titan skrev:
Undrar om det finns några tappra själar som har varit och testat på det "Gröna helvetet".
Vi är ett litte gäng från halmstad som planerar att åka ner till sommaren.
Skulle va tacksam om någon som varit där har lite tips om hottel priser mm.
Har varit inne på hemsudan men inte lyckats få fram något vettigt.
hälsningar Niklas
jag har kört där med bil. det kostar 12€ för 2 varv. ett varv är 22km.
det är fullständigt livsfarligt att ens vara i närheten av den banan. men jävlar vad kul det är och jag ska lätt åka dit igen. Dom blandar bilar, motorcyklar, turistbussar husbilar you name it helt vilt. när man kör så kommer det folk från alla håll och kör om oavsett hur fort du kör. vi vart bland annat omkörda av 3 tyskar i en kadett gse från tidigt 80tal med en kille som burkade i baksätet dvs. obältad klängde han fram och tillbaka i kurvorna, nästa bil som kör om kan vara en Lamborghini av senaste sort med en oljearab bakom ratten, för att i nästa sekund få tvärnita för en turistbuss som nästan tippar i kurvorna. I karusellen klev en 75-årig gubbe med käpp ur sin totalskrotade Porsche 996 gt3 hans blåhåriga fru såg måttligt förtjust ut.
Banan saknar nästan helt avåkningszoner och har bara avbärarräcken som man får betala själv när man kör sönder dom.
att tänka på när man är där är att försäkringen inte alltid gäller. kolla innan med fb.
banan är dock hysteriskt kul att köra även om man tar det lungt som jag gjorde (eftersom jag skulle köra hem igen i samma bil.)
lite om banan, den byggdes 1912 och underlaget var från början grus. sedan cement och idag är det asfalt.
Jag pratade med en kompis som bor inte så långt från banan, hans pappa arbetar på ambulansen där. så han kunde berätta en hel del ruggiga historier men han menade på att flest olyckor med motorcyklar var på vägarna utanför banan eftersom dom är minst lika roliga att köra fort på.