nummerskyltshållare till r1 -02

Titus

titus
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
snart...
Undrar om någon har en smidig lösning för att göra eller köpa en snygg nummerskyltshållare till min r1 ? orginalet är ju inte allt för rå... :kocko

Titus

titus
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
snart...
Oki! men det finns ingen som har en ritning liggandes hemma? Skulle vara as kalas :fyllisar !

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Titus skrev:
Oki! men det finns ingen som har en ritning liggandes hemma? Skulle vara as kalas :fyllisar !

Detta är en ritning på ett fäste passande R6 -02. Samma mått som till R1 -02, så det är bara att springa in till närmaste plåtslagare med en vetelängd så har du dig ett fäste inom kort.

platfaste.jpg

Titus

titus
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
snart...
kANON :tummenupp .Men är du säker på att det är samma fästen :confused: . I länken ovan kan man ju bäställa en plate holder som passar r6 01-02 och en annan som passar r1 02-03 och r6 -03. Tack på förhand!

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Titus skrev:
kANON :tummenupp .Men är du säker på att det är samma fästen :confused: . I länken ovan kan man ju bäställa en plate holder som passar r6 01-02 och en annan som passar r1 02-03 och r6 -03. Tack på förhand!

Ta loss din hållare och mät,, det kan väl inte vara så svårt

Måtten på den skissen tycker jag ser lite konstiga ut????
det verkar som att måtten mellan skruvhålen inte anger centrum på hålen utan just mellan hålen????

Jag har gjort min så att nummerskylten sitter mitt under fästet istället för bakom men det är ju en smaksak.

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=43180

Last edited:

Titus

titus
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
snart...
enhjuling skrev:
Ta loss din hållare och mät,, det kan väl inte vara så svårt

det verkar som att måtten mellan skruvhålen inte anger centrum på hålen utan just mellan hålen????

Jag har gjort min så att nummerskylten sitter mitt under fästet istället för bakom men det är ju en smaksak.

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=43180

Jo, faktum är att det är ganska svårt att mäta...hojen står nämligen i en annan stad. Men jag får helt enkelt vänta och mäta :tummenupp

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Titus skrev:
Jo, faktum är att det är ganska svårt att mäta...hojen står nämligen i en annan stad. Men jag får helt enkelt vänta och mäta :tummenupp

Jag gjorde ett par prov av papp innan jag började klippa och borra i aluminumplåten.
Fixa en plåtbit så du har och sen kan du göra ett par modeller och testa.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
enhjuling skrev:

Måtten anger avstånden mellan centrum på hålen.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Titus skrev:

Det ska vara samma mått, för många jag vet har använt denna ritning till sina R1:eek:r, utan att behöva justera måtten.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
McB skrev:
Det ska vara samma mått, för många jag vet har använt denna ritning till sina R1:eek:r, utan att behöva justera måtten.

Jag trodde åtminstone att min var en -02a men jag kanske har fel för det stämmer definitivt inte mot min......

borra inget utan att mäta själv först Titus

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Titus skrev:

Du såg ju själv att det inte var samma.... om man tittar på bilderna så ser man ju att det är skillnad

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
enhjuling skrev:
Du såg ju själv att det inte var samma.... om man tittar på bilderna så ser man ju att det är skillnad
Hmm... Väldigt konstigt, på min ära. :va

Nåja, även om måtten till hålen inte stämmer så är hållaren utmärkt. Borra hål efter egen modell bara. :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati