Nurburgring resa i vår?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja alla!

Kollar lite försiktigt om någon vore intresserad av att dra ihop en klunga för att åka till den kända Nurburgring banan i Tyskland.

Om jag är kvar i vår så vill jag det.. skiter i vad det kostar :rolleyes: Jag åkte förbi där förra året tillsammans med No1 o SWT racing teamet men det var mitt i natten så vi såg inte mycket :cool:

Vill dit å rita svarta sträck ut ur tajta kurvor. :eek:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Låter jävligt interessant, fast det får nog bli med följebil jag har ju en otrevlig tendens att vurpa. Eller kanske en gruppresa till Isle of man, en bana som verkligen skiljer män från möss!.

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Låter intressant, hade du tänkt dig att åka hela vägen eller var det med en bil och släp??

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vi åker sporthoj hela vägen och den som har fått ljusast röst när vi är framme vinner!!!

R1 killen

Gigalo "Hyr mig vetja"
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
KTM 690 Enduro r
Helt klart en livs upplevelse...
Jag är på och jag är helt säker på att polaren hänger på så du kan boka 2 st ....

Faan man lever bara en gång så då är det bara att passa på.

Hör av dig när du vet mer.....

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det är värt att åka dit, jag lovar.

Så kan ni, ta chansen.

Jag har haft turen att få köra på "riktigt" där och det var en upplevelse.

Köp kartan som kan klistras på tanken efter kört på Ringen. Det är en dekal med själva banan bara i guld eller silver som är i utskuren text. Alltså blir det rätt läckert på en del hojar med den på tanken :hej

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Liwa1 skrev:
Köp kartan som kan klistras på tanken efter kört på Ringen. Det är en dekal med själva banan bara i guld eller silver som är i utskuren text. Alltså blir det rätt läckert på en del hojar med den på tanken :hej

Den finns i alla färger och storlekar.

Bifogat

• bild 5.jpg
    bild 5.jpg
    63.1 KB · Visningar: 252

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
nu har jag ju iofs ingen gathoj längre.... men, jag kanske kommer ha till våren. De får vi ju se! Jag vore fortfarande på att åka då! Men om inte, får ni andra ju gärna ordna så resan blir av!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Swedie skrev:
nu har jag ju iofs ingen gathoj längre.... men, jag kanske kommer ha till våren. De får vi ju se! Jag vore fortfarande på att åka då! Men om inte, får ni andra ju gärna ordna så resan blir av!
Det är ju inte så mycket att ordna. Bara att sticka ner och köra. Man betalar inträde, som i en biograf typ. Ett tolvvarvs-kort ksotar 120 Euro (?). Det finns gott om folk som hyr ut rum i orterna omkring. Vi betalade 18 Euro/person förra året - privat inackordering och då ingick frukost. Man behöver en tandborste, stålar och lite underkläder. Det tar ca 8 tim att köra från Malmö.

På banan håller man uppsikt även bakåt. Sen försöker man inte sätta bra tider de första varven. Det finns ett par riktigt otrevliga kurvor - om man håller fel spår - och väldigt få avkörningszoner. Det är skitdyrt att få bågen upplockad från banan. Skadar du stålräcket så får du pröjsa för det. Måste de stänga banan på grund av dig så lär det kosta en förmögenhet. Det finns massor av supersnabba, skynda kurvor och krön och lika mycket riktigt långsamma fordon. Det är inte så roligt att mitt i kurvan upptäcka att det kör en turistbuss eller skåpbil mitt i spåret.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Jag har numret till ett hyfsat bra och billigt hotell, sista huset i byn innan Adenau (i Adenau är det dyrare att bo). Perfekt uppvärmning att köra sista biten upp till banan därifrån :D . Det är dock inte lika billigt som vandrarhem, men om vi ska ha vandrarhem är det hög tid att kolla upp vilken helg (för det blir väl kanske helg antar jag) det är öppet för allmänåkning, bestämma den helgen och boka rum. Så snart vi kan efter nyår, typ, sen kommer det vara fullt på vandrarhemmen. Jag kan åta mig att hålla i rumsbokning sen när vi bestämt dagarna.

Kollar nån upp vilka helger som finns att välja på?

David sthlm

Det som inte dödar härdar...
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Zx9-01 och snart en Zx9-99 streetfighter
Kolckrent

Ja e på, är det nån som vet vad kalaset kommer att kosta?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Billigast är att ta hojarna på släp/i buss, det spar däck och nacke, kolla att banan inte är bokad av däcktestare, jag åker ner i Maj.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0