Nu har vi precis varit o shoppat. Nu får de se till att gömma sig om de inte ska hamna på matbordet
Meet your maker
Meet your maker
Marals76 skrev:Nu har vi precis varit o shoppat. Nu får de se till att gömma sig om de inte ska hamna på matbordet
Meet your maker
Rymding skrev:Det är ingen jakt på tjäder för än i höst,,,,. Å tjäder får dessutom inte skjutas med ett klass 4 vapen.
Verkar som att tjädern får leva ett tag till.
berggren_martin skrev:Låt tjädrarna leka ifred ett tag, så kanske vi har kvar dom även i framtiden.
*host* Med magasin för upp till 5 patroner, ja.Hightuned skrev:Jag ser att det är fler som fröjdas över den nya vapenlagstiftningen som tilllåter jakt med halvauto vapen i klass 2-4 också. Fick själv min Ruger mini14 i måndags och naturligtvis så hade jag redan köpt allt godis till den från staterna. Så här go blir den med 40-skottsmag mynningsbroms och en choate dragunovstock. Nu ska jah bara ha ett aimpoint 7000 sen är det den ulimata rådjursbössan.
Rymding skrev:Det är ingen jakt på tjäder för än i höst,,,,. Å tjäder får dessutom inte skjutas med ett klass 4 vapen.
Verkar som att tjädern får leva ett tag till.
Hightuned skrev:Jag ser att det är fler som fröjdas över den nya vapenlagstiftningen som tilllåter jakt med halvauto vapen i klass 2-4 också. Fick själv min Ruger mini14 i måndags och naturligtvis så hade jag redan köpt allt godis till den från staterna. Så här go blir den med 40-skottsmag mynningsbroms och en choate dragunovstock. Nu ska jah bara ha ett aimpoint 7000 sen är det den ulimata rådjursbössan.
Ugluk skrev:*host* Med magasin för upp till 5 patroner, ja.
Annars riskerar du att åka dit för jaktbrott och kan vinka hejdå till alla dina licenser..
Fällbar kolv är inte heller kosher på jaktvapen..
Men är du så dum så du tar ut den där leksakspuffran i skogen så kan du ju ha det.
Edit: Den var visst inte fällbar, bara ful. My bad.
Marals76 skrev:Toppfågel får man jaga med klass 4 vapen.
KIRE skrev:Fel. Vid toppfågeljakt jagar man tjäder/orre som sitter och betar barr eller björkknoppar mitt under dagen........................
.................
Håll det för dig själv istället
Chrille skrev:Det enda han saknar för den perfekta rådjursjakten nu är en Rambo-kniv med kompass, wiresåg, tändstickor, bryne, fisklina och fiskekrokar.
KIRE skrev:Det bidrar ju inte till att minska konflikter mellan jaktförespråkare/motståndare när någon tattare som du skriver direkt
olagliga saker på ett öppet forum. Även om du sällar dig till skaran skjutglada idioter bland jägare behöver du inte skryta om din låga intelligens här.
Håll det för dig själv istället
Chrille skrev:Äsh då, Marals framstår ju som rena veganen jämfört med Hightuned, den seriösa vapenhobby-förespråkaren.
Det enda han saknar för den perfekta rådjursjakten nu är en Rambo-kniv med kompass, wiresåg, tändstickor, bryne, fisklina och fiskekrokar.
Therudeboy skrev:Du skrev med öppet en olaglighet, att kalla någon tattare är ju hetsmot folkgrupp och dom resande har fått ta mycket skit.
KIRE skrev:Alltså jag gillar själv vapen. Har en del egna som skulle få det att vattnas betydligt mer i munnen på marals än hans egen Ruger. Men han är ju
förjävla korkad som skriver att han ska skjuta tjäder med den. Nu när vi
väl fått lösare regler ang halvautomater så ska vi vapenägare för helvete
axla det större ansvar detta för med sig och inte skriva ut dumheter
på internet om detta. Sen ang hightuned så har han ju ett målskyttevapen.
Det ser jag inga problem med det får han leka med bäst han vill själv.
Teo skrev:Jag visste inte om den nya regeln. behöver vi den? Jag får en känsla att den kommer leda till en mer oseriös syn på jakt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|