Precis innan du kommer till Adenau ligger (hoppas det ligger kvar...) ett bra hotell som heter "Jägerhof" (de är påhittiga, tyskarna, eller hur
). Ett dubbelrum kostade 55 euro inkl frukost när jag var där för en 4 år sen och tanten som ägde hotellet var hur trevlig som helst. Hon gav endel bra råd till oss innan vi åkte upp till banan, som att ta det lugnt dit och att ta med varma kläder för det är kallare där uppe.
Hotellet är sista huset i Leimbach innan man kommer till Adenau. Första parkett har man när alla Porschar o Ferraris åker förbi påväg upp till banan
. Boende i Adenau är oftast dyrare eftersom alla turister tror att det är där man ska bo.
p.s. Mitt allra bästa råd är att åka dit precis när banan öppnar (kl 08.00 var det när jag var där) för då kan man åka några varv utan att behöva köra om eller omköras en enda gång. Framåt 11-tiden har bussar o skit kommit dit och folk börjar åka av och banan stängs av långa stunder = astrist.
Ett råd till: Köper ni 12 varv så se till att ni har däck/bromsar etc som håller för detta... Vi köpte 12 varv men däck och bakbroms klarade bara 9 och fick sälja de tre sista varven till en glad finne med flickvän.
Förlåt om jag upprepat nåt som sagts tidigare i denna tråd - jag orkar inte läsa...