Ny film med min GSXR1100 Turbo!

_JONY_

det finns bara ett stopp..= varvstopp
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Kungälv
Hoj
GSXR 600 mer stort R
rycket..

om man glider på kurvig :tuttar väg e det inte lite lurigt med turbo då.. tex om man råkar hålla gasen lite extra.. släpper bak eller framhjulet i kurvan så e det inte så kul.. ;)
eller?? ja ja kör städat.. :tummenupp
 

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Ort
Sverige...än så länge.
Hoj
trampcykel
Fräckt men varför alltid musik till filmerna?

Som motormänniska vill jag höra motorn mm. Inte någon låt som jag i de flesta ogillar.

Nej jag tycker att det är ett ofog. Det var dock inte så farligt i denna film.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
_JONY_ skrev:
om man glider på kurvig :tuttar väg e det inte lite lurigt med turbo då.. tex om man råkar hålla gasen lite extra.. släpper bak eller framhjulet i kurvan så e det inte så kul.. ;)
eller?? ja ja kör städat.. :tummenupp
Nja, lite lurigt är det kanske :hihi Man får lära sig att släppa lite på gasen vid rätt tidpunkt, mitt i suget, annars wheelar man rakt ut i geografin eller så släpper det.. men det kommer man in i, så det går ganska bra att gasa på kurviga vägar! :tummenupp

ah17 skrev:
Fräckt men varför alltid musik till filmerna?

Som motormänniska vill jag höra motorn mm. Inte någon låt som jag i de flesta ogillar.

Nej jag tycker att det är ett ofog. Det var dock inte så farligt i denna film.
Jag sade till redigeringssnubben att jag inte ville ha musik, men han lade in det ändå :tomten Men han tonade ner det lite extra iaf.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
sandstream skrev:
Hade du hyrt fältet? Såg väldigt tomt ut :va

En vanlig torsdagskväll (Torsdags-räjsen med SHRA Uppsala) brukar publiken stå på västra sidan, dvs där kameran är. Det är precis lika informellt som det ser ut att vara, däremot inte o-organiserat, tvärtemot. Det är äkta gatracing med flaggstart och två måldomare.
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Bra klös i den där hojen :)
Tyckte vägarna såg bekata ut så såg jag att du e ju från ljungbyhed... där har man kört många gånger.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Boffen skrev:
Bra klös i den där hojen :)
Tyckte vägarna såg bekata ut så såg jag att du e ju från ljungbyhed... där har man kört många gånger.
:) Ja, det är fina vägar här :) Har en halv kilometer till söderåsen så de vägarna har jag nött in i ryggmärgen :hihi
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
FETT ÖS :tummenupp Hur mycket vill jag inte ha tillbaka min hoj nu då :huvet

Du kör E85 va?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
heliac skrev:
FETT ÖS :tummenupp Hur mycket vill jag inte ha tillbaka min hoj nu då :huvet

Du kör E85 va?
:) Hehe, turbo är ju skoj, så du får bygga en ny turbohoj nu :tummenupp

Nix, jag kör med 98 oktan macksoppa :) Lågt komp (runt 8,2:1) + att jag backar tändningen 12 grader över 0,4 bar så går det fint utan några tendenser till spikningar. Kolvarna ser jättefina ut så det verkar funka bra :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kul att se vilken snurr du fått i gammelspisen :tummenupp
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Blir sugen på att fläktkonvertera även jag! :tummenupp
Undrar om det är något som mor & far skulle uppskatta att få på önskelistan inför kommande jul? :tungan
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
GSXR1100R skrev:
Kul att se vilken snurr du fått i gammelspisen :tummenupp
:) Hehe, ja, den blev riktigt rolig... Snart är den igång igen efter mitt växellådshaveri! 3:an gav upp.. igen. Menmen, några dagar till i garaget så jä... :)

RoLLER skrev:
Coolt! Turbo är kul! :banana
Tackar! Jo, turbo är skoj.. :tummenupp enda problemet är att det kan bli hemskt dyrt om jag vill byta båge. Man kan ju inte ha något med mindre effekt! :hihi
 

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Turbo på båge är MUMS :banana , hoppas monsieur santa clause kommer med en fin sån där turbosak till mig me :tomten

För övrigt är den säkrare för gatorna nu ju, omkörningsmöjligheterna är ju rätt mkt förbättrade...
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Fuzzman skrev:
För övrigt är den säkrare för gatorna nu ju, omkörningsmöjligheterna är ju rätt mkt förbättrade...

Njaa med ett frontvikter isåfall, så jäkla lurigt att svänga när framhjulet hänger ett antal dm ovanför asfalten helatiden :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top