Nu vet jag hur det ligger till med tjejer

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Chrille skrev:
Det där är egentligen det dummaste man kan säga om man tänker efter lite. Som tur är har jag blivit äldre och kan säga att den brud som tycker att jag är FÖR snäll kan dra åt h-e!
Man kan inte vara FÖR snäll, man kan bara ödsla det på fel personer.

Du é så otroligt vis Chrille :)
var bara tvungen att skriva det efter inläggen man läst ifrån dig om förhållanden och sån't dära.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Är alla här inne dumpade? Jag är väl också på sätt och vis dumpad :hej

Men det tar nog ut sig över tiden, sist var jag den som dumpade.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
MBGIRL skrev:
Du é så otroligt vis Chrille :)
var bara tvungen att skriva det efter inläggen man läst ifrån dig om förhållanden och sån't dära.

Det är en plats ledig balnd de tre vise männen... De två först är Ugluk och just Chrille, kungarna inom visdomen :bow

Jag satsar allt på att bli den tredje :crash

750RR

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
maverick_750rr skrev:
Det är en plats ledig balnd de tre vise männen... De två först är Ugluk och just Chrille, kungarna inom visdomen :bow

Jag satsar allt på att bli den tredje :crash

750RR

Haha :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
maverick_750rr skrev:
Hur lång tid tar det innan det går över?

750RR

Skulle gissa på .... 3 överdrivna skamfyllor när man hånar fruntimmer i allmänhet och ett fyllebryt som man ångrar bittert. :p

Eller så ser man till att leva på ilskan ett tag. Det är tillåtet att avsky någon som gjort en illa. Men kom ihåg att bete er med värdighet...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Skulle gissa på .... 3 överdrivna skamfyllor när man hånar fruntimmer i allmänhet och ett fyllebryt som man ångrar bittert. :p

Eller så ser man till att leva på ilskan ett tag. Det är tillåtet att avsky någon som gjort en illa. Men kom ihåg att bete er med värdighet...

... men om det gått exakt 578 dagar och man inte kommit rätt ännu?

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
Chrille skrev:

Finns det någon instruktionsbok i hur man beter sig värdigt?
Eller sitter du inne med den värdefulla kunskapen?
Ro hit med den isf behöver den nu!!! :crash
Mkt intressant tråd detta :brynad

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
ove skrev:
1. Kom inte mitt i natten, full som ett ägg, och knacka på hennes dörr med en brokig bukett halvvissna blommor (och om du ändå gör detta, läs för fan inte upp nån deppardikt som du skrivit).

2. Skicka inte en massa mail där du skriver hur dåligt du mår, för att få henne få dåligt samvete (visa hellre hur bra du klarar dig på egen hand).

3. Öppna ögonen istället, jaktmarkerna är stora och villebråden många :)

obs. har aldrig påstått att jag själv är bra på att följa dessa punkter

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
berggren_martin skrev:
1. Kom inte mitt i natten, full som ett ägg, och knacka på hennes dörr med en brokig bukett halvvissna blommor (och om du ändå gör detta, läs för fan inte upp nån deppardikt som du skrivit).

Idol! :bow

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag är hårt sviken och trampad på av en som jag aldrig i min vildaste fantasi trodde kunde bete sig så som hon gjort. Det är en krånglig situation. I mitt tycke så säger man inte en massa saker som borde betyda mycket, och sen gör något som visar att det inte betydde ett enda dugg. I mitt tycke så trampar man inte på den som kravlöst har ställt upp. Jag träffade, för att använda samma språk, en helt fantastisk kärring, nu är jag bara besviken.

Vet du vad oljekyld? Det du skriver låter precis som något jag skulle skrivit om mitt förra förhållande. Det varade tre år och jag anade aldrig att det skulle finnas ett slut, eftersom vi har haft det bra! Jag håller definitivt med om att man bör inte lova saker som inte kan hållas, eller hur?

"Bättre med ett ärligt nej än ett falskt ja"

Inget illa mot kvinnosläktet, men de är komplicerade! Och vet ni vad? De tycker vi är komplicerade också! Det är en sak vi får svälja, och det är det faktum att män och kvinnor aldrig någonsin kommer att leva i total förståelse för varandra!

Vi gjorde slut pga att hon ville vara ensam, ville hitta sig själv och att hon inte hade några känslor för mig längre, trots att hon tyckte jag var en underbar pojkvän! Nu, fyra veckor senare har hon en ny. Jag är arg på henne för att hon ljög om att vara ensam, men jag har hittat en tjej också som trivs med mig och jag trivs med henne! Hon är helt ärlig om allting! Jätteskönt! Men exet är nu skitförbannad på mig för att jag gått vidare. *stor suck*

Försök gå vidare Oljekyld, i annat fall får du göra som jag och terapiköra med hojen! :squid

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Hehe, vill ni ha råd av mig om hur man itne ska göra så är det bara att fråga . . .

Har diverse misslyckade försök bakom mig, bla. en tjej som jag "råkade" börja gilla efter ett strul, men hon valde att stanna kvar hos sin kille som sitter inne i minst 4 år till för dråp, efter att ha stuckit kniven i nån. :eek: det låte väl logiskt va? Bättre att ha det skit än att ha det bra, eller?

Sen har jack nyligen råkat på en tjej som "skulle försöka" med sitt ex. igen, vad kallar man det? Desperat? eller kanske KK är ett bättre ord?

Nästa gång jag överhuvudtaget kommer försöka närma mig en tjej, så kommer jag fråga direkt om hon gillar att leka med folks känslor? Om hon svarar ja, så är jag rätt person :finger

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
maverick_750rr skrev:
... men om det gått exakt 578 dagar och man inte kommit rätt ännu?

Den kalla sanningen är att man kan vara olyckligt kär så länge att det slutar göra ont men man vill absolut inte ha någon annan.

Man får lära sig att leva med det helt enkelt. Det går det med...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ove skrev:
....

1. Ring inte full! Aldrig! Ringa full kan man göra när båda är nykära och älskar varenda liten sak hos varandra. Sen lägger man av med det.
2. Ring inte och skäll eller böla! Är det slut finns ingen anledning att ge henna möjligheten att känna sig märkvärdig genom att du bölar(om du gör det) och du har ingen rätt att skälla iom att ert förhållande upphört.
3. Ring bara på vanlig "kontorstid". Aldrig mitt i natten bara för att du tycker synd om dig.
4. Spionera aldrig. Även om hon så tar multipla skott i råttan av hela det lokala korplaget så har du inte med det att göra.
5. HOTA ALDRIG! Gör du det är du ett kryp och helt ovärdig att ens komma nära någon tjej överhuvudtaget. Detta gäller "hota nya pojkväner", "hota med att skada dig själv" eller, den värsta, "hota tjejen med våld el dyl".
6. Vill hon aldrig se dig igen så taskigt för dig. Det är precis som vakten på krogen, du vinner inget annat än att idiotförklara dig själv genom att tjata, gnälla och grina.

Ha ryggrad helt enkelt. Lipsillar förgiftade av självömkan blir alltid patetiska.
20030827.gif

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mattiaz skrev:
Hehe, vill ni ha råd av mig om hur man itne ska göra så är det bara att fråga . . .

Har diverse misslyckade försök bakom mig, bla. en tjej som jag "råkade" börja gilla efter ett strul, men hon valde att stanna kvar hos sin kille som sitter inne i minst 4 år till för dråp, efter att ha stuckit kniven i nån. :eek: det låte väl logiskt va? Bättre att ha det skit än att ha det bra, eller?

Sen har jack nyligen råkat på en tjej som "skulle försöka" med sitt ex. igen, vad kallar man det? Desperat? eller kanske KK är ett bättre ord?

Nästa gång jag överhuvudtaget kommer försöka närma mig en tjej, så kommer jag fråga direkt om hon gillar att leka med folks känslor? Om hon svarar ja, så är jag rätt person :finger

O andra sidan borde det väl inte vara särskilt bra för hälsan att strula med en dråpares flickvän? :rolleyes:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
O andra sidan borde det väl inte vara särskilt bra för hälsan att strula med en dråpares flickvän? :rolleyes:

Sålänge han sitter inne e de ju ingen fara :D Men jag försökte få henne att inse att hon skulle göra slut för sitt eget bästa, men hon fattade inte det riktigt :eek:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Mattiaz skrev:
Sålänge han sitter inne e de ju ingen fara :D Men jag försökte få henne att inse att hon skulle göra slut för sitt eget bästa, men hon fattade inte det riktigt :eek:

Även med dagens svängdörrar :eek: :cool:

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Även med dagens svängdörrar :eek: :cool:

Allvarligt talat så brydde jag mig inte om det... men jag hade varit nöjd om jag fått strula på "riktigt" med henne den kvällen, men jag hade glömt det som man bör ha med sig vid sådana snabba möten, så de vart endast att sova o utbyta saliv tillsammans :crash

Sedan dess har jag ALLTID med mig det i plånboken :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattiaz skrev:
Allvarligt talat så brydde jag mig inte om det... men jag hade varit nöjd om jag fått strula på "riktigt" med henne den kvällen, men jag hade glömt det som man bör ha med sig vid sådana snabba möten, så de vart endast att sova o utbyta saliv tillsammans :crash

Sedan dess har jag ALLTID med mig det i plånboken :D

Vaddå? Strapon?

Får din plats i plånboken? :D

Mattiaz: King of lonleyness :crash

750RR

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
ove skrev:

Eller ännu enklare: Ring ALDRIG !

Då känns det rätt :D (eller nånting) när hon ringer efter ett drygt halvår och gråter för att det tagit slut med hennes nye kille (på jobbet) som hon hade träffat i slutet av vårt förhållande (men lovat att det aldrig hände nåt med :rolleyes: ).

Även om det faktiskt var jag som tyckte det kanske var dags å bryta upp (och det tog några veckor för henne att inse det (tills hon hade träffat honom eller :confused: )) så var det väl inte roligt - men det kändes helt rätt att bryta alla band. Nåja, var ju tvungen å behålla hennes nyckel så jag kunde hämta hojen när det var dax ;).

Å nu har man det skamligt bra med nya flickvännen (snart fästmön :) som dessutom är snyggare & yngre :D )

/F.

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Tjejer är svin med några få undantag! De är väldigt sällan kapabla att hålla sig till sanningen, ärlighet verkar vara ett främmande ord.

Jag har lärt mig nu efter att blivit dumpad efter sju års förhållande!

Det tog henne så lång tid att komma på att hon inte hade samma intresse som mig.

Fördelen är att nu slipper jag köpa ny soffa och andra meningslösa saker som heminredning och kökssaker. Min mörkbruna, väl insuttna skinnsoffa duger i många år till. I mörker ser man ändå inte hur lägenheten ser ut!!!
Så nu kan jag lägga alla mina pengar på expandera hemmabioanläggningen samt att uppdatera till en VTR SP1 till nästa säsong, eller nåt annat snyggt, roligt istället för min lilla moppe. Nån som e intresserad av en CBR 600 -92 i fint skick?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln