Ny film med min GSXR1100 Turbo!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hejhej!
Nu har det filmats lite med turbohojen! Finns här! http://the.yellow-b.us/lahi/gsxr1100turbo.mpg Blev inte så jäkla bra. Körde en bit med kameran igång på väg till en fin raka (den biten blev hyfsad) där man kan gasa ordentligt för att få med många många repor på film och sen välja ut de bästa med bäst kvalitet, MEN det blev bara en fullgasrepa genom växlarna och en repa på 5:an innan växellådan dog... Synd, eftersom det i första repan blev så mycket störningar från vibrationer och tändsystem så att redigeringssnubben var tvungen att klippa bort lite mitt i repan :( Biten från 150 till 210 fösvann. Blev bara gröt. Den bästa powerwheelien försvann :( Kass ljud i den repan blev det också.. Attan... första filmen med tankkamera så... Spola förbi dödtiden bara!
Men jag kan inte filma mer på ett tag nu p.g.a. haveri, så jag tänkte att jag kan lägga upp filmen ändå. Ni får stå ut med denna tillsvidare, så kan jag filma mer när hojen är ihop igen. Men fullgasrepan på 5:an kom med iaf. 200 till 300 på runt 6 sekunder i högsta växeln låter väl hyfsat? :hihi Man kan ju använda 3:an och 4:an också och då går det väl lite fortare... Mätaren blippar lite fram och tillbaka vid 300 pga att den inte kan visa mer, men hojen varvade lite till :)
Var så varmt, runt 27 grader (obra) så hojen tappade säkert 30 hästar, men den pinnar på ganska bra ändå. Blev bara powerwheelisar på 3:an och inte på 4:an som det blir när det är svalare, menmen... då slänger den ju upp hjulet på 4:an.
Klaga nu inte så stavningen i filmen, det var inte jag som skrev och redigerade..
En sak till: Det var hemskt vad en kamera tar bort fartkänslan! Ser ut att gå riktigt långsamt ibland, men hastigheten stämmer. den gula bilen höll 70 på 70-väg, och det visar min mätare också. Dessutom så loggas maxvarv och maxhastighet, och om jag tar maxvarvet och räknar på utväxlingen så stämmer hastigheten. Bara så ni vet..
Jaja, mycket text...
Håll till godo!
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
lahi skrev:
Hejhej!
Nu har det filmats lite med turbohojen! Finns här! http://the.yellow-b.us/lahi/gsxr1100turbo.mpg Blev inte så jäkla bra. Körde en bit med kameran igång på väg till en fin raka (den biten blev hyfsad) där man kan gasa ordentligt för att få med många många repor på film och sen välja ut de bästa med bäst kvalitet, MEN det blev bara en fullgasrepa genom växlarna och en repa på 5:an innan växellådan dog... Synd, eftersom det i första repan blev så mycket störningar från vibrationer och tändsystem så att redigeringssnubben var tvungen att klippa bort lite mitt i repan :( Biten från 150 till 210 fösvann. Blev bara gröt. Den bästa powerwheelien försvann :( Kass ljud i den repan blev det också.. Attan... första filmen med tankkamera så... Spola förbi dödtiden bara!
Men jag kan inte filma mer på ett tag nu p.g.a. haveri, så jag tänkte att jag kan lägga upp filmen ändå. Ni får stå ut med denna tillsvidare, så kan jag filma mer när hojen är ihop igen. Men fullgasrepan på 5:an kom med iaf. 200 till 300 på runt 6 sekunder i högsta växeln låter väl hyfsat? :hihi Man kan ju använda 3:an och 4:an också och då går det väl lite fortare... Mätaren blippar lite fram och tillbaka vid 300 pga att den inte kan visa mer, men hojen varvade lite till :)
Var så varmt, runt 27 grader (obra) så hojen tappade säkert 30 hästar, men den pinnar på ganska bra ändå. Blev bara powerwheelisar på 3:an och inte på 4:an som det blir när det är svalare, menmen... då slänger den ju upp hjulet på 4:an.
Klaga nu inte så stavningen i filmen, det var inte jag som skrev och redigerade..
En sak till: Det var hemskt vad en kamera tar bort fartkänslan! Ser ut att gå riktigt långsamt ibland, men hastigheten stämmer. den gula bilen höll 70 på 70-väg, och det visar min mätare också. Dessutom så loggas maxvarv och maxhastighet, och om jag tar maxvarvet och räknar på utväxlingen så stämmer hastigheten. Bara så ni vet..
Jaja, mycket text...
Håll till godo!

Tankar på..
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
RS "Alex" skrev:
laddar ner den nu med stora förväntningar efter din text :tungan
Hehe, ja, men resten blev bra :tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
:tummenupp :tummenupp har samma tändningslås på min, resten känner jag inte riktigt igen.... :hihi
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
den va mys, verkar gå bra cykeln :tummenupp

vad dricker en sån där typ?

skulle kalla den där cykeln "ÄLG"

var det inte du som sålt den? :3freak
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
RS "Alex" skrev:
den va mys, verkar gå bra cykeln :tummenupp

vad dricker en sån där typ?

skulle kalla den där cykeln "ÄLG"

var det inte du som sålt den? :3freak

Jo, den är ganska pigg :) Dricker runt 0,75 blandad körning! Hur det går till fattar jag inte, men bra är det iaf.
Älg?
Nejnej, den säljer jag aldrig!!! :hihi
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lahi skrev:
Jo, den är ganska pigg :) Dricker runt 0,75 blandad körning! Hur det går till fattar jag inte, men bra är det iaf.
Älg?
Nejnej, det säljer jag aldrig!!! :hihi

fattar inte logiken i att min lila fjant 125a ska dricka mer än "ÄLGEN" kallas kanske 2-takt :3freak

hoppas på att få se mer av såna här filmer från din sida... turbo och mc verkar vara en trevlig kombination :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
fazerfun skrev:
:tummenupp :tummenupp har samma tändningslås på min, resten känner jag inte riktigt igen.... :hihi
Allt är original!!! Eller, ja, tändningslåset är det iaf... :hihi
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
RS "Alex" skrev:
fattar inte logiken i att min lila fjant 125a ska dricka mer än "ÄLGEN" kallas kanske 2-takt :3freak

hoppas på att få se mer av såna här filmer från din sida... turbo och mc verkar vara en trevlig kombination :tummenupp
Hehe, ja, den blev snålare med turbo än den var med sugmotor...

Mer filmer kommer, det kan jag lova! Förhoppningsvis utan störningar och med många fler fullgasrepor. Dessutom när det är svalare så man kan få lite ordentliga powerwheelies i 4:an också. Menmen... ska bara fixa växellådan först... :huvet
 

sandstream

Guest
Har aldrig provat någon turbohoj själv men skulle bra gärna vilja :drool

En fråga: På alla filmer ser framhjulet ut att komma bara ni tittar på gasen.
Kommer det av sig självt på slutet på alla växlar eller måste du rycka lite?

EDIT: Skönt att se en film där det gasas på bra ställen :tummenupp
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ReDan skrev:
"Älska tuuuujbo"


Vad heter den första låten filmen?

:) Jadu, vad den låten heter vet jag inte riktigt. Det var redigeringssnubben som lade in den, men jag återkommer så fort jag har frågat!


sandstream skrev:
Har aldrig provat någon turbohoj själv men skulle bra gärna vilja :drool

En fråga: På alla filmer ser framhjulet ut att komma bara ni tittar på gasen.
Kommer det av sig självt på slutet på alla växlar eller måste du rycka lite?

EDIT: Skönt att se en film där det gasas på bra ställen :tummenupp

:) Framhjulet lyfter av sig själv! Jag rycker aldrig. Det är bara att gasa! :tummenupp

Har aldrig varit min grej att gasa mycket där det bor folk... finns bra rakor till det :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
burner skrev:
Grym hoj :Bugar

Vad kan toppfarten vara, är ca 330km/h rimligt ?

Tackartackar! :) Ja, runt där någonstans. Den är drevad för runt 340 km/h så toppfarten ligger nog där ungefär :) Roligt!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top