Nu jävlar är öborna arga!

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Problemet som jag ser det, är att resten av sveriges befolkning verkar tro att hela ön är något jävla Skara sommarland....det är helt ok att springa runt som huvudlösa kycklingar i Visby & spy räksallad & pissa i portuppgångarna....& det är helt ok att köra hoj som ett svin ute på landsbyggden...
Pinsamt är vad det är.

Visby på sommaren är plågsamt. Speciellt medeltidsveckan tycker jag. Det där med människor som ser vuxna ut men är fulla mest hela dagarna, klär sig i säckväv och beväpnar sig med yxor och andra tillhyggen. Stockholmsveckan har jag aldrig sett men jag gissar att det är samma sak, med säckväven utbytt mot en tenniströja i ngn glad färg från Ralph Lauren och pappas kreditkort istället för yxa.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag kom faktiskt på en sak som är ännu pinsammare:
Konferensresor med IT-konsulter.

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Visby på sommaren är plågsamt. Speciellt medeltidsveckan tycker jag. Det där med människor som ser vuxna ut men är fulla mest hela dagarna, klär sig i säckväv och beväpnar sig med yxor och andra tillhyggen. Stockholmsveckan har jag aldrig sett men jag gissar att det är samma sak, med säckväven utbytt mot en tenniströja i ngn glad färg från Ralph Lauren och pappas kreditkort istället för yxa.

äch bullshit! medeltidsveckan är ju bland de bästa veckorna på året och är inte att jämföra med sthlmsveckorna, du verkar ha missat hela grejjen med det..

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Det där med människor som ser vuxna ut men är fulla mest hela dagarna, klär sig i säckväv och beväpnar sig med yxor och andra tillhyggen.

Jag tycker det låter som en väldigt mysig och charmig tillvaro. Att man får äta kött med hela ansiktet och endast sporadiskt hjälpa till med händerna är pricken över i :kär

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Haha! Skön trådurspårning!

Kattmänniskan.. vilket psykfall!!

Kom å tänka på det nu. En polare hade en fling med en gotländska en gång i tiden. Hon hade tydligen sagt;
Spriuut i mej om du våååger, min fastlandstjiuuor!!:D

OT? Japp!

Last edited:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Nee ja tror det beror på tigelag med div får på den ön men ingen skriver om det hehe :hihi men det ligger i tiden :rolleyes: Eller inte :rolleyes:

Finns ju en tråd ''vill ligga i visby'' om ja nu minns :gnissla

ASG

//Robin
Tidelag heter det väl,,,,,,ska du va uppkäftig kan du väl använda svenska.

På ön om sommaren finns det två sorters otyg i trafiken,,den förvirrade turisten som inte vet vart han ska för att få se allt han vill och då svänger hej vilt både till höger o vänster och om han får upp lite fart så bromsar han snabbt ner till 50km igen,,och så har vi den stressade familjen som tycker att en parkeringsplats inte är nåt som gäller dom utan stanna mitt på vägen går utmärkt och stå i kö är för dom obildade som har all tid i världen så man tränger sig före........det märkliga är att dom alltid dyker upp på sommaren,,på vintern funkar det alldeles utmärkt.

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Äh, så länge man håller sig utanför "mijuoooren" (muren på gotländska) så kan man hålla stumt.
Se här vad en äkta gotlänning skrev på http://helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6943958#fank6944044.

S-A (igår)
Mc-förare från när och fjärran. Välkommen till Gotland.
För min del får ni gärna köra hur fort ni vill.
Jag hjälper till så fort ni dyker upp i backspegeln genom att hålla mig så långt ut på vägrenen som möjligt så att ni snabbt kan köra om. Stå på bara!
:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Förstår att det är ett stort problem i Alingsås...

Ingen aning faktiskt.
Jag är skaraborgare och frugan skelleftebrud.

Talade vi inte om Gotland?
Edit: fast jag tror öbor generellt alltid är arga. Är det inte på seglare som pimplar rödtjut så är det på badare eller sophämtningen.

Last edited:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
[Om du ser hur många turister och att dom kommer från alla hörn av norra europa så är det nog större variation på genbanken på ön än i Alingsås

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...