Nu vill jag ha MASSA beröm av moralknuttarna!!

All_to_slow

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
Såld
Tråkigt att bli av med kortet...

Jag trodde att jag skulle bli av med kortet för ett par veckor sedan då polisen stannade mig på e6:an mellan halmstad och gbg. Polisen sa att han hade kört i 170 och då hade jag ökat... självklart blånekar man ju och han sa något om att han hade fel bil så han kunde inte ta kortet på plats.... i förrgår kom det ett brev från polismyndigheten i halland.... shit tänkte jag, men när man öppnar så står det bara: förundersökning nerlagd pga brott kan ej styrkas... ibland ska man ha tur oxå.... så dagens tips är: vad du än gör så blåneka

Kan tillägga att jag körde bil och därför stannade jag då man inser begränsningar på fartreurser

Lider med dig

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Silwer skrev:
Du har fel, det är en myt.

Nja det tror jag inte... om det blir en mc/ biljakt i hög fart & den som blir jagad skadar sig el nåt..så kan polisen åka dit...så är det..från säker källa

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Micke.N skrev:
Nja det tror jag inte... om det blir en mc/ biljakt i hög fart & den som blir jagad skadar sig el nåt..så kan polisen åka dit...så är det..från säker källa
skitprat :lol

Det tror jag högst beror på vilka omständigheter det är i det enskillda fallet.

dvs de ska inte utsätta civilpersoner för fara, men finns det ingen trafik på motorvägen kan de golva gasplattan hur de vill.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Strider skrev:
Därför! :fakta

Du vet väl om att det är värre om du kör hoj utan kk än om du kör 24-meters långtradare med B-kort? Om du har kk anses du kunna köra i trafik. Utan kk (indraget t.ex) kan du uppenbarligen inte det. Du får ett straff om du åker dit med långtradaren, men straffet är inte lika grovt.

Polisen som tog mig förra året var väldigt noga att informera mig om konsekvenserna att köra utan kk (undrar varför :rolleyes:). Tyvärr kommer jag inte på exakt allt han sa, men jag kommer ihåg att det var inte bra.

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Blev av kortet i 6 månader + 1800 spänn i böter.Hade 167km/h på 90-väg.
Då skrev ändå polisen massa snälla saker typ låg trafikintensitet torr vägbana å sånt.!
Men det var förra året så nu e det nya tag som gäller.Bra att du stanna när du hade skjuts,tyder på gott omdöme :tummenupp .
Köra hoj på bana utan kort brukar gå,hör med arangören.
Se det positivt,du kan ju bärsa mycke mera! :fyllisar

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
JoS skrev:
Därför! :fakta

Du vet väl om att det är värre om du kör hoj utan kk än om du kör 24-meters långtradare med B-kort? Om du har kk anses du kunna köra i trafik. Utan kk (indraget t.ex) kan du uppenbarligen inte det. Du får ett straff om du åker dit med långtradaren, men straffet är inte lika grovt.

Polisen som tog mig förra året var väldigt noga att informera mig om konsekvenserna att köra utan kk (undrar varför :rolleyes:). Tyvärr kommer jag inte på exakt allt han sa, men jag kommer ihåg att det var inte bra.

Du åker på olovlig krning, troligen kan du bli av med kortet för gott, och kanske få skaka galler.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Nu är det som det är. mitt tips direkt är att kontakta trafikjuristen eller någon annan jurist med dokumenterad erfarenhet av KK återkallelser, jag halverade min indragning tack vara en jurist när det gällde mitt kort.

Dessvärre kommer du nu åka ut för förhöjda premier med mera med det får man ta.

/Felix

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hörrö! Dumt att bli av med kortet redan när säsongen nästan inte ens har börjat. :( Håller tummen för att dom inte drar det så länge.

Medans kan jag låna din hoj och göra alla dina stunt åt dig :tungan

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
oj oj oj va surt. inte den bästa situationen att försöka åka ifrån dom direkt.

om du skulle försöka fly så skulle bästa sättet ha varit att göra enligt följande tycker jag.

så fort dom börjar blinka på dig skulle du kört in och stannat. tjejen som åker bakpå hoppar av och så fort snutarna börjar gå ut ur bilen löder du fullt från platsen. tjejen kan någon annan hämta senare och hon vet ju inte vem du var för hon liftade bara.
du får bra försprång direkt, men om inte det hjälper så vägrar du bara att stanna. åk tills du kommer till närmaste stad och där är det skitlätt att hänga av dom.

snutarna får köra hur fort som helst för att ta fortkörare(eller gör det hur som helst i alla fall). det har jag själv upplevt. när vi hade fartsyndat å de grövsta en gång så låg en saab aero och så gott som toppfartade på 70 och 90 vägar för att hinna ifatt oss. dom måste lätt ha varit uppe i minst 240 vid flera tillfällen.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Det är en myt,poliserna får jaga dig hur fort det en går det är dom som avgör i dom enskillda fallen..

Jag har kollar detta,och jag kan lova dig att det är från riktigt goa källor inom polisen.....

Micke.N skrev:

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Jag har faktiskt inte hunnit läsa hela texten själv än, men det som du säger här, vet jag att de gör, vet en snubbe som de gjorde det med.
Fast han var aldrig "hemma" så de fick ändå problem.

Men men, man kan ju strula med dom, så man vet att de jobbat för pengarna man ska betala!

bmwjohan skrev:
läste igenom denna text. han tror inte att dom skickar en personlig delgivningsman till en simpel fartsyndare. ha ha.. det gör dom :D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
campar skrev:
Jag har faktiskt inte hunnit läsa hela texten själv än, men det som du säger här, vet jag att de gör, vet en snubbe som de gjorde det med.
Fast han var aldrig "hemma" så de fick ändå problem.

Men men, man kan ju strula med dom, så man vet att de jobbat för pengarna man ska betala!

ha ha.. min kompis var aldrig "hemma" heller. vilket lustigt sammanträffande

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Cuts på

Jag har alltid cutsen på så slipper man skjutsa och en anledning mindre att stanna, mycket imponerad av dig att stanna och inte försöka dra med skjuts, men jag hade nog inte snittat 176 med skjuts, jo det har jag förlåt, 176 låter så mycket men upplevs som väldigt lite på hoj.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
:Bugar :Bugar :Bugar

:fatta!

Nåväl, det var ju "nobelt" gjort av dig i en dum situation. Men jag antar att det var medvetet du höll den farten, så nåra kondoleanser blir det inte :rofl

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fan Rigge Du sKulE har dRagit Snuten på bAkan, du såm vA min Idål :(

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
hajen5 skrev:
Vet att Polisen bl a har några Saabar med plomberade "testmotorer" som förmodligen kan överaska den knutte som försöker köra i från dem på glest trafikerad motorväg.

Skulle nog se rätt roligt ut. Hirsch (stavning?) Saabarna har ju problem pga framhjulsdriften (300hk o framhjulsdrift är inte en bra kombination). Tvivlar på att det skulle bli så bra o pumpa ut ännu mer hk ur en bil som enbart driver fram.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
För en tid sen (2 år?) fanns det ett reportage i tidningen Bilsport, om en kille som hade trimmat en SAAB 93 eller 95 till en himla massa effekt. Reportagets undertitel / mening var att han drog sporthojjar i noll till hundra :D :D .

Jag är till 90% säker att det var honom min kompis drog med sin Porsche911-993. Det såg roligt ut när det svängde, det bolmade väldans om innerhjulet på SAABen.

Framhjulsdrift är till för bilar i stan, eller på pendling. Skall det gå undan, och i synnerhet när det svänger, då ska det vara bakhjulsdrift eller ännu hellre fyhjulsdrift.

Och till sist: SAAB betyder faktiskt Sälj Aset Annars Byt, för er som inte visste det.

Vastrix skrev:
Skulle nog se rätt roligt ut. Hirsch (stavning?) Saabarna har ju problem pga framhjulsdriften (300hk o framhjulsdrift är inte en bra kombination). Tvivlar på att det skulle bli så bra o pumpa ut ännu mer hk ur en bil som enbart driver fram.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln