Nu vet jag hur det ligger till med tjejer

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
CBRDea skrev:
Tjejer är svin med några få undantag! De är väldigt sällan kapabla att hålla sig till sanningen, ärlighet verkar vara ett främmande ord.

....

Vad gör det för skillnad när tjejer dumpar mot när killar dumpar?!?!

Dom är inte nödvändigtvis lögnaktiga svin för att de inte älskar oss längre. Dax att lugna ner sig och agera som en vuxen.

Att du och tjejen bott ihop i sju år garanterar väl .....ingenting!
Egentligen?!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Chrille skrev:
Vad gör det för skillnad när tjejer dumpar mot när killar dumpar?!?!

Dom är inte nödvändigtvis lögnaktiga svin för att de inte älskar oss längre. Dax att lugna ner sig och agera som en vuxen.

Att du och tjejen bott ihop i sju år garanterar väl .....ingenting!
Egentligen?!

Det beror ju helt&hållet på hur deras förhållande såg ut.

Om de var förlovade eller ej, dvs LOVAT I FÖRVÄG. Bryter man då det är man inte mycket värd i mina ögon. Då skulle man inte ha lovat bort sin hand från början.

750RR

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
maverick_750rr skrev:

Om de var förlovade eller ej, dvs LOVAT I FÖRVÄG. Bryter man då det är man inte mycket värd i mina ögon. Då skulle man inte ha lovat bort sin hand från början.

750RR

Men ge upp, visst man bör hålla löften, men världen ändras, även om du mavve är en konstant... ;)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
maverick_750rr skrev:

750RR

Ääääh, det där är bara löjligt. Vi är inte mer än människor och ibland blir det fel. Då ska man fanimej ha stake att göra det bästa av det och inte sitta hemma och tycka synd om sig själv.

Dumpade hon dig? Taskigt, men det är inte så mycket att sura över.
Är du förkrossad? Attans, det var synd men det läker.
Tycker du synd om dig själv? Skärp dig!
Vad skulle alla dessa onda fruntimmer ha gjort?! Stannat kvar hos sina lipsillar till karlar och ljugit i tio år till?
Betedde sig brudarna taskigt vid själva dumpandet?? Skitbra, för då är det lättare att be dom dra åt helvet och fortsätta med sitt eget liv.

Vi kan inte ge löften om evig kärlek och vara bundna till dom för resten av våra liv. Det blir bara löjligt.

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
:eek:
Det e ju nästan som om man blir mörkrädd av era inlägg..

Visste vi tjejer komplicerade ibland, men det e ni oxå, och så kommer det alltid att vara. Allt handlar ju tillsist om kommunikation.

Men att alla tjejer bara kommer med lögner och sårar hela tiden e ju helt fel. Man börjar ju undra vad det e för tjejer ni träffat :confused:

Killar, Lyssna på Chrille, han har koll....kanske av egna erfarenheter? Eller så har han förmågan att lyssna på oss när vi tjejer pratar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Folk envisas med att göra det här så jäkla svårt.

Tjejer är dumma - Killar är dummar
Tjejer blir ledsna - Killar blir ledsna
Tjejer är svin - Killar är svin

Känner ni er ledsna och förbannade så tänk efter:
- varför gjorde hon så?
- varför ljög han?
- ljög hon verkligen?

Tänk riktigt noga igenom de frågorna och bestäm dig sedan för om du har rätt att vara så hatisk.
-Någon av er har säkert blivit dumpad av en tjej med en lögn för att hon inte vågar/orkar göra dig arg! Hur hanterar du din ilska?
-Någon av er har säkert blivit dumpad av en tjej med en lögn för att hon inte vågar/orkar göra dig ledsen! Visst är det urkorkat men tanken är god.
-Någon av er har säkert blivit dumpad av en tjej för att hon vill leka med någon annans skinnspik! Vad ska du göra åt det?

OCH någon av er har säkert blivit dumpad för att ni gång på gång betett er som svin mot er flickvän och till slut har hon fått nog! Dig är det fan inte synd om!

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Chrille skrev:
Folk envisas med att göra det här så jäkla svårt.

Tjejer är dumma - Killar är dummar
Tjejer blir ledsna - Killar blir ledsna
Tjejer är svin - Killar är svin

Känner ni er ledsna och förbannade så tänk efter:
- varför gjorde hon så?
- varför ljög han?
- ljög hon verkligen?

Tänk riktigt noga igenom de frågorna och bestäm dig sedan för om du har rätt att vara så hatisk.
-Någon av er har säkert blivit dumpad av en tjej med en lögn för att hon inte vågar/orkar göra dig arg! Hur hanterar du din ilska?
-Någon av er har säkert blivit dumpad av en tjej med en lögn för att hon inte vågar/orkar göra dig ledsen! Visst är det urkorkat men tanken är god.
-Någon av er har säkert blivit dumpad av en tjej för att hon vill leka med någon annans skinnspik! Vad ska du göra åt det?

OCH någon av er har säkert blivit dumpad för att ni gång på gång betett er som svin mot er flickvän och till slut har hon fått nog! Dig är det fan inte synd om!

Aaah Chrille - du blir bara klokare å klokare :bow ! Den som kunde bli det ;)

Nåväl, vad man kan göra åt saken om man blir lämnad är att inse att man inte kan äga någon - bara behandla någon som man själv vill bli behandlad och ta vara på de goda stunderna så länge de varar... vilket kanske är väldigt länge :)

Hmmm, klichévarning här, så jag avslutar med en till: det är väl bara att ta vara på lärdomarna och gå vidare!

/F.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Jag har tagit lärdom, jag kommer aldrig tycka om en människa så mycket som jag gjort 2-3 ggr i mitt liv, då slipper man behöva gräva ner sig 6 mån när det skiter sig för det skiter sig garanterat.

Leva singel, klart enklast och man slipper massa bekymmer (och missar massa trevligt men vafan...)

Kan fan fortfarande inte lyssna på 'Queen - One year of love' som spelades sönder vid nått nedgrävt tillfälle. Förjävligt, riktigt bra ballad annars.

Henken

Guest
Ääääh, så griniga ni är.

Håll dem på armlängdsavstånd emotionellt eller släpp taget & räkna med sårade känslor.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Henken skrev:
Ääääh, så griniga ni är.

Håll dem på armlängdsavstånd emotionellt eller släpp taget & räkna med sårade känslor.

Exakt så. This is no game for mesar and gnällkukar!

Det är höga insatser man kör med men så vinner man ordentligt om det går bra...

Henken

Guest
Chrille skrev:
This is no game for mesar and gnällkukar!

:D Well put

"tycksyndommig" mentalitet gillar jag lika lite som folk som inte kan vara ensamma en sekund utan är konstant beroende av pojk/flickvän... som ett jävla frimärke.
Nog om detta, ska visa vad man kan hitta i rispaket nu.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag känner mig själv efter 24 år i branchen, jag vet hur jag fungerar. Går jag in i ett förhållande så är det inga halvmessyrer, hela hjärtat och alla känslor är med. Man blir mer deppig när förhållanden tar slut men har det troligen bättre medans de varar. För många tjejer är oärliga mot en när det verkligen gäller vilket man har märkt. Just nu kan ni lita på att jag tycker synd om mig själv, jag går helst inte in på detaljer om henne eller vad som har hänt. Det som verkligen sårar är att allt som hon har sagt verkar vara bortblåst, allt som man trodde att man betydde verkar borta. Folks känslor förändras, man träffar nya, man växer ifrån varandra, man får andra värderingar, intressen, livet förändras, allt sånt är hårt men så är det och nästa gång är det man själv som blir förändrad. Men det här är lite mer speciellt och därför tar det mig extra hårt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Oljekyld, hade det inte gjort ont när det sprack så hade du slösat en massa tid och engagemang på fel förhållande.
Man måste satsa järnet! Halvmesyrer räknas inte.

Se till att slicka dina sår och nästa sommar planerar du flörtandet bättre så vi kan träffas ute i depåerna och ljuga på kapp.... pffft, flörta på sommaren när man ska köra hoj?!?

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bikerbitch skrev:
Äh. Låt dom vara ledsna. Ni är ju män, ni ska stötta.
Vi tjejer får väl bara spö om vi säger något..

Är ni töser ledsna så får ni också support så klart. Men man ska tänka sig för varför man är ledsen. Känslor är märkliga ting som inte bör styra och ställa i alla lägen.

:whip Men lite spö kan ni töser ju få :whip

Stiiiiinaaa!!! Kom hit lite :brynad

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Chrille skrev:
Oljekyld, hade det inte gjort ont när det sprack så hade du slösat en massa tid och engagemang på fel förhållande.
Man måste satsa järnet! Halvmesyrer räknas inte.

Se till att slicka dina sår och nästa sommar planerar du flörtandet bättre så vi kan träffas ute i depåerna och ljuga på kapp.... pffft, flörta på sommaren när man ska köra hoj?!?

Den här sommaren vart det en lysande kombination av bägge varor! Jag lovar att planera in lite ljug!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha