Nu har jag miljökompenserat!

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Hoj
Obefintlig
Fast, det har väl visat sig vara allmänt miljöovänligt som satan att köra på etanol?
Absolut inte. Räknat på genomsnittlig literförbrukning/mil, genomsnittligt miltal/år, förbränning och framställning av bränslet som krävs så skulle utsläppen sjunka med ca 84%. För privatpersoner som kör bil.

EDIT: Att köra på E85 är alltså en skitbra idé. Sen ger det ju bättre möjligheter för effektuttag också :D

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
allt är ju beroende på vad man gör etanolen av är det avfall från tex skogsindustrin så är den väldigt ren och nästa fråga man skall ställa sig vem som get fao jobbet att utreda saken är det stora oljebolag tex så är väl slutsatsen dom kommit fram till ingen sensation direkt:smasha

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag cyklar till jobbet varje dag, varje vecka, varje månad, hela året, varje år. Det tycker jag kompenserar de få dagar per år som jag kör på bana.

Någon som vet får gärna förklara hur pengarna som utsläppsrätterna kostar hjälper till att kompensera utsläppen. Är det inte lite som att ge någon en käftsmäll och sedan lämna över en hundring för sveda och värk som kompensation? Skadan är ju redan gjord...

Vet du hur mycket du släpper ut när du cyklar? Ganska mycket extra CO2 plus en hel jäkla massa oförbrända kolväten.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!