Nu ska de små asen dö! (mördarsniglar)

Dr.Bike

Guest
Visste ni att folk äter sådant här :skrämd:

"Plocka nåt kilo mördarsniglar, låt de ligga i spann utan mat några dagar så att de rensar tarmen ordentligt :död, skölj. Sjud dem i 1 timme i vatten m lite buljong. Fräs till en röra bestående av sniglar, lök, vitlök och svamp, salt o svartpeppar. Ta röran o använd som pajfyllning. Serveras m rödvin o en god sallad en vacker sommarkväll." :zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy

BJUD ALDRIG MIG PÅ PAJ!

:rofl

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Visste ni att folk äter sådant här :skrämd:

"Plocka nåt kilo mördarsniglar, låt de ligga i spann utan mat några dagar så att de rensar tarmen ordentligt :död, skölj. Sjud dem i 1 timme i vatten m lite buljong. Fräs till en röra bestående av sniglar, lök, vitlök och svamp, salt o svartpeppar. Ta röran o använd som pajfyllning. Serveras m rödvin o en god sallad en vacker sommarkväll." :zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy

BJUD ALDRIG MIG PÅ PAJ!
Gordon Ramsey testade att göra något sånt i ett avsnitt av The F-Word. Kommer dock inte ihåg vad han tyckte om det.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Vad du är våldsam! Ta sniglarna i händerna så ni kan dansa i ring och gemensamt sjunga: "We shall overcome"... :cpparty

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Elstängsel kör jag med. :tummenupp
Cirka 28V växelspänning samt rostfri tråd. Har haft arrangemanget ungefär två-tre år och det funkar onödigt bra!

Bra gjort dumskalle!

Nu kommer vi inom några hundra år ha hoppande/flygande mördarsniglar. Alternativt så har dom utvecklats till att inte leda ström.

Det är inte lätt att leka gud

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Barn sade du... ge dem varsin luftpicka och ett fiktivt poängsystem för varje snigel de sätter en kula i. Då har de skoj för hela sommaren och sniglarna är ett minne blott. :tummenupp

Nä, men el funkar hyfsat, men det är pyssel att få det runt helt tomten och utan att ungarna går och elektrifierar sig själva.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Gordon Ramsey testade att göra något sånt i ett avsnitt av The F-Word. Kommer dock inte ihåg vad han tyckte om det.

Inte YES CHEF, NO CHEF! Det är Gordons fel att jag aldrig mer äter paj :4skrika!!

Han ska få :arsele:whip Det vart därför som jag googlade mördarsnigel recept :6surkart.

Han och hans ungar och fru, gillade det :gråta Jag ulkar som StevO i Jackass!:(

Och vad skrattar du åt? :rofl bäst som :rofl sist! Du hade nog fanimig inte heller ätit de små äckliga slämmiga asen :zpy Och om du skulle, upp till bevis!

Ge mig mitt gammla hedliga Diana 35:a, så ska jag med glädje plocka fram min gamla tävlingsskytt i mig, så ska ni få se på inte mördarsniglar utom mördade sniglar.

Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Phasmarhabditis hermaphrodita

http://www.aftonbladet.se/hemtradgard/article2291124.ab

Vet ej hur bra dom fungerar.

"Det finns en naturlig fiende till mördarsnigeln (Arion lusitanicus). Det är en liten mask, en nematod (Phasmarhabditis hermaphrodita). Denna nematod kryper in i snigelns mantelhåla och infekterar snigeln med en bakterie som den sedan lever av och förökar sig. Snigeln dör och nematoderna söker upp ett nytt offer. Denna nematod kan odlas och användas att biologiskt bekämpa mördarsnigeln."

Edit: hitta lite mer info http://www.lindesro.se/NemaslugNematoderMotSpanskaSkogssniglar.html

Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Man är inte så jävla kaxig när man står öga mot öga med en mördarsnigel...

snigel.gif

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Vi har odlat diverse grönsaker på ett par ha åkermark och för att slippa sniglar lade vi en rand med släckt kalk runt hela grönsakslandet. Sniglar som ev redan befinner sig innanför får man plocka för hand men övriga som försöker ta sig in dör garanterat.
Däremot dör ju ALLA sniglar - även dom som inte är "mördare"....

schizophrana

Guest
Kan man rejsa med dom ?
limma på en GI-JOE actionfigure för inlevelsens skull...dylikt..

OM man kan rejsa med dom, mina roligaste minnen finns när som liten försökte ränna ifatt en sådan jävel. Jävla påhitt till ankor, ser ut som dom är gay hela bunten.

schizophrana

Guest
Hur ser gayankor ut? Utveckla. :gnissla:D

om du tänker dig att en anka pratade så skulle löpankor snacka som en amerikansk manlig blond designer som läspade, sa "oooh my good thats SO cute" i varannan mening och drack latte med lillfingret spretande rakt ut.

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Elstängsel kör jag med. :tummenupp
Cirka 28V växelspänning samt rostfri tråd. Har haft arrangemanget ungefär två-tre år och det funkar onödigt bra!

Jag höjer denna lösning till skyarna. Har man möjligheten att bygga detta så BYGG.
Den jag läste om körde visserligen med likspänning från två bilbatterier, det är väl längden på stängslet som avgör antar jag.:va

Någon gnällde om att det inte verkade humant mot sniglarna. Nähä! Vad är salt,sax och kokande vatten då??? Dö ska de ju iallafall:D

BYGG BYGG

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
@ trådstartaren.

Testa ölfälla. Vilket den enklast tänkbara är att gräva ner en skål/spann. Slå i öl till en tredjedel o sen är det bara att vänta.

Finns diverse varianter på ölfällor, ovan är väl det enklaste.

Lite märkligt är dock, att sniglar är helt tokiga i denna dryck.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield