och försök tänk lite längre nästa gång så slipper du troligen en upprepelse.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
$noop skrev:
Nä, det är väl lite svårt att bli fartblind när man kör moppe...

Åh nej! Du har sårat mitt ego dödligt! Fasen, du har fler kubik än mig... hur skall jag någonsin komma över detta? Ge mig en chans... lägg upp den på bordet och ta fram linjalen!

Eller var vi äldre än 15? :rofl

Tro mig, fartblindhet kan man få lika bra i 140 som i tvåhundra. Dåligt omdöme, som den här tråden gäller, kan man lida av stillastående eller t o m sittande framför sin dator och SH. Man kan t ex skriva inlägg som bevisar för alla att man verkligen inte har några argument att komma med. :tungan

Det var inte värt ett svar, men nu när tråden ändå är igång igen så kunde jag inte låta tillfället gå mig förbi. :)

Last edited:

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
Om jag inte minns helt fel så utreder polis alla olyckor som anmäls till försäkringsbolagen. Fb kan ju inte bara betala för skador utan att veta vem som är vållande till skadan, alltså blir det en polisutredning och dom är intresserade av att veta hur olyckan gick till. Inblandade parter får vittna om händelseförloppet och polis kan även kolla platsen för att mäta "skrapmärken" mm.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
TwinSucker skrev:
Nej nej nej...där har du fel..

Det är inte farten som dödar, det är smällen...eller som dom säger i England.
It´s not the fart that kills you, it´s the smell
:fakta :hihi

Till trådstart´n, tur att du klarade dig med blotta förskräckelsen!

//TS

Faktiskt det enda inlägget värt att kommentera!

Och gör det med: :rofl :rofl :rofl :rofl
Obetalbart bra! :tummenupp

Sen gällande övrigt i tråden... Ja, efter att ha ätit ett ton med popcorn nu så inser jag att det måste vara så här:
Killen klantade till det, krascha men klarade sig.. Skönt! Inge skoj med R.I.P trådar här på SH.

Å göteborgare är Nötter! Speciellt du SChK0rp4n!! :7peta :hihi :rofl

En sak till... det enda riktigt vettiga här va eg. Broms lektionen! :tummenupp

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Patrik skrev:
Om jag inte minns helt fel så utreder polis alla olyckor som anmäls till försäkringsbolagen. Fb kan ju inte bara betala för skador utan att veta vem som är vållande till skadan, alltså blir det en polisutredning och dom är intresserade av att veta hur olyckan gick till. Inblandade parter får vittna om händelseförloppet och polis kan även kolla platsen för att mäta "skrapmärken" mm.

hmmm, nja på den va...
Det är väl bara om det är personskador eller om nån inblandad gör en Polisanmälan...
Men jag kan som vanligt ha skitfel! :tummenupp

En sak vet jag iaf, och det är att F-bolaget inte går efter resultaten av en polisutredning om de inte känner för det. De kan helt enkelt välja att göra det eller välja att inte göra det. Finns fall där det visas ganska klart. Ta tex. detta... ska fösöka göra det kort.
En mans hus brinner ner, frun brinner inne. Han frias av Domstol efter misstanke om mordbrand. Dvs. Oskyldig i lagens ögon.
Men... han får ingen ersättninga av F-bolaget. då de anser honom skyldig!

Smaka på den... ruggigt!

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
KaZ skrev:
hmmm, nja på den va...
Det är väl bara om det är personskador eller om nån inblandad gör en Polisanmälan...
Men jag kan som vanligt ha skitfel! :tummenupp

En sak vet jag iaf, och det är att F-bolaget inte går efter resultaten av en polisutredning om de inte känner för det. De kan helt enkelt välja att göra det eller välja att inte göra det. Finns fall där det visas ganska klart. Ta tex. detta... ska fösöka göra det kort.
En mans hus brinner ner, frun brinner inne. Han frias av Domstol efter misstanke om mordbrand. Dvs. Oskyldig i lagens ögon.
Men... han får ingen ersättninga av F-bolaget. då de anser honom skyldig!

Smaka på den... ruggigt!

Mmm, men hur som helst är fb intresserade av vem/vad som orsakade skadan(Dom ska ju pröjsa).
Ganska svårt att förklara hur man bromsar omkull eftersom man är skyldig att anpassa hastigheten så att man hinner stanna för alla tänkbara hinder.
Om inget oväntat såsom grus, olja eller annan smörja finns på vägbanan så bromsar man inte omkull utan anledning(Om man kör lagligt). Har därför svårt att tänka mej att det blir något annat än vårdslöshet i trafik.

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Patrik skrev:
Mmm, men hur som helst är fb intresserade av vem/vad som orsakade skadan(Dom ska ju pröjsa).
Ganska svårt att förklara hur man bromsar omkull eftersom man är skyldig att anpassa hastigheten så att man hinner stanna för alla tänkbara hinder.
Om inget oväntat såsom grus, olja eller annan smörja finns på vägbanan så bromsar man inte omkull utan anledning(Om man kör lagligt). Har därför svårt att tänka mej att det blir något annat än vårdslöshet i trafik.

hmmm.. Begreppet Vårdslöshet i trafik finns väl inte hos FB. De utreder bara vem som va skyldig till skadan och sen pröjsar dem. Sen om killen körde 200 eller ej... tror inte det spelar nån roll... deras roll är att ersätta skadan på det försäkrade fordonet. Och se spelar det ingen roll om han själv va skyldig till skadan, han får ersättning iaf. Hojen va helförsäkrad. Bolaget i fråga kommer bara vara nöjda över att det inte va fler inblandade som de måste pröjsa för och att det inte va personskada som kostar skjortan.
Åter igen, Polisens utredning i detta fall är helt meningslös... F-bolaget har lixom inget att hämta där, om det inte kan bevisas att skadan skett under tävling eller träning inför tävling, eller om han va onykter eller drogpåverkad. hmm... är hojen skenförsäkrad kan de neka ersättning, då måste han bevisa att fordonet framförs oftare av den som står som ägare på fordonet än han själv. osv osv... Så, jag gissar att han pröjsar självrisk och får ny hoj!
En annan sak som styrker denna teori är att de enda vittnen till hans hastighet som finns va hans kompisar... de lär knappast anmäla honom till polisen. Han skriver att han körde x antal kilometer i timmen på skaderapporten... såg traktor sent, nita, ramla, trasig hoj. Sen nån heroisk berättelse om hur han lyckades med minsta marginaler undvika hans kompisar och tog smällen själv bla bla bla <--- IRONI för er som ej hajjar!

eller nåt!

:tummenupp :tungan :tummenupp :tungan

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
KaZ skrev:
hmmm.. Begreppet Vårdslöshet i trafik finns väl inte hos FB. De utreder bara vem som va skyldig till skadan och sen pröjsar dem. Sen om killen körde 200 eller ej... tror inte det spelar nån roll... deras roll är att ersätta skadan på det försäkrade fordonet. Och se spelar det ingen roll om han själv va skyldig till skadan, han får ersättning iaf. Hojen va helförsäkrad. Bolaget i fråga kommer bara vara nöjda över att det inte va fler inblandade som de måste pröjsa för och att det inte va personskada som kostar skjortan.
Åter igen, Polisens utredning i detta fall är helt meningslös... F-bolaget har lixom inget att hämta där, om det inte kan bevisas att skadan skett under tävling eller träning inför tävling, eller om han va onykter eller drogpåverkad. hmm... är hojen skenförsäkrad kan de neka ersättning, då måste han bevisa att fordonet framförs oftare av den som står som ägare på fordonet än han själv. osv osv... Så, jag gissar att han pröjsar självrisk och får ny hoj!
En annan sak som styrker denna teori är att de enda vittnen till hans hastighet som finns va hans kompisar... de lär knappast anmäla honom till polisen. Han skriver att han körde x antal kilometer i timmen på skaderapporten... såg traktor sent, nita, ramla, trasig hoj. Sen nån heroisk berättelse om hur han lyckades med minsta marginaler undvika hans kompisar och tog smällen själv bla bla bla <--- IRONI för er som ej hajjar!

eller nåt!

:tummenupp :tungan :tummenupp :tungan

Sant, fel av mej. :)

Men om polis blir inkopplad så....

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Patrik skrev:
Sant, fel av mej. :)

Men om polis blir inkopplad så....

:tungan

Så kommer han fortfarande få ersättning för skadan på hojen...

Däremot kanske han åker på böter aller annat... men har Väldigt svårt att se att han skulle kunna åka dit för nåt i detta fall...
Om inte Polisen varit på platsen direkt efter och mätt bromsspår eller liknande så har de idag inte ett jota att gå på... iofs... han kanske erkänner! :hihi

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
ft skrev:
Åh nej! Du har sårat mitt ego dödligt! Fasen, du har fler kubik än mig... hur skall jag någonsin komma över detta? Ge mig en chans... lägg upp den på bordet och ta fram linjalen!

Eller var vi äldre än 15? :rofl

bryr mig inte det minsta om kubik, dessutom är jag inte gay, så nej tack. Men för att du inte skall missuppfatta så har jag inget emot homosexuella heller.
Välkommen ut :tummenupp

ft skrev:
Tro mig, fartblindhet kan man få lika bra i 140 som i tvåhundra. Dåligt omdöme, som den här tråden gäller, kan man lida av stillastående eller t o m sittande framför sin dator och SH. Man kan t ex skriva inlägg som bevisar för alla att man verkligen inte har några argument att komma med. :tungan

Eller så skriver man saker som bevisar för alla hur dåligt man kan läsa och förstå ett inlägg. Med tanke på hur du läste mitt inlägg om hur traktorn hade ett släp som gjorde att man inte såg traktorn så verkar du inte ha speciellt bra uppfattning om hur läget såg ut från första början.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha