Nurburgring

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Nöter hemma med Gotham Racing2 och sista banan verkar vara hela nordslingan. Banorna innan är delar av slingan och de känns riktigt bra gjorda. Jag har gjort 2 var på banan ,IRL, med bil dock.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ringen är ett måste, världens vackraste & svåraste bana att bemästra, har kört på ringen ett antal gånger och det är lika spännande varje gång, första passen så bör man ta det lugnt och fint, senare kan man öka farten men ha inte för bråttomt att bli snabb på denna bana, ringen biter tillbaka säger man.

Ringen saknar delvis avkörningszoner och istället finns det feta armcoräcken där man garanterat blir mosad.

Att köra ett varv på ringen är mer en naturupplevelse och en pirrande känsla, ej att jämföra med att lägga ett varv på Anderstorp där man kan gasa på med ökad säkerhet.

Att memorera en Svensk RR bana är inte så svårt, men ringen är +21km lång med massor av luriga partier eftersom man har 300 meters höjdskillnad på banan.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
var vid ringen i sommras.. skulle stanna för att äta på mc D.. å så var det en jävla massa ljushåriga 2 meter höga å stora som hus..(tyskar) alla i läder brallor.. å körde hd.. var visst en stor fest eller nått..!! synd att man inte stannade bara.. men det var jävligt mycket showande på gatorna runt om..! :tummenupp
 

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
Fürstenhoff skrev:
Det sägs att det tar MINST 200 varv för att lära sig "Ringen's" alla svårigheter och ytterliggare ca 200 varv innan man kan börja köra riktigt fort!! ;)

Bra att ha i minnet när man besöker denna bana för första gången!! :7peta

/Fürstenhoff.

Säg att man lägger 10 varv där.
Vad är hyfsat snabbt och vad är riktigt snabbt om vi snackar tider där med en modern 1000cc?

Vad har du för bästa tid? :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
KarateKid skrev:
Säg att man lägger 10 varv där.
Vad är hyfsat snabbt och vad är riktigt snabbt om vi snackar tider där med en modern 1000cc?

Vad har du för bästa tid? :)
+10 minuter så har du stor chans att överleva, en snabb tid är ca: 8 minuter och då lever du farligt även om du kan banan.

Strunta i att ta tider, kör och njut istället.
 

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
GSXR1100R skrev:
+10 minuter så har du stor chans att överleva, en snabb tid är ca: 8 minuter och då lever du farligt även om du kan banan.

Strunta i att ta tider, kör och njut istället.

Det ena utesluter väl inte det andra? ;)

Tack..
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
CeltaniC skrev:
Sedan man kört Mission 34 på GT4 och nötat in sväng efter sväng och bara njutet igenom den men samtidigt blivit så jävla arg för att man missade det med hundradelar, har man drömt om att köra på denna underbara bana. Men det kommer ta ett par år till minst innan man har rutinen och en mer effektstark hoj till att fixa detta. Men ngn gång ska man köra ett varv där!

/Cel som längtar tills det är dags
För att få en upplevelse där behöver du ingen effekthoj.
Nästan bättre med mindre effekt om du är orutinerad.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Neutral skrev:
Finns det McD där någonstans? Vart?
vetifan.. men måste vara där.. annars så finns det nån annan stor motorbana där... det var mörkt och jag trött... men jag var vid en bana.. så det måste nästan varit den eller? :va
 

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
Jag ska troligen ner dit nästa sommar. Tänkte köra hoj ner och även testa på banan. Åker ner med far min, han har varit nere ett par gånger och kört, fast med bil. Han säger att den är rikitgt goo.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
porec skrev:
vetifan.. men måste vara där.. annars så finns det nån annan stor motorbana där... det var mörkt och jag trött... men jag var vid en bana.. så det måste nästan varit den eller? :va
Tror inte det, jag måste ha missat McD i så fall, kanske i Erlebniswelt då.

Var det här du var? Norr har Bonn och öst har du Koblenz.
 

Bifogat

  • adenau.gif
    adenau.gif
    115.2 KB · Visningar: 156

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Neutral skrev:
Tror inte det, jag måste ha missat McD i så fall, kanske i Erlebniswelt då.

Var det här du var? Norr har Bonn och öst har du Koblenz.
? körde motorväg.. hehe. kommer inte ihåg var det exakt var.. men det var i krokarna.. och därför tog jag förgivet att det var ringen, men kan ju vara nån annan bana. + kunde ju varit B. King.. inte hundra... eller jo det var Kingen.. hihi.. finns den där då? eller nära?
kan också säga att jag körde fel sen men..
och så tror jag att festen började på en torsdag och slutade på en söndag
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
porec skrev:
eller jo det var Kingen.. hihi.. finns den där då? eller nära?
Det är det som är grejen, jag älskar snabbmat och har inte hittat något i hela trakten, ingen amerikansk kedja i alla fall. Men jag är ingen expert, det kanske finns men nu är vi OT. :D
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Neutral skrev:
Det är det som är grejen, jag älskar snabbmat och har inte hittat något i hela trakten, ingen amerikansk kedja i alla fall. Men jag är ingen expert, det kanske finns men nu är vi OT. :D
ja lite men vi e ju i krokarna runt ringen om inget annat.. hahaha :hihi
 

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
No hoj
GSXR1100R skrev:
+10 minuter så har du stor chans att överleva, en snabb tid är ca: 8 minuter och då lever du farligt även om du kan banan.

Strunta i att ta tider, kör och njut istället.

Har kört på 7 blankt, dock på Gotham 2 :|
 

IronMike

Guest
Jag åker ev ner i april/maj.. Tar M5an med hoj på släp :D

Har ev en plats ledig i bilen, samt plats för en hoj till på släpet...

:tummenupp
 

IronMike

Guest
crashtestdummy skrev:
jag är på " :tummenupp jag bjuder på korv och båtavgifter
Cool ;) ..är ju ett bra tag kvar, men så småningom kanske jag styr upp en samåkningstråd, är ju kul om fler härifrån åker ner samtidigt :D :tuttar

har du varit där förr?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Är du under 8 minuter där nere med hoj Fursten? Rackabajsarsnabbt i så fall :) (Iofs skapligt med bil också ;) )
 

IronMike

Guest
Fürstenhoff skrev:
Om du är snäller så kanske du kan få låna mitt släp så får du plats med 4!! moppar samt utrustning!! ;)

/Fürstenhoff.

Ps! Kommer att ringa det hotel som vi alltid stannar hos och som ligger endast ca 3 minuter i från bana och se om SVENSKAR kan få ett bättre pris än vanligt!! :tummenupp Ds!
Cool! Vi får styra upp något till våren.. Wester kanske kan joina med kamerautrustning as well. Sen kan man ju dokumentera lite hoj-bus påvägen ner. Finnsmassor kul att hitta på :banana

Mvh

Ironman
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top