Chrille skrev:Kom igen, berätta vad som är fel i mitt uttalande. I dare you.
Ett:
Pitbullen slåss inte som andra hundar.
Två:
Pga sitt beteende, psyke och syfte så får du inte loss den som "en vanlig hund" om den verkligen gott i spinn. Detta är inte pga av en låsning utan ren jävla 'envishet'. Detta har jag även hört sägas av en av Sveriges ledande förespråkare av pitbull och tillika uppfödare av staffordshire.
Så kom igen, berätta vad en, enligt dig, påläst individ har att säga om det här.
Edit/Men visst, stör det dig så ändra jag mitt tidigare "sönderavlat beteende" till "framavlat beteende" I det här fallet gör det ingen skillnad.
Värst vilken AGGRESIVITE får nog höra med dina förälldrar så att du inte är "sönderavlad"
Jag kan säga såhär, har själv varit med om att min staff hamnade i bråk med en hund (någon typ av spets) Och när min hund fick tag i honom och ruskade var det bara för mig att ryta riktigt högt så släppte han med en gång. Mer fakta än så kan man väll inte ha, eller Enligt mig så fungerar han precis som dom flesta andra han hundar. Lite tyken mot andra hanar men säg vilken ras som inte har det betendet. Den skillnaden jag kan se på "min" hundras och andra är den att han inte är något aggresiv mot andra människor över huvud taget det är någonting som måste läras in.
Sedan så var det inte du som skrev någonting om ett exempel på att Boxrar skulle vara en himmla bra ras. Jag har blivit utsatt för två stycken när jag har varit på promenad med min hund bägge dessa hundar har "flygit på" min hund ena gången fick jag hunden att ge sig av med gap och skrik medan andra gången så fick jag måttat ett slag i nacken på den så att den gick ner för räkning. (Fick jävligt dåligt samvete efteråt) Men det var det enda sunda jag kunde göra för om hundarna hade kommit i bråk och min hund hade skadat Boxern så vet man ju hur folk i almänhet hade reagerat. Det är någonting jag inte unnar "förstårsigpåare" som du. Skillnaden mellan mig och dig är den att jag inte ser alla Boxrar som blodtörstiga bara för att dom jag har träffat har varit rätt så elaka. Och förresten, vilket ursprung har boxern?