Ny från Italien

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
RocketQueen skrev:
Jag har läst Italienska för 8 år sen. Tyvärr minns jag inte alls mycket.

Världens vackraste språk! :)

Två alternativ att fräscha upp språket då: Lägg dig bakom min Falco o njut av sången :yoparty (bättre än linguaphone kurser på band) lr ragga eller luska rätt på nån utav oss.. Santo har ju tom karta till sitt place :) :tomten

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Don Tomaso skrev:
Två alternativ att fräscha upp språket då: Lägg dig bakom min Falco o njut av sången :yoparty (bättre än linguaphone kurser på band) lr ragga eller luska rätt på nån utav oss.. Santo har ju tom karta till sitt place :) :tomten

:hihi
Ok bra tips. Ska tänka på de.
Funderade faktiskt på att plugga Italienska i vinter.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
välkommen,
jag bor ochså i italien, i milano. är hemma på semester nu, längtar tilbaks til hojen...

tv1000

i Rom, till måndag
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
TL1000S
Tjäna!!

det är kul att se att ni är så många på forumet. (och nån italienare också)
det skulle har gått mycket bättre att skriva på engelska (eller italienska), men jag vill träna lite.

för vem är interesserad, jag hadde en -92 Ducati ss750, men jg krashade i juni. nu köpte jag den TL (secondhand).

RocketQueen:
bra! du har översättat korrekt.
Lyssna inte på Don Tomaso ;-P
du få gärna kom till Rom, vi kan träffas och, visst du kan bor hos mig några dagar(om du vill) :)))
there is no better way to learn italian.

Azzurro, dove sei in Svezia? e tu Don Tomaso, in che citta'?
(jag bara frågade vart de bor i Sverige)

vi hörs!
ciao!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
I med att du utnyttjar mitt hem (jag är den som .. öh. skapade sajten) så får jag utnyttja ditt hem i vinter? deal? :) jag vill bort från Sverige under vintermånaderna...

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Swedie skrev:
I med att du utnyttjar mitt hem (jag är den som .. öh. skapade sajten) så får jag utnyttja ditt hem i vinter? deal? :) jag vill bort från Sverige under vintermånaderna...

Du kan få komma ner till mig på Sicilien. Om jag får jobbet som jag har på g på nokia, flyttar jag dit i höst. Man ska ju inte ta ut ngn seger i förskott, men... :banana

(min blivande boss kör bana o tyckte att jag oxo borde börja med det och han lovade att vara instruktör :Bugar )

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Tycker du skriver GRYMT bra svenska! Hur har du lärt dig allt?

Välkommen förresten! :banana

tv1000

i Rom, till måndag
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
TL1000S
Tack, McFille (om du prata med mig), jag har lärt mig lite med min sambo och mer med min dotter.
Jag tar emot SVT europa med parabol (det går inte längre med TV1000, nu från Italien)
Nu har jag börjat att läsa en bok: Henning Mankell "Brändvägg" men det är fortfarande ganska svårt för mig.
Det går mycket bättre att prata (tycker jag) än att skriver, fôr mig.

Santo:
non mi hai ancora detto cosa ci fai in Svezia. io vorrei venire a vivere li per stare vicino alla mia bimba, ma mi serve un lavoro prima. mi puoi aiutare?
(jag bara fragade Santo om han kunde hitta ett jobb för mig i Sverige)

hej då!

tv1k

Last edited:

tv1000

i Rom, till måndag
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
TL1000S
Swedie skrev:

vet du? jag redan har ett (små) lägenhet i Borlänge, det räcker för mig.
men du är visst vällkomna om du vill kommer till Rom och hälsa på. :)

ciao!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
tv1000 skrev:
Santo:
non mi hai ancora detto cosa ci fai in Svezia. io vorrei venire a vivere li per stare vicino alla mia bimba, ma mi serve un lavoro prima. mi puoi aiutare?
(jag bara fragade Santo om han kunde hitta ett jobb för mig i Sverige)

tv1k

Sto per finire l'università (ingenieria delle telecommunicazioni) per ciò non ti posso trovare un lavoro, non ne ho quei contatti, mi spiace. Però chi cerca trova, quindi datti da fare, non c'è niente da perdere :tummenupp

So che cosa significa stare lontano dalla famiglia, ci sono stato anch'io e non e molto bello. :(

In bocca al lupo!

(Jag sa bara att jag tyvär inte kan hitta ngt jobb åt honom i Sverige men skam den som ger sig. Att vara långt från familjen e aldrig kul)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Santo skrev:
Du kan få komma ner till mig på Sicilien. Om jag får jobbet som jag har på g på nokia, flyttar jag dit i höst. Man ska ju inte ta ut ngn seger i förskott, men... :banana

(min blivande boss kör bana o tyckte att jag oxo borde börja med det och han lovade att vara instruktör :Bugar )
ey!!! permanent yo

Det går inte köra hoj till sicilien va? ... eh.. har en 04 R1 väntandes som jag ska hämta upp i veckan... tänkte kan väl vara en kul "semester" :p

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Swedie skrev:
ey!!! permanent yo

Det går inte köra hoj till sicilien va? ... eh.. har en 04 R1 väntandes som jag ska hämta upp i veckan... tänkte kan väl vara en kul "semester" :p

Klart att det går att köra ner... bilfärjan tar 10 min från fastlandet. Kommer ta hojen ner själv om det blir att jag flyttar :banana

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Swedie skrev:
räknat ut hur långt det är ner dit?

Biltåg från Berlin till Innsbruck. Därifrån e det ca 95 mil till Rom och sedan tror jag det är ca 85 mil till Reggio di calabria varirfån bilfärjan går. Därefter e det väl bara ca 10 mil til Catania på Sicilien.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
tv1000 skrev:
Tjäna!!
Azzurro, dove sei in Svezia? e tu Don Tomaso, in che citta'?
(jag bara frågade vart de bor i Sverige)

vi hörs!
ciao!

Ciao,

sono norvegese, Io vivo a Milano da 2 anni

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Ciao

Kan inte italienska men har besökt Italien ett antal ggr.
Milano, Trieste och södra Ancona.... ahhhh.

Samt att deras motorvägar är nästan bättre än Autobahn. Raksträckor tills man får ont i ögonen. Underbart. :tummenupp

Välkommen :hej

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...