Bikerbitch
Stolt mamma
Välkommen hit! Italienska är ett väldigt vackert språk och det är säkert ett vackert land, någongång kanske man tar sig dit.
ec2bme skrev:Ciao Luciano!
Jag är mycket imponerad av din kunskaper i svenska. Du är jätte duktig tycker jag.
Min pappa är italienare (från Napoli). Han och mamma bor i närheten av Lucca. Närmare bestämt "Brandeglio" i "Bagni di Lucca". Dom har bott där i snart 2 år, efter att pappa har bott i sverige i 39 år. Jag åker dit 3 till 4 gånger per år, och tycker jätte mycket om italien.
Undrar en sak bara... Varför åker du inte på en italiensk mc. De finns ju inget bättre. Särskilt då Aprilia.
Ciao Luciano! Come stai?tv1000 skrev:tack ec2bme,
Jag är i Sverige just nu, i Borlänge. Det är ganska varmt
Kul att du kommer så ofta i Italien, har du lärt dig lite italienska då?
Jag vet vart Lucca ligger, inte precis var Brandegllio är, men det nåst var nära. Vad gjorde din pappa i Sverige, om jag få fraga?
varför åker jag inte på en italiensk mc? bra fraga.
Jag hdde 2 Ducati innan, men nu hadde inte så mycket pengar för att köpa en "998" eller en "999", och jag behovde en hoj för att jag crashade min sista i Juni.
Kanske (vet ej) i 3 eller 4 år. vi få se.
hej då,
Luciano.
ec2bme skrev:Har du provat Aprilia någon gång. Jätte-fina motorcyklar faktiskt, och lite billigare än Ducati.
Hur menar du? Det är två olika språk ur samma språkgrupp (den romanska) på samma sätt som svenska och tyska är exempel på två olika språk ur den germanska språkgruppen.Henken skrev:Edit: Nån som kan förklara på ett någorlunda sätt vad som skiljer spanska & italienska?
sgtpepper skrev:Hur menar du? Det är två olika språk ur samma språkgrupp (den romanska) på samma sätt som svenska och tyska är exempel på två olika språk ur den germanska språkgruppen.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|