Ny framsida på Sporthoj.com

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
HoOmer skrev:
Kanske inte behöver vara så mkt text?
Tydligare ramar?!
Annars fräscht!!!
Jag tycker att det ska vara text, precis som det är nu. Iaf med nyheter om sidan, hojar m.m. Annars missar man lätt de trådar som Swedie postar om nyheter, om sidan m.m....

Alla sidor ska ha en artikel/nyhetsida, så är det bara ! :tummenupp

gut gut...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
känns moget o seriöst med nyheterna på framsidan.
fast de va de ju innan ändå.. :rolleyes:

kankse kunde ha lite som på bike..att under varje nyhet man går in på kan man sätta ett litet inlägg o skriva vad man tycker o likn....ahh va vet jag men kanske :)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
ozeo skrev:
kankse kunde ha lite som på bike..att under varje nyhet man går in på kan man sätta ett litet inlägg o skriva vad man tycker o likn....ahh va vet jag men kanske :)

Nej!
Det blir oftast inge bra! En massa skitsnack som bara rinner ut i sandlådan... Ser fult och kladdigt ut också.
Diskutera kan man göra på forumet.

I övrigt, :tummenupp Swedie Helt plötsligt känns sh.com mkt seriösare!

Ligg på nu och håll forumet på en mogen nivå, så att inte "fel" trådar hamnar på förstasidan i rampljuset. Det ger dåliga signaler..

Trevligt med artiklar. Ser fram emot nåt eget framöver! T ex racingartiklar från svenska tävlingar med feta bilder mm. Det finns ju hur många duktiga fotografer som helst på forumet, nån borde vilja hjälpa till tycker ja..

Angående layouten så tycker jag tyvärr att nyheterna känns lite "nertryckta", de försvinner i den röriga gröten som befinner sig mitt emellan två feta annonsrader..
Jag skulle vilja se en klarare struktur på det hela. Kanske ha en helt egen bakgrundsfärg för mittenraden med nyheter, eller nån ram kanske... Det ser hur som helst lite lurt ut med den vita bakgrunden som smetar ut sig över hela sidan.
När jag först kollar på nya förstasidan så är det annonserna som fångar min uppmärksamhet. Iofs bra och lockande för annonsörer, men lite småjobbigt för en oinvigd som på ett enkelt sätt vill hitta på sidan...

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Nu med ram runt där ser det mycket bättre ut, men varför så stort mellanrum till höger ? =)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
I like it!

Kanske något tydligare avgränsning mellan Annons och nyhet

Att sen annonserna kanske kan innehålla lite mer INFORMATION om vad man hittar på deras hemsida är ju bra.

Annonser som inte berättar vad som finns därunder är värdelösa på internet.
Bra också att de INTE är animerade.

4.5 av 5 Swedie!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
snyggt. :tummenupp
förslag-
åtkomst till undermenyerna så som, Forum/racingforumet genom att hovra över texten forum? minskar ju trafiken på servern markant om man slipper gå via "underavdelningssidan" till de olika forumen, om man vet vart man vill.
Det man behöver scrolla fram till för att se på en förstasida undgår över 80% av besökarna. (osäker på procenten men en STOR andel är det enl. studier)
ang. Flaggan, Gör den större. om inte annat för att ta tillbaka symbolen från rasister.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
nån här får ju gärna skriva scriptet för att göra "forumet" länken till en drop-down meny så ni kan gå direkt till det forumet ni önskar gå till.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Swedie skrev:
Flaggan stannar. Vi bor i Sverige och pratar svenska. Vill sprida lite glädje och svensk känsla över sajten. Inte racistkänlsa om det var vad du fick som känsla lol.
Många besöker SH från utlandet, och det kan vara kul för dom att se en svensk flagga. Ser inte felet iaf. Ifall det är fel, så är något annat fel och har inte med flaggan att göra. suck.

Hade inget med sånt alls att göra. Utan den bara passade inte in tyckte jag.

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Tycker inte att framsidan blev snyggare.
Det är för mycket inlagt!

Skulle gärna ha in mer luft mellan spalterna
Mer enhetlig design med tydlig avgränsning mellan de olika avdelningarna. Känns som om det är tusen olika varianter av ramar och rubriker.
Slippa det vita tomrummet på höger sidan.

Sportiga & Snabba nyheter är :tummenupp

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Layouten och designen i allmänhet är mycket snyggare, men den där gula färgen påminner om skolans blekgul-målade korridorväggar :zpy .
Annars krümt :tummenupp .

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...