Nu jävlar är öborna arga!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Du fatta ju direCkt va det handlar om hehe. Gulla med djuren grabben :krama om det inte va svenska såååååååååå ´du kan ju bli ORD polis Här på SH Lycka till,,,,,,,,,,,,,.,

//Robin

Det är ju lite skillnad på att skriva fel, som alla kan göra, och på att skriva riktigt illa. Ett tips är att läsa det man precis skrev högt för sig själv och se om det går att få ut något vettigt av det, innan man trycker på "Skicka svar". Ett tips i all välmening. :krama

-

Angående ryggkotor hos Gotlänningar så diskuterades detta flitigt på våran resa dit 2009. En av oss ville gå till botten av problemet och SMS:a 118100 eller liknande dyngtjänst och fick svaret:

"Nej, gotlänningar har inte fler eller färre ryggkotor än övriga svenskar. Om de har detta har de antagligen varit med om en ruggig olycka."

Säker källa? Nej, men vi skrattade gått iaf. :D

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Var bara tvungen att kopiera in den här så alla ser:

Tobbe86

Ser jag dom komma bakifrån brukar jag lägga mig i mitten då bromsar dom j*vlarna in. Detta gör jag bara om jag ser dom långt bakom d.v.s. minst 100m. Jag tycker det ska tas fram digitala regskyltar på MC som läses av vid olicka ställen längsmed vägen, typ som en MC-trafikkamera, som inte går att koppla bort!

Tur att han räddar vägen och inte bidrar till olyckor...! En gentleman.

en (gute) fårskalle..

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Så du har aldrig kört för fort med din gixxer? Antar att du kör med originalljuddämpare och aldrig stör någon?

Dubbelmoral!

självklart, men det va inte riktigt så jag ville mena. Jag är bara lite less på argumentet att bara för att ett ställe livnär sig på turistnäringen så ska de året-runt-boende ta precis vadsom annars minsann är de otacksamma.

Se det objektivt, det är få som har sporthojar/motarder på gotland, man ser sällan dem iallafall, och under en vecka blir det väldigt intensivt på ett annars väldigt lugnt ställe.
Alla de andra "veckorna" håller sig i visby och man kan välja att inte vara på plats. Med motorcyklar på vägarna runt om ön blir det lite annorlunda, jag kan till viss del förstå konservativa öbor, det stör ju det turisterna kommer ned för - lugnet!

Kan bara referera till när mitt eget hojintresse väckes, min mor och jag va ute på en sväng när tre sporthojar brakar förbi på bakhjulet, tänk själv lugn landsväg med blommande vägkanter och bara vindens brus hördes, semester och livet va rätt bra, stackars mamma va halvägs ned i diket och svor den hemskaste ramsa jag hört (bara 12 år gammal). Sen dess va det klippt, 10 år senare står revolthojen i garaget :)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
självklart, men det va inte riktigt så jag ville mena. Jag är bara lite less på argumentet att bara för att ett ställe livnär sig på turistnäringen så ska de året-runt-boende ta precis vadsom annars minsann är de otacksamma.

Se det objektivt, det är få som har sporthojar/motarder på gotland, man ser sällan dem iallafall, och under en vecka blir det väldigt intensivt på ett annars väldigt lugnt ställe.
Alla de andra "veckorna" håller sig i visby och man kan välja att inte vara på plats. Med motorcyklar på vägarna runt om ön blir det lite annorlunda, jag kan till viss del förstå konservativa öbor, det stör ju det turisterna kommer ned för - lugnet!

Har varit så här också under mc dagarna vissa år och jag personligen gillar det medans gnällrövarna tjatade hål i öronen på farbror blå som sedan punktmarkerade bort dom yngre från den träffen så det är det enbart 50+ och hd som gäller. :huvet

Tråkigt kan ja tycka!

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6942674
fast ibland är det ge o ta som gäller

+ att i det lilla samhället Hemse där jag bor sker det ett mord vart 6 år eller nåt sånt,,vilket inte är mycket men det bor också bara 1200 där så per capita är det väldigt högt..

Hmm, tingen, vi är faktiskt 1715 enligt tidningen http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6895720
lite halvkass gissning måste jag säga^^

å hemske slår klinte på fingrarna alla dagar, folk från sudret är alltid lite finare, lite bättre :yoparty

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Nu blir det riktigt OT!

Fler ryggkotor?
http://crussoesforum.wordpress.com/2008/12/05/marklig-och-underhallande-fakta-inavel-pa-gotland/

Sex på Gotland och inavel?
https://www.flashback.org/t613637

statistik om hur vanligt det är med en extra ländkota. Tyvärr är inte Gutar med.

The incidence of a transitional vertebra is 4.2% in a very large series of skeletons (4200).

Lumbosacral transitional vertebrä were found to vary by race. It was reported that they were present in 18% of Australian aboriginals (Mitchell), 16% of Indians (Bustami), 10% of Arabs (Bustami), 8.1% of natives of Britain (Brailsford), and 5.8% of Japanese (Toyoda). Bustami studied 340 sacra of two population groups (Arab and Indian). Of these 340 sacra, 32 or 9.4% showed evidence of unilateral sacralization and 14 or 4.1% showed bilateral sacralization. Lumbarization was no found in the 340 sacra examined. Sacralization was present to some degree in 46 specimens (13.5%). The incidence of total sacralization was 10% in Arab and was 16% in Indian population groups. Arab males had a higher incidence in all stages of sacralization while it was the Indian females that showed the higher incidence in their group.

Den primära frågan är dock OM det är sant att just Gotlänningar är överrepresenterade bland ryggkotefreaks jämfört med oss andra.
Man blir stolt att ha 50% gotländskt blod i ådrorna...& kanske en extra ryggkota! :)

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Hur många är renrasiga gutar finns månntro?

Har de renrasiga en stamtavla som går tillbaks till medeltiden 15 generationer.
Hur ser en äkta gute ut förutom 6 fria ländryggs kotor.

Annars är det beklämmande att se att så många inavlade förortsbor från fastlandet yttra sig.
Ofta känner man igen dom med puckel på ryggen med tröjor utanpå och i regel har dom låga pannor med tydligt markerade sammanvuxna ögonbryn.
Dessutom vill alla ligga :D <3

Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Kröykt rygg och speikrak karriär.

quasimodo.jpg

MC Doktorn

Guest
Inge rauk uten eld som vi sager på gautland.

attachment.php

Alla vill ligga :tuttar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad