Jag har haft både SuperDuke (07a som jag körde 1600 mil på) och 690SM (07 -250mil).
I ditt fall skulle jag säja SuperDuke. Pendlar du lite så är SuperDuken att föredra. Den är roligare på vägen eftersom du alltid har kraft. Powerwheelar lätt på 1-2an och är inga problem att gunga upp även på 3an upp till ca 140. det roliga med Superduken tyckte jag var när man körde en vanlig krokig 70-väg att bara kunna gasa och rycka till lite lätt i styret för att kunna lägga en lite lagom wheelie fram till nästa sväng. Den framkallar dock gärna ett lite omoget beteende... Körglädje helt enkelt.
690 känns lätt lite trött i farter +120.
Kör du dock mest kortare sträckor i stan, eller på lite knixigare banor (inte Anderstorp och Mantorp) så är 690 minst lika kul och okompliserad. Liten och lätt är = kul.
Jag tycker att Superduken är den bästa hoj jag haft, men ändå skulle jag nog köpa en 690 för min egen del nästa gång. Svårt att beskriva men den passar nog min körning bättre helt enkelt.
Mina 50c
I ditt fall skulle jag säja SuperDuke. Pendlar du lite så är SuperDuken att föredra. Den är roligare på vägen eftersom du alltid har kraft. Powerwheelar lätt på 1-2an och är inga problem att gunga upp även på 3an upp till ca 140. det roliga med Superduken tyckte jag var när man körde en vanlig krokig 70-väg att bara kunna gasa och rycka till lite lätt i styret för att kunna lägga en lite lagom wheelie fram till nästa sväng. Den framkallar dock gärna ett lite omoget beteende... Körglädje helt enkelt.
690 känns lätt lite trött i farter +120.
Kör du dock mest kortare sträckor i stan, eller på lite knixigare banor (inte Anderstorp och Mantorp) så är 690 minst lika kul och okompliserad. Liten och lätt är = kul.
Jag tycker att Superduken är den bästa hoj jag haft, men ändå skulle jag nog köpa en 690 för min egen del nästa gång. Svårt att beskriva men den passar nog min körning bättre helt enkelt.
Mina 50c
Last edited: