lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hejhej!
Nu har det filmats lite med turbohojen! Finns här! http://the.yellow-b.us/lahi/gsxr1100turbo.mpg Blev inte så jäkla bra. Körde en bit med kameran igång på väg till en fin raka (den biten blev hyfsad) där man kan gasa ordentligt för att få med många många repor på film och sen välja ut de bästa med bäst kvalitet, MEN det blev bara en fullgasrepa genom växlarna och en repa på 5:an innan växellådan dog... Synd, eftersom det i första repan blev så mycket störningar från vibrationer och tändsystem så att redigeringssnubben var tvungen att klippa bort lite mitt i repan Biten från 150 till 210 fösvann. Blev bara gröt. Den bästa powerwheelien försvann Kass ljud i den repan blev det också.. Attan... första filmen med tankkamera så... Spola förbi dödtiden bara!
Men jag kan inte filma mer på ett tag nu p.g.a. haveri, så jag tänkte att jag kan lägga upp filmen ändå. Ni får stå ut med denna tillsvidare, så kan jag filma mer när hojen är ihop igen. Men fullgasrepan på 5:an kom med iaf. 200 till 300 på runt 6 sekunder i högsta växeln låter väl hyfsat? Man kan ju använda 3:an och 4:an också och då går det väl lite fortare... Mätaren blippar lite fram och tillbaka vid 300 pga att den inte kan visa mer, men hojen varvade lite till
Var så varmt, runt 27 grader (obra) så hojen tappade säkert 30 hästar, men den pinnar på ganska bra ändå. Blev bara powerwheelisar på 3:an och inte på 4:an som det blir när det är svalare, menmen... då slänger den ju upp hjulet på 4:an.
Klaga nu inte så stavningen i filmen, det var inte jag som skrev och redigerade..
En sak till: Det var hemskt vad en kamera tar bort fartkänslan! Ser ut att gå riktigt långsamt ibland, men hastigheten stämmer. den gula bilen höll 70 på 70-väg, och det visar min mätare också. Dessutom så loggas maxvarv och maxhastighet, och om jag tar maxvarvet och räknar på utväxlingen så stämmer hastigheten. Bara så ni vet..
Jaja, mycket text...
Håll till godo!
Nu har det filmats lite med turbohojen! Finns här! http://the.yellow-b.us/lahi/gsxr1100turbo.mpg Blev inte så jäkla bra. Körde en bit med kameran igång på väg till en fin raka (den biten blev hyfsad) där man kan gasa ordentligt för att få med många många repor på film och sen välja ut de bästa med bäst kvalitet, MEN det blev bara en fullgasrepa genom växlarna och en repa på 5:an innan växellådan dog... Synd, eftersom det i första repan blev så mycket störningar från vibrationer och tändsystem så att redigeringssnubben var tvungen att klippa bort lite mitt i repan Biten från 150 till 210 fösvann. Blev bara gröt. Den bästa powerwheelien försvann Kass ljud i den repan blev det också.. Attan... första filmen med tankkamera så... Spola förbi dödtiden bara!
Men jag kan inte filma mer på ett tag nu p.g.a. haveri, så jag tänkte att jag kan lägga upp filmen ändå. Ni får stå ut med denna tillsvidare, så kan jag filma mer när hojen är ihop igen. Men fullgasrepan på 5:an kom med iaf. 200 till 300 på runt 6 sekunder i högsta växeln låter väl hyfsat? Man kan ju använda 3:an och 4:an också och då går det väl lite fortare... Mätaren blippar lite fram och tillbaka vid 300 pga att den inte kan visa mer, men hojen varvade lite till
Var så varmt, runt 27 grader (obra) så hojen tappade säkert 30 hästar, men den pinnar på ganska bra ändå. Blev bara powerwheelisar på 3:an och inte på 4:an som det blir när det är svalare, menmen... då slänger den ju upp hjulet på 4:an.
Klaga nu inte så stavningen i filmen, det var inte jag som skrev och redigerade..
En sak till: Det var hemskt vad en kamera tar bort fartkänslan! Ser ut att gå riktigt långsamt ibland, men hastigheten stämmer. den gula bilen höll 70 på 70-väg, och det visar min mätare också. Dessutom så loggas maxvarv och maxhastighet, och om jag tar maxvarvet och räknar på utväxlingen så stämmer hastigheten. Bara så ni vet..
Jaja, mycket text...
Håll till godo!
Last edited: