nu har rottweilern fått en stämpel igen

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Nyteknik skrev:
Han ser välmående ut och uppfyller säkert rasstandarden till punkt och pricka. Likheten med monstrena i Sagan om ringen är dock slående. Jag har svårt att förstå att man väljer en sådan hund med andra motiv än att den ska skrämma sin omgivning.

Men herregud, det du säger är att jag undermedvetet har införskaffat denna hunden för att skrämma min omgivning?! Det är befängt!

Jag har köpt denna hunden för att jag gillar den, hade jag velat skrämma min omgivning så hade jag tatuerat skallen och skaffat extrema åsikter, det är både billigare och kräver inte lika myket tid och man får sitta vart man vill på bussen!

Tycker din argument haltar nått fruktansvärt! Du är med största sannolikhet ingen hundälskare, that's it!

Tja

PS Aldrig träffat någon som är rädd för Brutus

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
J-Bone skrev:
Inte en Bullmastiff men det kunde mycket väl ha blivit en (också en favvo) om jag inte upptäckt Corson. Har alltså en Cane Corso Italiano tikvalp. :banana

Fruktansvärt fina hundar, svart, brun eller tigrerad? Hur gammal är hon?

Tredje gradens förhör :D

Tja

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Espen skrev:
Men herregud, det du säger är att jag undermedvetet har införskaffat denna hunden för att skrämma min omgivning?! Det är befängt!

Jag har köpt denna hunden för att jag gillar den, hade jag velat skrämma min omgivning så hade jag tatuerat skallen och skaffat extrema åsikter, det är både billigare och kräver inte lika myket tid och man får sitta vart man vill på bussen!

Tycker din argument haltar nått fruktansvärt! Du är med största sannolikhet ingen hundälskare, that's it!

Tja

PS Aldrig träffat någon som är rädd för Brutus

Klart att du gillar om inte älskar din hund. Precis som jag är tokig i min (se http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1003882&postcount=1). Jag tror inte att man kan tala om "hundälskare". Man gillar olika hundar och som jag skrev gillar en del uppenbarligen hundar med ett skrämmande utseende. Nog måste du vara medveten om att din hund har stor potential att uppfattas som otäck?

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Nyteknik skrev:
Klart att du gillar om inte älskar din hund. Precis som jag är tokig i min (se http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1003882&postcount=1). Jag tror inte att man kan tala om "hundälskare". Man gillar olika hundar och som jag skrev gillar en del uppenbarligen hundar med ett skrämmande utseende. Nog måste du vara medveten om att din hund har stor potential att uppfattas som otäck?

Jo jag älskar min hund, men lägg märke till ordet hund! Jag skulle älska min hund oavsett hur den såg ut.

Vart är det du vill komma? Att min hund av vissa (tror mest det är 20-30 talister) kan uppfattas som otäck, ändå tills de får hälsa på dumstrutten som bara bryr sig om sin fåniga boll.

Tycker du man ska bojkotta alla hundar som ser "farliga" ut, vilka de nu är då det kan uppfattas olika av alla människor. Finns ju till och med de som tycker ALLA hundar är otäcka!

Och varför tror du inte man kan prata om hundälskare? Jag är en sån, tycker om alla hundar, då menar jag alla. Gillar djur i största almännhet men framför allt hundar!

Men ditt konkreta förslag är alltså att jag skulle ha valt en annan ras istället för denna... eller?!

Tja

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Espen skrev:
Fruktansvärt fina hundar, svart, brun eller tigrerad? Hur gammal är hon?

Tredje gradens förhör :D

Tja

Är bara kul att tjöta om sina älsklingar. Hon blir 12 veckor på lördag och är rödbrun fawn i färgen. :)

Bifogat

• samba10v_2.jpg
    samba10v_2.jpg
    124.7 KB · Visningar: 55

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nyteknik skrev:

Skrämmande för vem? Vissa uppfattar morsans Boxer som skrämmande och andra tycker han är supergullig. Är Boxer godkänt att ha men inte Dogue de Bordeaux? Många uppfattar Schäfrar som väldigt skrämmande, man ska inte ha Schäfer då heller? Eller... asså jag hajjar inte riktigt, det är ju subjektivt vad som uppfattas som skrämmande. Jag tycker att Cockerspaniels är skitläskiga.... nej, jag ljög men det skulle ju kunna vara så, är du med?

:)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Espen skrev:
Jo jag älskar min hund, men lägg märke till ordet hund! Jag skulle älska min hund oavsett hur den såg ut.

Vart är det du vill komma? Att min hund av vissa (tror mest det är 20-30 talister) kan uppfattas som otäck, ändå tills de får hälsa på dumstrutten som bara bryr sig om sin fåniga boll.

Tycker du man ska bojkotta alla hundar som ser "farliga" ut, vilka de nu är då det kan uppfattas olika av alla människor. Finns ju till och med de som tycker ALLA hundar är otäcka!

Och varför tror du inte man kan prata om hundälskare? Jag är en sån, tycker om alla hundar, då menar jag alla. Gillar djur i största almännhet men framför allt hundar!

Men ditt konkreta förslag är alltså att jag skulle ha valt en annan ras istället för denna... eller?!

Tja

Jag har inte föreslagit någonting och menar inte att något skulle vara mer rätt än något annat.

Många ägare av hundar som är eller ser ut som kamphundar (muskulösa, kraftiga käkar, slät päls) uttycker sig som om deras hundar vore skadade marsvin. Jag tycker det är lite märkligt. Inte ens jag som äger en Cockerspaniel skulle tro att ingen är rädd för honom, att han inte skulle göra en fluga förnär etc.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
bebbe skrev:
Visste ni som debaterar här att Rottweiler förr kallades för Rottweiler Metzgerhund :skrämd

Eftersom jag inte har hunnit läsa hela tråden så kanske det redan e nån som svarat på detta.

Rottweiler Metzgerhund = Rottweils slaktarhund. Känner man till hela historien så låter det inte så illa som om man bara hör översättningen. Det var nämligen så att slaktarna använde sig av den här rasen (oftast) för att skydda sig mot stråtrövare när dom skulle transportera sina pengar mellan byarna, dom knöt helt enkelt fast pengapungen runt halsen på hunden.

Och vem fan vågar hoppa på den hunden, som för övrigt var bra mycket aggresivare förr. Dom senaste århundradena har dom faktiskt tonat ner rottisens skarphet.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Nyteknik skrev:
Jag har inte föreslagit någonting och menar inte att något skulle vara mer rätt än något annat.

Många ägare av hundar som är eller ser ut som kamphundar (muskulösa, kraftiga käkar, slät päls) uttycker sig som om deras hundar vore skadade marsvin. Jag tycker det är lite märkligt. Inte ens jag som äger en Cockerspaniel skulle tro att ingen är rädd för honom, att han inte skulle göra en fluga förnär etc.

Allt är ju relativt, stressar man hunden i fråga så spelar det ingen roll vad det är för ras, den blir förbannad ändå!

Och jag har inte sagt att ingen är rädd för honom, sa ju att det finns äldre människor ÄR rädda, tills dom fått hälsa på honom. Och så givetvis de hundrädda människorna, men dom är ju rädda för alla hundar...

Vad är det du inte kan acceptera, att alla inte har samma smak som dig, ville inte skriva detta men men... Hundar är en sak vi köper, precis som motorcyklar och bilar. Då är vi människor inte bättre än att vi tar det vi tycker är snyggast kombinerat med bra egenskaper. Alltså människor som gillar stora hundar börjar leta i Mastiff, rottweiler, grand danois osv. kretsarna. Det är faktiskt inte svårare än så...

Tack för ordet

Tja

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Chris Ash skrev:
Det var inte snällt skrivet......

Nä, men det bevisar ju bara vad jag skriver ovan... att han har valt sin hund för att han tycker den var fin, och att DDB var ful! Men att han sedan tar sig friheten att klanka ner på alla andra förstår jag inte! :va

Tja

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Espen skrev:
Nä, men det bevisar ju bara vad jag skriver ovan... att han har valt sin hund för att han tycker den var fin, och att DDB var ful! Men att han sedan tar sig friheten att klanka ner på alla andra förstår jag inte! :va

Tja

Jag tror knappast man väljer en DDB om man vill ha den som skrämselhund, möjligtvis så slickar den ihjäl en! Jag tycker de är snälla och gosiga hundar.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Nyteknik skrev:
Det var inte vad jag skrev. Läs igen, tänk till och svara. Låt annars bli.

Väldigt kaxigt skrivet, men det är visst vad du har sagt i många av dina tidigare inlägg.

Däremot är det du skriver i ditt sista inlägg är att du inte förstår varför ägarna till "kamp" hundarna försvarar sina hundar. Jag menar man måste inte vara professor i psykologi för att förstå varför.

Äh... lägger detta nu! Kommer ingenvart ändå... nu måste jag ut och rasta monstret och sedan mata honom med a couple of Frodo's! :D

Ha de gött!

Tja

HTFR Daniel

Hojsugen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke II
Boxer

Jag har också en boxer och har faktiskt flera gånger fått frågan om det är en Pitbull jag har! Jag tycker min boxertjej ser ut att vara den snällaste på jorden och tanken att hon skulle se farlig ut (nu tycker ju inte jag att pitbulls ser så farliga ut heller) har aldrig slagit mig förrän nu i efterhand. Jag tror inte att alla som köper en stor hund typ bulle har den som penisförlängare utan faktiskt tycker den ser trevlig ut. Jag tycker den ser hur trevlig som helst ut, men jag är ju som sagt van vid dessa hundar med hängläppar :lol

Ha de!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyteknik skrev:
Jag har svårt att förstå att man väljer en sådan hund med andra motiv än att den ska skrämma sin omgivning.
Öh, varför det? Jag skulle ta en sån vovve vilken dag som helst. Den ser både stilig och snäll ut.

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Cane Corso

J-Bone skrev:
Inte en Bullmastiff men det kunde mycket väl ha blivit en (också en favvo) om jag inte upptäckt Corson. Har alltså en Cane Corso Italiano tikvalp. :banana
Kom i kontakt med en Cane Corso för några år sedan, men den hade en rejäl mental fnurra på tråden. Så fort nåt hände som gjorde honom upprörd så bet han, rena ångestbett som landade i föraren.
Inget imponerad blev jag. Men jag tror att han var ett undantag dessbättre.
/T

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag litar mer på en rottis med en seriös ägare än vad jag litar på en pudel med en alkis som ägare. Man hör sällan om att en pudel biter någon och skadar någon men det KAN ju också bero på att de inte har riktigt samma tryck i käkarna som en rottis t.ex.

/Johan - som bråkar med rottis dagligen...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept