nu har rottweilern fått en stämpel igen

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Chrille skrev:
Nu är det dax att stå för vad du säger. Du ska alltså skaffa en hund du inte vet ett skit om?? Du har själv sagt att man måste leva med en hund för att veta något om rasen??

Ett tips som är seriöst menat: Du bör verkligen läsa böcker och prata med folk som vet och kan saker på områden vars existens du inte är medveten om för tillfället. Brukshunsklubbar, rasförbund, uppfödare....

De hundraser du försvarar är de raser som jag dagligen hör min mor beskriva som ständiga problemhundar på vetrinärmottagningen där hon jobbar. Pitbull, Rotweiler och Jack Russel - tar du med dvärghundar i knät på en gammal kärring så har du fått med alla hundar som är överrepresenterade bland de hundar som alldeles för ofta är lömska. Jag vet inga fler som återkommer i berättelserna om "ännu en hund som måste avlivas".

Nu kan du göra dig dum i huvudet och återigen avfärda det jag sagt som skitprat eller så tar du och frågar folk som kan och vet om jag det finns några belägg för vad jag säger. Det är ditt val och det är dig själv du gör en tjänst genom att lära dig något.

Du älskar och tjafsa va :D Du har delvis själv get en förklaring till varför jag gjorde som jag gjorde. Sluta nu :D :D
Du vet ju vilken hund jag äger, eller :va

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bebbe skrev:
Du älskar och tjafsa va :D Du har delvis själv get en förklaring till varför jag gjorde som jag gjorde. Sluta nu :D :D
Du vet ju vilken hund jag äger, eller :va

Tur du alltid bemöter alla inlägg så seriöst. Så fort någon börjar lägga fram sina kort på bordet, väldigt ofta baserade på de personliga erfarenheter du är så förtjust i, så bara avfärdar du det i en handvändning. Ännu har du inte kommit med ett enda inlägg som pekar på att du egentligen vet någonting om hundar.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Chris Ash skrev:
Tur du alltid bemöter alla inlägg så seriöst. Så fort någon börjar lägga fram sina kort på bordet, väldigt ofta baserade på de personliga erfarenheter du är så förtjust i, så bara avfärdar du det i en handvändning. Ännu har du inte kommit med ett enda inlägg som pekar på att du egentligen vet någonting om hundar.

Vad är det för oseriöst med det inlägget jag har gjort? Lägga korten på bordet och på ett "smart" sätt :D försöka måla in någon i ett hörn. Nej du :D Och om det känns bättre för dig så okej jag kan ingenting om hundar :D

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Det man alltid ska ha i tanken är att alla djur, o i detta fallet hundar är levande varelser, individer som precis som vi tvåbenta har känslor, tankar, saknad, leklust o behov et.c. Och att det allra bäsata de vet är matte eller husse. Ge dem kärlek o omtanke, som du gör mot dina närmaste, för hunden e du alltid närmast. EN HUNDS BUDORD
..Ge mej tid att förstå vad du begär av mej.
..Gör mej tillitsfull, ty du e hela mitt liv.
..Du har ditt arbete, dina vänner o nöjen. Jag har bara dej.
..Om du slår mej kan mina tänder med lätthet krossa din hand, men jag använder ej min makt.
..Tala till mej även om jag inte förstår dina ord, din stämma översätter allt.
..Ha tid med mej när jag blir gammal ty även du blir gammal en dag.
..Var hos mej när jag har det svårt, det blir lätteare om du e nära.
Jag älskar dej Kram från din hund.

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Chrille skrev:
Har du det??
Jag har träffat er vovve och han är fantastiskt trevlig men glöm inte bort det du har sagt nu. Jag har hanterat många kaxiga hanhundar med lite för egna ideer om vem som ska bestämma och det är inte roligt.

Jag har en Grandishane på 95 kg och en rottishane på 55kg..
Har inte haft några problem alls med dem två, de är 5 resp. 4 år gammla. De ligger mest och sover i solen de trötta jävlarna :fyllisar

Men jag är med på vad som sägs att man ska fan ha tid och tålamod till sina hundar, har man köpt dem så är de ditt ansvar hela livet....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bebbe skrev:
Vad är det för oseriöst med det inlägget jag har gjort? Lägga korten på bordet och på ett "smart" sätt :D försöka måla in någon i ett hörn. Nej du :D Och om det känns bättre för dig så okej jag kan ingenting om hundar :D

Vad snackar du om egentligen? Det var en diskussion som en part försökte föra, medan den andra bara upprepade en massa floskler alternativt avfärdade den andra parten som okunnig och utan erfarenhet, bland dem en hundinstruktör.....

Allting utan att egentligen på någon punkt bemöta de frågor som ställdes.
Det står tydligen bara skit i hundlitteratur och de verkliga proffsen kan inte ett smack?

Jag fattar bara inte hur man kan vara så förbannat inskränkt som du varit i denna tråd. Sen när dog "lyssna på andra" ut?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bebbe skrev:
Jag är bäst på alla typer utav mc körning för jag kör trial :D :D

Tja där slog du ju mer eller mindre spiken i kistan. Känns som att diskutera med en stubbe.....

Försök komma ihåg en sak bara, det är ingen prestigeförlust att lyssna på någon som vet bättre.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Spelar ingen roll vad ni säger jag har min uppfattning. Ingen skulle någonsin kunna ändra på den iom att jag har själv varit med om allt ang rasen. Spelar ingen roll om en "expert" säger någon ting annat, stämmer det inte med min uppfattnign så gör det inte det. Så enkelt är det. Sedan så skall ni veta att jag definetivt inte brukar ta parti och vara såhär enveten. Men när jag märker att någonting är så fullständigt fel och missvisande måste jag stå på mig :)
Har sagt det förrut och kan säga det igen, jag skulle kunna lägga hela min lediga tid på att försöka ta död på "myten" om blodtörstiga kamp hundar om jag bara visste hur. Ni säger hela tiden att jag inte lyssnar, känns mer som tvärt om för mig.

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jajjs.. kamphundar, pitbull, rottis, amstaff osv kommer "alltid" att diskuteras fram o tillbaka hurvida de är bra/sämre osv.. Som många andra här har sagt så är det ägaren det hänger på, har själv en helt underbar boxer, hur nöjd som helst (1:a hunden) med lille Bobban! Trots att det är min (min o min brors) 1:a hund, så har vi "aldrig" haft några probs.. tränar lydnad, spårar, tävlat med honom, provat på aguility osv, promenad utan koppel självklart osv..

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=9428

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goffe skrev:
Jajjs.. kamphundar, pitbull, rottis, amstaff osv kommer "alltid" att diskuteras fram o tillbaka hurvida de är bra/sämre osv.. Som många andra här har sagt så är det ägaren det hänger på, har själv en helt underbar boxer, hur nöjd som helst (1:a hunden) med lille Bobban! Trots att det är min (min o min brors) 1:a hund, så har vi "aldrig" haft några probs.. tränar lydnad, spårar, tävlat med honom, provat på aguility osv, promenad utan koppel självklart osv..

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=9428

Men en boxer är inte en pitbull.....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
bebbe skrev:
Spelar ingen roll vad ni säger jag har min uppfattning. Ingen skulle någonsin kunna ändra på den iom att jag har själv varit med om allt ang rasen. .... .

Är du allvarlig?? Påstår du att du har varit med om allt?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Chrille skrev:
Är du allvarlig?? Påstår du att du har varit med om allt?

Nej jag skämtar som alltid jag har inte varit med om någon ting. Du som vet allt borde väll veta precis vad jag har varit med om :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
bebbe skrev:
...Spelar ingen roll om en "expert" säger någon ting annat, stämmer det inte med min uppfattnign så gör det inte det...

Min uppfattning är att Audi är den sämsta skitbil som existerar kvalitetsmässig. Jag har haft en som kolvarna sprack i och drivknutarna gick av på. Det VET ju jag ALLT om tack vare det så kom inte här och säg att att det är kvalite.

Komma här med tester och allmänhetens omdömen...... Jag har haft 15 bilar och Audi är sämst!

Du måste förstå ordet rastypisk innan du ger dig in i de här diskussionerna. Med hundar är det ok att vara rasist. Sen finns det undantag, men det finns en relevant raskaraktär. Detta FAKTUM gör allt ditt prat till föga mer än meningslöst babbel.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Det kanske har sagts tidigare... orkade inte läsa alla inlägg. Hundens beteende är en direkt återspegling av ägarens attityd, agressiva ägare har agressia hundar och tvärt om. Tråkigt att okunniga människor inte vill förstå det, utan bara spyr galla över ngt de inte vet ngt om!! :fatta! '

Jag är lite titt som tätt daghusse åt en rottis o den e världens snällaste, lite hårdhänt kanske, men den vill ju bara busa o pussas :banana

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Santo skrev:
... Hundens beteende är en direkt återspegling av ägarens attityd, agressiva ägare har agressia hundar och tvärt om. ..

Det är INTE så enkelt!

Hundens beteende är en summa av mängder av faktorer, men inte så enkelt som du säger.

Miljö, ras, uppfostran, personlighet osv osv. Mängder av faktorer som sagt.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Chris Ash skrev:
På ett sätt som du antagligen inte fattar själv, så snackade du precis bort dig själv.....

Inte din första logiska kullerbytta, men den kanske mest klockrena hittills. :hihi

Hoppas verkligen inte att du menar att staff och pittbull är sak samma :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept