Nurburgring

IronMike

Guest
MostWanted skrev:
Hur är skicket på asfalten då? Kan man köra med hård fjädring utan att studsa av?
Man får ta det lugnt i vissa kurvor.. där det är någon form av betong/skarvar/gupp om man tar innern - som du kanske sett på tv eller film. Kör man en org bil så känns det som att man ska skaka sönder, kör man med hård dämpning kanske man väljer ytterspåret. Det är/var framförallt på ett enda ställe som är riktigt illa.

Annars är det fint!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
IronMike skrev:
Cool ;) ..är ju ett bra tag kvar, men så småningom kanske jag styr upp en samåkningstråd, är ju kul om fler härifrån åker ner samtidigt :D :tuttar

har du varit där förr?
jag har varit där förr ja, sätt gärna ihop en sammåkningstråd när det börjar bli dags. det vore supernice att åka flera stycken und das grune hölle "ge-smisken" så får vi se om furstuckhof hinner varva mig på ett varv :D
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
låter kul.
Visste inte att det va så många som va intresserade att åka ner.
Låter som om det är en häftig miljö där nere.
Håll lite liv i iden med samåkning.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
IronMike skrev:
Cool! Vi får styra upp något till våren.. Wester kanske kan joina med kamerautrustning as well. Sen kan man ju dokumentera lite hoj-bus påvägen ner. Finnsmassor kul att hitta på :banana

Mvh

Ironman
Man får inte filma på ringen, detta infördes pga för många tokfilmsolyckor.

Gömmer man kameran så går det men kommer dom på dig så blir det inte så roligt.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
En annan sak är att de är mycket hårdare på ljudnivå i Tyskland. Om polisen har synpunkter på ljudnivån så beslagtar de ljuddämparen! Så ta det lugnt i depåområdet vid Ringen, coola posörgasningar kan straffa sig ordentligt. :D
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Fürstenhoff skrev:
Skall aldrig göra om det :Bugar :Bugar :Bugar även om jag såg det som ett kul jippo för folk som kanske aldrig normalt får möjlighet att besöka denna utmärkta bana!!

Hundra :fatta! :fatta! :fatta! på mig själv för detta misstag!!

/Fürstenhoff.
är inte hela ditt liv ett kul jippo furstenhof? :D
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Fürstenhoff skrev:
Näe :( , men jag försöker va en glaer pöjk för det mesta!! :D

/Fürstenhoff.
:tummenupp bra, ska vi åka till ringen i vår och bli ännu gladare pojkar :) isf måste jag låna blommans PS2 och öva på bansträckningen hela vintern, så att man inte får en ledsen fru i vår :3freak
 

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Ett tips om ni inte ska åka så många varv:

Det är billigare att köpa inträde på muséet (ett varv på banan ingår) + ett extra varv än att köpa två varv vid starten.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
De tar inte kort vid banentrén och närmsta bankomat är vid museet så man kan behöva åka dit i alla fall.
 

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Fürstenhoff skrev:
Ingen åker väll ned till "Ringen" för att bara köra ett varv, eller menar du att man skall köpa 30 inträdes biljetter till muséet!! :va

/Fürstebnhoff.
Tänkte inte på det...

Men jag hörde talas om några som tog en liten avstickare till Ringen när dom var ute på hojsemester och inte hade tänkt åka mer än ett par varv. Men det var nog lögn.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Åker man dit med Ringen som mål för resan och bor där så kör man väl så många varv man hinner och har råd med men jag känner många som på vägen söderut stannar till och kör just ett varv med bil eller mc för att ha gjort det så att säga.
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Ringen är beroendeframmkallande, (jösses vilket långt ord). Har man varit nere 1 gång vill man bara tillbaka. Började att åka ner 1998 och har sedan dess förlagt 1-2 veckor per år av min semester där. Hysteriskt rolig bana men som de som har varit nere vet så ger den inte mycket till övers för misstag. Ta det lugnt i början och lär dig banan,( kommer ju i och för sig att ta ett tag) i ditt eget tempo så kommer det att vara en oförglömlig upplevelse. Lycka till
Tycker du om italiensk mat kan jag rekomendera en resaurang som heter
La Fontana, kan vara lite svår att hitta men den som frågar får veta.
Skriv gärna och tala om när ni ska ner, skulle vara kul att träffa lite folk från sporthoj där nere om man skulle vara nere samtidigt.
Roger
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top