Chrille skrev:Nu är det dax att stå för vad du säger. Du ska alltså skaffa en hund du inte vet ett skit om?? Du har själv sagt att man måste leva med en hund för att veta något om rasen??
Ett tips som är seriöst menat: Du bör verkligen läsa böcker och prata med folk som vet och kan saker på områden vars existens du inte är medveten om för tillfället. Brukshunsklubbar, rasförbund, uppfödare....
De hundraser du försvarar är de raser som jag dagligen hör min mor beskriva som ständiga problemhundar på vetrinärmottagningen där hon jobbar. Pitbull, Rotweiler och Jack Russel - tar du med dvärghundar i knät på en gammal kärring så har du fått med alla hundar som är överrepresenterade bland de hundar som alldeles för ofta är lömska. Jag vet inga fler som återkommer i berättelserna om "ännu en hund som måste avlivas".
Nu kan du göra dig dum i huvudet och återigen avfärda det jag sagt som skitprat eller så tar du och frågar folk som kan och vet om jag det finns några belägg för vad jag säger. Det är ditt val och det är dig själv du gör en tjänst genom att lära dig något.
Du älskar och tjafsa va Du har delvis själv get en förklaring till varför jag gjorde som jag gjorde. Sluta nu
Du vet ju vilken hund jag äger, eller