Ja det var helt stört. Har aldrig kört så många repor på så kort tid. Jag och Henrik var ju helt ensamma "på plan" Jag hade bara tänkt glida förbi och glo, trodde inte ens att jag skulle få köra eftersom jag kom så sent
Grymt!
Men datumet när det ska vara klart låter lite för bra för att vara sant nästan?
Med tanke på hur det ser ut där nu..
/J
Ny beläggning tar inte lång tid. Men men man tror de väl när man ser det.
Om man har fast speakerbyggnad, tidtagningsutrustning, gran, läktare etc, och inte måste släpa dit och rigga upp detta för att sedan rigga ned och återställa när en dragrejshelg är över. Utan att man disponerar banan och enbart för dragrejsing och har ett löpande tillstånd och inte måste söka för varje event, ja då är det en riktig bana tycker jag.
Nja, inte världens viktigaste detalj och jag kan ha helt fel men vill påstå att "löpande tillstånd" inte existerar för dragracing.Utan att man disponerar banan och enbart för dragrejsing och har ett löpande tillstånd och inte måste söka för varje event, ja då är det en riktig bana tycker jag.
Det har vi... och en djävla massa snö
Nja, inte världens viktigaste detalj och jag kan ha helt fel men vill påstå att "löpande tillstånd" inte existerar för dragracing.
Jag vet att t.ex. SRIF måste söka tillstånd för varje enskild tävling dom kör under en säsong så det går iväg en liten lunta till förbunden varje vår.
Hajade till lite, i USA är STFU en förkortning för nåt helt annatKanske ni skulle bjuda in medlemmarna i Snöslungetrimmarföreningens ungdomssektion, STFU
Hm... cykling på hal och tunn is. Jag är säker på att jag kommer att ångra det här svaret för det ger nog mer frågetecken än konkreta svar.Vet du om det öht finns lagrum för att ha en stripverksamhet som funkar för motorintresserade på samma vis som tex alla idrottsanläggningar funkar. Dvs att man kan vara medlem och åka dit för träning, tuning eller tidskörning race på tex söndagar eller ngn vardagskväll (om det är bra väder, man har erforderlig licens och fordonet uppfyller reglerna osv). Lite som alla de dragstrips som många småstäder i USA har. Tullinge var ju i praktiken nästan upp i det omfånget när det var på topp. Eller måste det utverkas dedikerade tillstånd för aktuellt datum så fort ngn farkost ska köras på banan?
Ja ordleken var ett utslag av min ngt pubertala humor, så det var meningen.Hajade till lite, i USA är STFU en förkortning för nåt helt annat
Hm... cykling på hal och tunn is. Jag är säker på att jag kommer att ångra det här svaret för det ger nog mer frågetecken än konkreta svar.
Men va' katten, jag har gjort bort mig förut "so here goes": Det hela är superkomplicerat. I teorin finns det vissa lösningar "i lagrummet" som skulle kunna komma i närheten av vad du är inne på men i praktiken är det en annorlunda värld.
Det som bidrar till komplexiteten är att det finns ingen "federal" lagstiftning runt den delen av tillståndsbiten som vi snackar om och tur är det. Det är skillnad att köra ljuddämpad gathojs-dragracing året runt i världens största bergrum i någon bygd 70 mil från närmsta växt/djur/granne jämfört med att köra nitro-hojar på Tullinge ett par gånger under sommaren.
Allt hänger på kommunen ifråga och det är helt uppenbart i det som den här tråden gäller: Tierp ligger cirka 7 mil från Hallstavik. Det ska köras i Tierp nu i sommar samtidigt som Hallstavik fortfarande ligger på långbänken sen många år tillbaks (kolla http://tinyurl.com/yfbky3u från i tisdags).
Sen är det det rent praktiska. Även om man kunde få ihop ett permanent tillstånd från kommunen att köra året runt så måste det fortfarande till säkerhet och försäkringar för att få köra. Att den lokala klubben bestämmer onsdag-kväll att köra test'n tune på fredagen är bökigt rent praktiskt om inte hela klubben består av säkerhets- och tidtagningspersonal.
Men nej, det finns mig veterligt inget i lagrummet som hindrar dom lokala tillståndsgivarna att ge tillstånd med 30 minuters varsel.
En detalj: tillstånd för att köra/tävla har inget som helst med SVEMO att göra. Nu i år körs t.ex. både Malmö Bike Open och Tallhed Bike Open utanför SVEMOs inblandning och tillståndshantering.
Det vore riktigt trist. Jag är långsam men hoppas att min thumbs-up smiley fungerade.Ja ordleken var ett utslag av min ngt pubertala humor, så det var meningen.
Men jag kanske ska hålla min humor utanför den här tråden
Mycket tänkvärt och den absolut bästa lösningen om det blev så.Jag tror att det kommer att leda till ett mer vitaliserat Svemo, inte till dess död.
En sak som skulle få liv i banan är att mindre företag/föreningar skulle ha möjligheten att hyra den för en billig penning.
Halkbanor i all ära, men det fins ett uppdämt behov av "torsdags"körningar i regionen.
Jag tänker på både bil och mc.
En kväll i veckan och man får köra så mycket man villmed gran och allt för sig.. 50-100 :-
För bilar kan man ta lite mera, typ 100-200:-
Vad tar dom på onsdagskörningarna i Malmö? är väl inga fantasi summor. http://www.srif.se/
Tror nog kanske att det är åt det hållet Wiseguy tänker, men vad vet jag.
-Peter vad du sågar och är bror duktig.
Vad går hyran för Mantorp på ?Tänk!!!!!
Kan du hyra Mantorp för dom pengarna????
Detta kommer att bli en stoooooor anläggning och FIA godkänd....
Drömma går ju...."Dream on"
I Malmö kan man köra för en hundring på onsdagar o den banan e fullt tillräcklig för att köra Top Fuel mc på, det är då som pengarna till driften kommer in. Tänk om vissa här kunde försöka kolla fakta innan dom sågar alla andra
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari